Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Windows Vista
22.1.2007, Pavel Kovač, článek
Za pár dní tu jsou Windows Vista a přestože jsme server primárně o hardwaru, tak přesto se na tento pro Microsoft revoluční systém podíváme trochu zblízka. Většina uživatelů v tomto novém systému vidí hlavně nové grafické prostředí, avšak to je pouze taková třešnička na dortu.
1  2  
goodfire (1) | 26.12.200715:18
Jak je to s nimi... Microsoft office 2007, mozila firefox atd....
Odpovědět0  0
Shrewd | 13.6.200718:12
Našli jste někde pořádný článek na téma Vista 32bit vs 64bit? Výkon, větší­/menší kompatabilita se starším software pro XP atd. ?
Odpovědět0  0
Sam999 (6) | 25.8.200712:59
Přesně tenhle problém ně taky zajímá...
Odpovědět0  0
Sam999 (6) | 25.8.200713:00
Chtěl bychsi koupit 64­-verzi Windows Vista Home Premium, ale nevím jak je to s kompatibilitou. :(
Odpovědět0  0
V3N3C | 4.5.200718:15
No nevim jak vy, ale me se ty Visty, ale vubec nelibi. Ne ze by skopirovali jen vzhled od Linuxu ­(3D prepinani mezi plochami, prepinani mezi okny,....­), ale on si microsoft vzal i napady jinych vyrobcu softu a dal je tam. Jaka koliv prumerna distribuce Linuxu prevalcuje Visty na plné cáře jen ty hry chyby.
Vzhledve Visty kopirujou a funkcema taky jediny co maji originalni je ta cena Jo at si koupi Visty, kdo chce, ale aby neco umeli tak si za 9000 Visty kupovat nebudu. Zustanu pekne u madrivi ktera v nové verzi je sqela. Mel sem moznost vyzkouset s domnenim, ze je to opravdu neco noveho, ale potom sem presel na Linux. Jsem na nem asi 1 a pul mesice a ani zavahani. Vzhled je suprovy a funkce jak by smet Tyden mi trvalo si na nej zvyknout, ale stalo to za to. Doporucuju Linux alespon vyzkouset prvni dny je to boj priznavam , ale pak je to slast. A navic vse mluvi pro Linux jeikoz neznam ve svem okoli blazna, ktery by si dal na server Windows.
Odpovědět0  0
tgfh (69) | 22.2.200715:20
Vista mi nějak nežere disketu se sata driverem při začátku instalace. jak to mám udělat??
Díky ;­-)
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 23.2.20070:03
Disketu? To ještě existuje? :­)

Odpovědět0  0
pegzli | 26.2.20071:19
No myslim, ze pri Viste to uz nie je potrebne.... Uz by mala poznat SATA disky ;)
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 26.2.200713:15
Ve Vistách už ne?! Tedy to je pokrok:­)
SATA disk bez jakýchkoliv problémů pozná i GNU­/Linux ­(Mám vyzkoušeno na: FC5,FC6,Ubuntu 6.06 LTS,openSuSE 10.2­)
Vlastně si ani nevybavuji, že bych měl se SATA diskem někdy jakékoliv problémy.
Diskety si pamatuji dobře: 8­", 5.25­" i 3.5­" ­(včetně LS120 i ZIP­);­) Ale, že by je ještě dnes někdo používal při jejich směšných kapacitách a hlavně cenách konkurenčních médií i mechanik to je mi tedy divné až vtipné.
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 26.2.200713:32
a vis asi proc?! protoze asi XP jsou starsi nez SATA, linux ti vychazi nova distribude co pul roku tak ju mohli zahrnout...
taky urcite mas v BIOSu nastavene aby se SATA tvarila jako prava SATA a ne jako obyc PATA? s tim totiz ani XP nemaji problem... taky si nevybavuju ze bych na XP mel se SATA diskem problemy...
Odpovědět0  0
fotr | 26.2.200717:46
XP nejsou starší, nežli specifikace SATA. Může být, že SATA disky nebyly v době vývoje XP k dispozici. Nicméně jak píšeš ­"linux ti vychazi nova distribude co pul roku­", tak i u XP nejsou všechno stejné buildy...

