Výsledky Google za druhé čtvrtletí
24.7.2008, Pavel Boček, aktualita
Google představil výsledky svého hospodaření v druhém čtvrtletí tohoto roku. Ač má Google čím dál tím větší starosti s rozšiřováním Webu 2.0, tedy dynamicky generovaných stránek, a neustále provádí akvizice, díky příjmům z nově nabitých...
Google představil výsledky svého hospodaření v druhém čtvrtletí tohoto roku. Ač má Google čím dál tím větší starosti s rozšiřováním Webu 2.0, tedy dynamicky generovaných stránek, a neustále provádí akvizice, díky příjmům z nově nabitých firem nadále roste obrat a zisk. Příjmy společnosti tedy za druhé čtvrtletí, které skončilo 30. června, meziročně vzrostly o 39 % na 5,37 miliardy amerických dolarů.
Čistý zisk se vyhoupl na 1,25 miliardy (meziročně o 35 % více), GAAP zisk na akcii tedy 3,92 dolaru. Non-GAAP zisk vzrostl o 34 % na 4,63 dolaru, což je o 9 centů méně, než analytikové očekávali. To způsobilo největší propad za jeden den v historii obchodování na burze (od roku 2004), akcie totiž klesly o 7,5 %, tedy téměř o 40 dolarů, na 493,5 dolaru. Po dalších propadech mírně vystoupaly zpět, nicméně naposledy se prodávalo za stále nízkých 489,22 dolaru.
Google očekává, že letos zisky z reklamy vzrostou pouze o dvě procenta, přičemž reklama tvoří 60 % příjmů společnosti. Je pravděpodobné, že ještě větší vrásky než stagnující ekonomika udělají Google právě dynamicky generované stránky, jelikož ty jsou pro prohledávající boty neprostupné a obsah těchto stránky tedy není možné následně hledat. K tomu stačí přidat rok od roku horší vyhledávání kvůli stále většímu množství stránek, navíc v mnoha jazycích (jistě pamatujete doby, kdy kupř. cizojazyčné stránky bývaly výhradně v angličtině), a je zaděláno na problém.
Zdroj: The Inquirer
Čistý zisk se vyhoupl na 1,25 miliardy (meziročně o 35 % více), GAAP zisk na akcii tedy 3,92 dolaru. Non-GAAP zisk vzrostl o 34 % na 4,63 dolaru, což je o 9 centů méně, než analytikové očekávali. To způsobilo největší propad za jeden den v historii obchodování na burze (od roku 2004), akcie totiž klesly o 7,5 %, tedy téměř o 40 dolarů, na 493,5 dolaru. Po dalších propadech mírně vystoupaly zpět, nicméně naposledy se prodávalo za stále nízkých 489,22 dolaru.
Google očekává, že letos zisky z reklamy vzrostou pouze o dvě procenta, přičemž reklama tvoří 60 % příjmů společnosti. Je pravděpodobné, že ještě větší vrásky než stagnující ekonomika udělají Google právě dynamicky generované stránky, jelikož ty jsou pro prohledávající boty neprostupné a obsah těchto stránky tedy není možné následně hledat. K tomu stačí přidat rok od roku horší vyhledávání kvůli stále většímu množství stránek, navíc v mnoha jazycích (jistě pamatujete doby, kdy kupř. cizojazyčné stránky bývaly výhradně v angličtině), a je zaděláno na problém.
Zdroj: The Inquirer