Spíš škoda, že se nemohou ATI a Nvidia dohodnout na nějakém jednotném rozhraní. Vývojářům by to nesmírně ulehčilo práci a obě společnosti by měly zájem, aby to rozhraní bylo co nejfunkčnější a nejefektivnější. A není to takové scifi, jak by se mohlo zdát. Když už to dokázalo AMD s Intelem. Sdílí instrukce, celá architektura x86 a x64 je vzájemně kompatibilní. A přitom ty procesory bez debaty JSOU odlišné, každý založený na úplně jiné filozofii atd.
Odpovědět0 0
Ehm, no... OpenCL je jednotné API. Na nVidiích by to mělo běžet taky. Nejspíš ti jde o to, že rozšířenější je CUDA. To je hlavně z historických důvodů. Dříve byla CUDA prostě výrazně lepší, už jen proto, že měla velký náskok. Teď když je to zaběhnutý standard, tak se to prostě drží. Jinak, jak je na tom současné srovnání výkonu nVidií pod CUDA a OpenCL (při ekvivalentních úlohách), to nevím - už jsem dlouho pro GPU nic nepsal. Ale asi nebude problém to vygooglovat.
Odpovědět1 0
Zdravim asi mi to uniklo kdy se zmenilo openGL na open CL ? Nebo to je neco jineho?
Odpovědět1 1
Ano, je to něco jiného ;-) ...OpenCL je možná trochu laicky řečeno API určené k využití grafické karty pro paralelní výpočty(nebo obecně výpočty) jedná se hlavně asi o AMD grafiky, tuším že i Intel, případně jiné, ne tak rozšířené u běžných uživatelů). Je to v podstatě otevřená alternativa pro CUDA u Nvidie.... :-)
A používá se to mimo jiné i pro urychlení renderu videa, případně třeba i fotografické efekty, ale i věci které s grafikou nijak nesouvisí..
Odpovědět2 0
Aha ok diky za info.:)
Odpovědět0 0