mining klesl, to je jasné. ALe grafiky netvoří minoritní podíl těchto vendorů. I přesto se budou dál, stadardní cestou prodávat.
U CPU je to šumák, Intel jde dolů a ještě půjde...Ryzen 3000 bude jasná volba oproti papírové 95W TDP 9900K (která má reálný package TDP spíše 160W). AMD je na koni a i do bysnys třídy lze lehce nahradit levné Intel řešení pomocí A320 čipsetu a levných Athlonů.
Mimo OEM trh jsou Ryzeny skoro 50 na 50% proti Intel prodejům. Hlavně v západním trhu. Nějaké statistiky shopů existují quartál co quartál, takže to není výcuc z hlavy.
Odpovědět0 0
Předně je v obrovském riziku dolarová ekonomika. Jakmile se zadrhne v důsledku nesolventnosti prvního dlužníka (a těch je nepočitatelně), důvěra v dolar vyprchá jako pověstná pára nad hrncem a všichni, kdo v USD ještě obchodují, spláčí nad marginalizovanými výdělky. Tchajvanští výrobci a kontinentální čínští jsou v dramaticky jiné pozici. Na příležitost čeká ASrock, který v poslední době přichází se samými zajímavými řešeními svých produktů včetně grafik pro poslední počiny AMD. Rudí stratégové mají výhodu, kterou jistě z ruky nepustí. Z tchajvanských vyhraje ten, kdo se rychle adaptuje na nedolarové transakce a začne konečně strategicky uvažovat. Za mne by bylo škoda pouze Gigabitu...
Odpovědět0 0
"a my k tomu můžeme ještě přihodit jeden možný související důvod" .. ale notak ťuťu
Odpovědět0 1
fujky, opraveno
Odpovědět0 0
V pohodě, já narážel na to nekončící podkopávání nVidie za to, že se konečně po dlouhé době dostalo do grafik něco revolučního a né jen hrubé navyšování výkonu..
Odpovědět0 3
Víte jak končí uspěchané, špatně připravené revoluce? Špatně. Bez vyjímek. A připravené to měli, řekněme rozporuplně. Ano, zvládli perfektně utajení,. Ovšem je otázkou, jestli bylo vůbec co tajit. V den vydání karty to podporovalo přesně nula her, po vydání první hry je reakce řekněme rozporuplná, nejásají ani ti, kdo mají nejsilnější kartu. A do toho průšvih, že do distribuce utekly karty vadné již z výroby.. Neříkám, že je nápad špatný, ale podlě mého na tom měli pracovat tak další rok, rok a půl a uvést to na 7nm procesu s patřičně silnějším RT a připravenou alepoň stovkou her. A když jsme u toho, tak minimálně půl roku před vydáním se mělo šuškat, jak je to děsně fajn a měly utíkatz obrázky z her, které to potvrzují. Namísto toho vydali neodladěného kočkopsa s minimální podporou her a hráči z toho "překvapivě" nejsou nadšení.
Odpovědět1 1
A proč by to neměli vydávat už teď, když už to je provozu schopný? OK s hrama to trochu pokulhalo, ale už tady máme první.. lepší teď než až kdo ví kdy s novou generací ne? No a není snad lepší když to co nejdřív odladí a do toho Vámi zmiňovaného 7nm procesu, půjde RTX už s cennými zkušenostmi z provozu?
.. 100her? ale noták..
Odpovědět1 1
Uznávám, že to do nové generace odladí. Ale dělat si z lidí, co dají 20 a víc tisíc za kartu vlastně beta testery je.. No není to úplně fajn.
Odpovědět1 0
To je v pohode, Early adopters kupujici za premiove ceny a Ealry adopters testeri jsou vitani jakoukoliv firmou..Nvidia nevyjimaje ;)
Doufam, ze jste ji v jejim technologickem rozsireni RT podporil koupi jedne z Turing karet, nejlepe 2080Ti stejne jako ji podporujete v nedotazene a uspechane vydane technologii.. jinak jste teda slabej fanousel novych technlogii a NV vubec ;)
Odpovědět1 0
Jojo přesně tak, každopádně ty early adpoters do toho nikdo nenutí.. škoda bezvýznamných slz. Doufáte zbytečně, zatím funguji na 980ti a ta mi bohatě stačí. Nepotřebuji mít vše nové, radši si počkám až to pro mě bude mít smysl :).
Odpovědět0 0
Revoluční to je, ale taky je otázka, jestli to má cenu dělat teď a v této podobě. Zákazníci si teď mají dle představ NVIDIE kupovat čipy, jejichž podstatná část je až na jednu jedinou hru nevyužitelná. A pokud jdou RT jádra v Battlefield V využít, pak i na hi-end kartě jen na 1080p. To jsou fakta.
