Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
21.8.2019, Milan Šurkala, aktualita
Tesla míří k soudu. Posílá ji tam řetězec obchodů Walmart, který si stěžuje na její solární panely. Kvůli naprosto odbyté instalaci a kvalitě totiž mělo vyhořet už sedm obchodů a řetězec toho začíná mít dost.
JUWARE (492) | 22.8.201913:31
Nechápu, proč si TESLA nekoupí, nebo nepronajme nějaký kus louky, kde vystaví solární elektrárnu a pak vyprodukovanou energii jen distribuuje? V případě požáru pak řeší čistě škody vzniklé na jeho majetku, který je fyzicky oddělen od zákazníkova. Nemluvě o tom, že nemusí neustále montovat a řešit umístění panelů a též může zabrat větší plochu, čímž se nabízí možnost poskytovat z jednoho zdroje el. energii vícero klientům. Navíc by to bylo lépe kontrolovatelné a i údržba by byla snazší, kdy není třeba nic řešit s odběratelem, zda bude na místě, nebo že musí omezit provoz na své pobočce kvůli údržbě, či opravě. A neříkejte mi, že by se tam nenašel volný plac, který by byl k těmto účelům vhodný. Předpokládám, že musí existovat také nějaké dohody mezi poskytovateli elektřiny, jako jsou u nás o sdílení sítě.
Odpovědět1  3
JUWARE (492) | 27.8.201912:53
Pomalu mi to tu připadne jako na facebooku. Kde kdo si dá negativní hodnocení, ale že by k tomu vyjádřil nějaký argument, názor, nebo se slovem zmínil s čím nesouhlasí to ne. Hlavně, že si užije kliknutím na tlačítko ­"nízká­" u kvality příspěvku. No tak si to užijte, když vám to dělá radost, ale příště mi alespoň sdělte v čem se podle vás mýlím. Díky.
Odpovědět0  0
hobitt (69) | 27.8.201913:21
Myslím, že Tesla nedělá FVE elektrárny na zelené louce proto, že to nezapadá do jejich plánů.
To co Tesla dělá je celý systém elektrifikace pro domy. tj. Elektromobil nabíjíte doma v garáži elektřinou z FVE panelů na střeše a přebytečnou elektřinu posíláte do powerwallu. Tu elektrárnu máte buď koupenou, nebo pronajatou. Stejně tak v budoucnu počítá s pronájmem auta. Proto vyrábí i střešní tašky s FVE. Vše je udělané pro tento celý ­"ekosystem­". Elektrárna na zelené louce do toho moc nezapadá.

Myslím, že kdyby chtěli postavit elektrárnu na louce, tak už to dávno udělají, prostředky a jak i vy říkáte tak i prostor na to v kalifornii určite je. Ale evidentně to nedělají, takže to není jejich primární cíl.
Odpovědět0  0
JUWARE (492) | 27.8.201914:40
To samozřejmě chápu, ale alespoň by se nedělo to co je popsáno v článku. Nemuseli by řešit vzniklé škody na majetku klienta. Viz. Walmart, Amazon a já nevím, kdo ještě.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 27.8.201915:21
jako výrobce samozřejmě vědí, že vyrobili šmejd. Akorát asi předpokládali ­"běžný­" šmejd, čili krátká životnost a nedosahování parametrů. Že je to až tak vyjímečný šmejd, že to rovnou vypálí barák ­(a ne jeden­) si očividně nemysleli.
Odpovědět0  0
JUWARE (492) | 29.8.201919:01
Na tom asi něco bude, když to hoří na počkání.
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 21.8.201923:59
Tak už je jasné jaké panely to hodlají pronajímat. Ty co odmontují ze stávajících Walmartu.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 21.8.20198:34
Když vidím, že mi dodavatel provádí práci nekvalitně, tak to SNAD na místě reklamuji. Natož jestli ­(jak tvrdí WM­) dovezli a instalovali již poškozené panely­) Ale amík prostě počká a pak se z toho pokusí vysoudit prachy. Ti lidé fakt nejsou normální!
Odpovědět4  2
martaus (63) | 21.8.20199:18
ono to není ani o americké logice ale o provedení v praxi. Vedoucí WM sedí u sebe v kanclu a řídí pobočku. Pochybuji, že se chodí koukat na střechu jestli to správně zapojují, zejména když tomu nerozumí. WM je také obrovský moloch, tudíž problémy se analyzují a reklamují až zpětně, když se začnou kupit ­(7 ks huklejch provozoven­). Taky jsme teď v práci stavěli novou výrobní halu a nebyl jsem koukat jestli dělníci správně pokládají střechu. Na to má mít dodavatel stavební dozor a nato existuje záruční lhůta. Po včerejších deštích nám do haly zatéká cirka na 15 ti místech, tudíž reklamujeme u dodavatele nekvalitu.

