VRMark: první benchmark pro virtuální realitu
11.6.2015, Jan Vítek, aktualita
Futuremark se v poslední době snaží zachytit moderní trendy, které budou či mohou utvářet budoucnost hraní. Naposled to byl test zaměřený na DirectX 12 a nyní byl ohlášen vývoj benchmarku pro systémy virtuální reality.
Všichni známe benchmarky 3DMark či PCMark a nedávno jsme se mohli podívat na test 3DMark API Overhead srovnávající staré DirectX s novými DirectX 12. Ve všech případech se prostě testuje výkon počítače v různých disciplínách, ale co by měl testovat takový VRMark? U systémů virtuální reality nejde pouze o dosažení dostatečného počtu FPS, aby se nám před očima neukazovalo slideshow. Neméně důležité je i to, aby bylo minimalizováno zpoždění nabrané na cestě od ovladacích periferií až po zobrazení finálního výstupu, které můžeme v případě hraní před monitorem či televizorem ještě akceptovat, ale ve virtuální realitě jde o vážný problém. Stejně tak je třeba zajistit, aby se hra sama třeba vlivem dohrávání potřebných dat nesekala a běžela pokud možno plynule. Toto vše by měl vhodný benchmark pro VR řešit, takže jak je na tom chystaný VRMark?
Futuremark uvádí, že jeho chystaný VR benchmark využije kombinaci softwaru a hardwaru, aby měřil výkon, latence a přesnost (týká se senzorů v headsetech pro snímání polohy). Je tedy zřejmé, že nepůjde o produkt určený široké veřejnosti, ale o nástroj pro samotné výrobce, recenzenty, zkrátka lidi, kteří jej využijí ve svém zaměstnání. Bylo také oznámeno, že VRMark bude ověřovat vhodnost daného VR řešení pro různé účely, třeba jen zobrazování fotografií a videa a pak samozřejmě i pro hry nebo simulace.
Nový benchmark je zatím ve vývoji a Futuremark zve ostatní firmy k tomu, aby se připojily a vstoupily do Benchmark Development Program. Získají tak přístup k vývojovým verzím VRMarku včetně zdrojových kódů a hardwaru, a budou tak moci ovlivnit podobu finálního produktu. Nicméně Futuremark pochopitelně chce, aby byl VRMark "politicky" neutrální, čili měřil všem stejně. Futuremark také zájemcům nabídne přístup do profesionální laboratoře, kde budou moci své systémy testovat a výsledky srovnávat.
Firma může očekávat zájem řady výrobců, však své VR headsety oznámila již řada firem a my se máme prvních dostupných modelů pro PC dočkat již letos. Půjde o Oculus Rift a za ním by neměl moc zaostávat také headset od Valve. Své VR systémy si také chystají firmy AMD a NVIDIA, ale především ve smyslu příslušných platforem, které zajistí, aby byl zážitek při hraní co nejlepší a pokud možno bezbolestný či prostý omdlívání a záchvatů.
Zdroj: TZ Futuremark
Futuremark uvádí, že jeho chystaný VR benchmark využije kombinaci softwaru a hardwaru, aby měřil výkon, latence a přesnost (týká se senzorů v headsetech pro snímání polohy). Je tedy zřejmé, že nepůjde o produkt určený široké veřejnosti, ale o nástroj pro samotné výrobce, recenzenty, zkrátka lidi, kteří jej využijí ve svém zaměstnání. Bylo také oznámeno, že VRMark bude ověřovat vhodnost daného VR řešení pro různé účely, třeba jen zobrazování fotografií a videa a pak samozřejmě i pro hry nebo simulace.
Nový benchmark je zatím ve vývoji a Futuremark zve ostatní firmy k tomu, aby se připojily a vstoupily do Benchmark Development Program. Získají tak přístup k vývojovým verzím VRMarku včetně zdrojových kódů a hardwaru, a budou tak moci ovlivnit podobu finálního produktu. Nicméně Futuremark pochopitelně chce, aby byl VRMark "politicky" neutrální, čili měřil všem stejně. Futuremark také zájemcům nabídne přístup do profesionální laboratoře, kde budou moci své systémy testovat a výsledky srovnávat.
Firma může očekávat zájem řady výrobců, však své VR headsety oznámila již řada firem a my se máme prvních dostupných modelů pro PC dočkat již letos. Půjde o Oculus Rift a za ním by neměl moc zaostávat také headset od Valve. Své VR systémy si také chystají firmy AMD a NVIDIA, ale především ve smyslu příslušných platforem, které zajistí, aby byl zážitek při hraní co nejlepší a pokud možno bezbolestný či prostý omdlívání a záchvatů.
Zdroj: TZ Futuremark