Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Windows 10 Game Bar nabídne funkci skupin i proti trolům

14.5.2019, Jan Vítek, aktualita
Windows 10 Game Bar nabídne funkci skupin i proti trolům
Online hraní nám přineslo možnost poměřit síly s hráči z různých zemí, ale mezi ně také patří různí škodilové, podvodníčci a zkrátka ti, se kterými se hraje špatně. Game Bar právě kvůli tomu dostane nový nástroj Looking for Group.
Microsoft už testuje novou verzi Game Bar v rámci Xbox Insider Program, aby se pokusil řešit problém obecně s troly v síťových hrách, ale nejen s nimi. Hráči by měli mít další možnosti nad rámec toho, jak odfiltrovat hráče, kteří na tom se svým umem nejsou nejlépe. Však hrát cokoliv s někým, kdo zdaleka nedosahuje naší úrovně, nemusí být každému po chuti a společnosti se obecně snaží k sobě řadit podobně zdatné hráče.
 
 
Označení nástroje Looking for Group je celkem výmluvný. Můžeme jej považovat za jakousi nástavbu klasických způsobů matchmakingu, čili procesu, v němž se hledají ti vhodní protihráči, abychom si s nimi či proti nim zahráli ve své herní instanci. Matchmaking obvykle počítá s rozřazením hráčů dle žebříčku, který zohledňuje jejich dovednosti, o což šlo dosud především. Obvykle ale pracuje automaticky, zatímco Microsoft nám chce dát volnost v rozhodování, s kým v naší skupině chceme a nechceme hrát. 
 
Microsoft chce ale zohlednit třeba i to, že někdo ostatní uráží nebo se obecně chová nevhodně a jak si lze představit, to může být problém posoudit. Výsledná funkce Looking for Group by také měla pracovat obecně bez ohledu na to, na kterou hru či žánr bude uplatněna, takže bude vyžadovat jisté jednotné a univerzální nástroje, přičemž i tak bude nutné zajistit podporu pro každý titul zvlášť. 
 
 
Looking for Group bude přístupná v Game Bar, který se ve Windows 10 objeví po stisku kombinace kláves Win + G. Není tak třeba vyskakovat přímo ze hry či se přepínat z celoobrazovkového režimu, neboť hra zůstane spuštěna v pozadí. Stále však jde o vyvíjenou funkci, která se nakonec nemusí osvědčit a v takovém případě se do finálních verzí systému nedostane. S tím je spojena také popularita, protože tato funkce bude už ze své podstaty vyžadovat, aby ji hráči aktivně používali. 
 
A o čem tato funkce vůbec je? S její pomocí si budeme moci snadno hledat vytvořené skupiny hráčů dle různých parametrů, čili třeba dle toho, kdy jsou aktivní, kolik jich je a také podle tagů. Do těchto skupin se pak můžeme hlásit a jejich majitelé si nás budou moci do jisté míry prolustrovat a lze si představit, že pak klidně i vyhodit, pokud budou chtít.