Mimochodem, za posledních cca 5 let se mi v pracovní praxi nestalo, aby alespoň jedna akce s dodavateli klapla na první dobrou a nemuseli jsme reklamovat.
Odpovědět12  0
hobitt (69) | 27.8.201910:35
A bohužel to není jen o práci, ale i zakoupené výrobky všeho druhu.
Přesně jak píšete, u mne za posledních 5 let jsem musel reklamovat snad 2­/3 zakoupených věcí. Od levných, malých zařízení, kde to člověk tak nějak očekává ale bohužel až po drahá značková zařízení, kdy naopak očekáváte nějakou kvalitu odvedené práce.
Např. příborové nože od Toneru, který byl špatně svařený a do dutiny v držadle zatékala voda, která pak při používání tekla ven, reklamace výřízena bez problémů.
Další z tžěch dražších věcí byla rekuperace od firmy Paul. Značkové zařízení, které ale mělo výrobní vadu, kdy se zasekávala klapka bypasu. Reklamace uznána vyřízena.
Nebo třeba levný hrnec od polské firmy za ­"pár­" korun. Kdy kovové držadlo poklice bylo svařené jen na jednom malém bodě a druhý svár tam nebyl ale byla tam díra a hrozí, že se držadlo ulomí. Reklamace uznána výřízena netradičně tak, že rovnou poslali novou poklici!

I když všechny vady byly v reklamaci uznány, nepříjemné bylo samotné vyřízování těch reklamací a strávený čas. Dalé v některých případech i čas kdy výrobek nefungoval tak jak měl.

Takže ano Tesla vůbec nijak nevybočuje z trendu posledních let, i u značkových NĚMECKÝCH výrobců, kdy šla kvalita rapidně dolů a řeší se radši reklamace, než kvalita. MAteriály se vyrábí na přesný počet ­"dní­" takže po dvou letech záruky se většinou odporoučí nějaký čep, nebo malá drobnost, kvůli které nefunguje celý výrobek, nebo proto, že prostě nejsou náhradní díly, protože je výrobce nevyrábí. A řeší se koupě nového jen aby výrobce prodával pravidelně nové věci. Zářným příkladem je IKEA, kdy si koupíte hrnec s poklicí, ale protože poklice není s tvrzeného skla, stačí z malé výšky pád na dlaždici a jste bez pokličky. Odpověď od IKEA: jen ha, ha ha, pokličky samostatně neprodáváme, kupte si celý nový hrnec s poklicí znovu !!! ­(Protože hrnec má nestandardní rozměr 17cm průměr, nepomůže ani žádná jiná poklice, protože na něj nepasuje! Jen nějaké silikonové univerzální ­"náhražky­", které nejsou ale vůbec to co by člověk chtěl.

Bohužel technologie tomu dnes napomáhá, protože výrobce má možnost vytvořit materiál s přesně daným počtem dní životnosti.
Odpovědět0  0
korbendalasCZ (18) | 21.8.201911:58
Ono to je trochu složitější, ty panely jsou v režimu pronajmu nevlastní je wallmart ale Tesla včetně kabeláže a nosných konstrukcí, a celé je to pronajaté a poskytnuté jako služba wallmartu, většinou jsou smlouvy jištěny proti vypovězení a nebo neplnění či nespokojeností práve jen rozhodnutím soudu, který rozhodne kde je pravda na základe důkaz, komu vznikla škoda a jaký následky to má včetně vypovězení smlouvy, protože neoprávněné vypovezení smlouvy by zase poškodilo teslu, takže se nechá rozhodnout soud, kor v případě že jedna strana požaduje nějaké kompenzace za vzniklé škody.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.