Takže někdo si koupí RTX 2080 Ti, tak co k tomu za monitor? Pochopitelně něco s rozlišením na úrovni 4K, to je logické. A když máme pak na výběr hrát ve 4K, nebo v 1080p s reálnějšími odrazy/nasvícením scény, co si vybereme? Hodně lidí by si pak asi vybralo tu hypotetickou možnost, že by měli GPU s dalšími CUDA jádry namísto RT jader (a možná i Tensor).
Technologicky je to zajímavý posun dopředu, ale NVIDIA nemůže čekat, že jí budou zákazníci rvát karty RTX z rukou a taky se to projevuje. Tím se nikoho nesnažím podkopávat, tak to prostě vidím.
Odpovědět4 0
vzhledem k tomu ze jde o miliardove spekulativni pohyby videl bych soucasny prodad trochu z jineho uhlu...
- umele srazit ceny akcii tim ze se jich za dobrou cenu zbavim
- vyvolat paniku a po padu ceny akcii znovu skoupit a ziskat jeste vetsi podil a to se ziskem a vyssimi vynosy
a az zacne dalsi "boom" tak si namasti kapsy jeste vice jako nikdy predtim :)
Odpovědět3 1
Za mě jako spotřebitele - čím dřív to bude na trhu, tím dřív se začne konkurence přizpůsobovat a tím rychleji se tahle technologie bude vyvíjet.
K tomu rozlišení.. pokud vím, tak tohle nebyla žádná utajovaná informace, takže předpokládám, že ti co si tuhle kartu kupovali, počítali s tím že to využijí pouze na fullHD. Navíc v jisté míře tohle může řešit DLSS, ale nechci ničemu předcházet.
Jen mi přišlo, že v termínu "zklamaní" prosazujete zejména vlastní názor. Aktuálně je situace na trhu taková, že pokud máte na 1080ti, tak můžete mít za stejný peníze 2080, která má totožný výkon + RT a Tensor jádra, tak proč nejít do RTX? Ten odbyt karet je dle mého názoru relativní, když při prodeji minulé generace řádila těžební mánie.
Odpovědět2 1
Konkurence se přizpůsobovat nezačala - AMD vydalo prohlášení, že na RayTraxing je brzy a neplánují ho do karet implementovat do doby, než ho zvládnou všechny produktové řady, tedy i karty kolem 3 000Kč.
DLSS tohle nevyřeší ani v nejmenším. Teď se právě při testování Battlefield V řešilo, že s využitím RayTracingu mají karty nižší spotřebu, jelikož RT jádra nedokáží dodat takové FPS, aby se plně utilizovala CUDA jádra (která zvládají 2x takový framerate), a těm má DLSS právě ještě ulehčit (vyhlazováním). Naopak RT jádra by bez Tensor byla úplně k ničemu, protože bez vyhlazování pomocí AI by to byl jen nekoukatelný šum.
Aktuálně je situace na trhu taková, že 1080ti docházejí, takže hlubší debata na toto téma postrádá smysl. Na jednu stranu je RayTracing obrovským pokrokem, ale v současném stavu, kdy existuje zatím pouze 1 hra, která ho podporuje a člověk platí obrovské sumy za GPU a je odkázán na FHD rozlišení, chápu zklamání potenciálních kupců. Přeci jen naprostá většina hráčů má grafiku v rozmezí 3-10 tisíc Kč, takže implementace funkce, kterou si bude moci zapnout max. pár % hráčů nebude něco, za čím se budou herní studia zrovna hrnout. Já jsem třeba zvědavý na mainstream segment, zda přinese DLSS, anebo zajímavější poměr cena/výkon.
Odpovědět0 0
Nebuďte naivní.. to že něco prohlásí veřejně neznamená, že na tom nedělají inhouse vývoj.. A pokud by vážně na trh uvedli své raytracing karet až v době, kdy to zvládne i karta za 3000 (minimálně za 5 let), tak si představte jak hodně zaspí dobu.. V online kompetitivních hrách jako je Batllefield může odraz nepřítele ve výloze/vodě znamenat klíčovou výhodu. Co potom e-sport? Bude rozdělen na neRTX a RTX?
S tím DLSS Vám dávám za pravdu, každopádně jak jsem již psal, tohle nebylo žádné tajemství. Lidi co si RTX kartu koupili a jsou zklamaní z toho, že funguje max FullHD 60fps se nedostatečně o produktu informovali..
U herních studií je to sporné, např. vývojáři 4A Games (Metro) se k raytracingu vyjádřili tak, že jim usnadňuje práci s nasvícením scén.
Odpovědět0 0