Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Vulkan a OpenCL se spojí do jednoho API

23.5.2017, Jan Vítek, aktualita
Vulkan a OpenCL se spojí do jednoho API
Vývojářská skupina Khronos Group se v tiskové zprávě poněkud okrajově zmínila o tom, že se chystá přinést jednotné API, které bude zahrnovat známý Vulkan a také OpenCL. To bylo nakonec ještě potvrzeno v dalším vyjádření.
Khronos Group nedávno zveřejnil tiskovou zprávu ohledně dostupnosti API OpenCL 2.0 využívaného pro GPGPU účely, které už bude vybaveno SPIR-V verze 1.2. V této tiskovce jsme mohli snadno přehlédnout jednu větu, která informuje o tom, že OpenCL se nakonec spojí s Vulkanem v jedno API. To pak bude moci být využito jak pro grafiku, tak pro výpočetní účely a využití výkonu GPU.





Bylo poněkud překvapivé, že taková zásadní informace byla zmíněna jen takto okrajově, a tak byla Khronos Group oslovena a požádána o potvrzení. To skutečně poskytla a uvedla, že za tím stojí pracovní skupina vyvíjející OpenCL, která se rozhodla, že svou roadmap spojí s vývojem Vulkanu a využije jej jako základ pro další generaci GPGPU API. Díky tomu pak přijde na řadu i samotné spojení OpenCL a Vulkanu v jedno, respektive OpenCL bude do Vulkanu integrováno a ne naopak.





Vývojáři si od tohoto přístupu slibují, že si budou moci vzít to nejlepší z obou světů, přičemž pro Vulkan to má být výhodné i z hlediska jeho rozšiřování. Ve světě PC her máme Vulkan spojen především s Doomem z loňského roku, přičemž toho dokázalo využít především AMD, jehož Radeony si s Vulkanem velice dobře rozumí. Her s podporou tohoto API je ale jinak málo a tento rok se můžeme těšit už jen na dvě, a to Ark: Survival Evolved (výhradně pro Linux) a Serious Sam Fusion 2017 (Windows / Linux). Vulkan chtějí také podporovat vývojáři Star Citizena a další zajímavý titul s jeho podporou bude Escape From Tarkov, ale tyto hry jsou ještě v nedohlednu. Vedle toho máme i OpenCL spojeno především s AMD, přičemž NVIDIA má pro CUDA vlastní API.

Zdroj: PC Perspective