To co píšeš by platilo max pro původní XP. Ale je to neobhajitelné u instalaček obsahující XP SP1, nebo dokonce XP SP2.
A mimochodem, existují uživatelsky upravené instalačky, které SATA ovladače obsahují. Tedy jde to, jen to tam soudruzi z MS z nějakých důvodů nedali.
Odpovědět0  0
night | 14.2.200712:25
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 16.2.200721:31
Co k tomu říct. Tak tendenční články, jako je ten odkazovaný na Zvědavci, aby člověk i na českém internetu pohledal. Klasická struktura: vezmi pár pravd, obal je polopravdami, přidej hrst lží a fůru demagogie a zavěrem vyvoď nesmysl.
Odpovědět0  0
Jakub Hegenbart | 16.2.200723:22
A nějaké konkrétní námitky místo mlhavého blábolení by nebyly?
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 17.2.20070:09
Pokud byla jeho záměrem snaha pomoci aktivitám směřujícím proti praktikám ­"tvůrců obsahu­", níže uvedenými tvrzeními článek naprosto diskredituje původní Gutmannovu práci a dělá mu medvědí službu, protože nikdo ­(kromě party geeků­) jej pak nemůže brát vážně:

"Windows Vista je operační systém, který byl záměrně navržen jako nestabilní, nespolehlivý..­"
"Windows Vista jsou labutí písní dominance Microsoftu na trhu desktopových operačních systémů­"
"Windows Vista jsou proto mrtvým koněm ještě dříve, než vyjely ze stáje­"

Jinak řečeno: nemám nic zásadního proti tvrzením Gutmanna, souhlasím s nimi a je mi spíš kupodivu, že podobné aktivity nejsou hned v zárodku předmětem zájmu americké justice ­- stejně jako u známého případu ­"ochrany­" tiskových cartridgí. Asi chybí žalobce.

Mrzí mě ale idiotská forma jakou je celá záležitost podána ­- a zejména ty závěry, které ji shodí na úroveň pivních keců.
Odpovědět0  0
Jakub Hegenbart | 17.2.20072:46
Díky, s tím už se dá celkem souhlasit. :­-­) Nicméně si myslím, že si MS tak jako tak opravdu ztížil tržní postavení v budoucnu. Ne, že by mi to vadilo, na konkurenci se těším. :­-)
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 17.2.20070:14
No, abych jen nekritizoval ­- tady je odkaz na původní práci, ta za přečtení ­(na rozdíl od článku na odlinkovaném blogu a mnoha dalších, které podobně papouškují­) stojí.
http:­/­/www.cs.auckland.ac.nz­/~pgut001­/pubs­/vista_cost.html#thoughts
Odpovědět0  0
StealthXO (3) | 7.2.200713:25
Cauky mam je ale nedari jse mi tam nahrat jakekoliv ovladace jak uz od desky tak grafiky pise mi to porad ze spousteci soubor neni podporovan pod win vista a to mam desku na Visty ready. A kdyz to nahraju manualne v adresarich tak me to nejde zpustit ani kdyz dam ve vlastnostech podporu XP. Nemate nekdo radu? Jakej koliv ovladac me to nebere proste.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 7.2.200720:46
Musis si z netu stiahnut ovladace, ktore maju podporu pre Vistu a nie XP, moze ti sice zobrat aj XP­-ckove, ale velmi to s nimi nefunguje.... To ze je doska certifikovana pre Windows Vista, este neznamena, ze ma podporu aj v dodavanych ovladacoch, musis pohladat na webe, vetcsinou zvukovky a VGA maju uz ovladace pre Vistu, vetcsi problem je s cipsetmy a sietovymi kartami.... Takze len hladat na oficialnych strankach vyrobcov a skusat aj rozne BETA verzie... :)
Odpovědět0  0
StealthXO (3) | 7.2.200721:08
Jo to jsem delal ale na desku ne protoze ma napsana ze je ready na visty ale nenapadlo me ze ty ovladace na cd nejsou tak jsem sosl z netu tak uvidime:D Sama beta je to hnus:D
Odpovědět0  0
pegy (258) | 7.2.200723:40
Nuz to hej, inak jedine oficialne co som videl su na VGA, nuz aj Audio myslim ze su, ale inak bieda, hlavne cipove sady....
Odpovědět0  0
StealthXO (3) | 8.2.20070:43
JJ utility vubec na desku jsem nasel vse i na zvukovku ale ja pouzivam Revolutions 5.1 a na tu nejsou to me stve:D
Odpovědět0  0
Michal451 | 4.2.200723:46
Nemyslim si ze by Total Commander nahrazoval Pruzkumnika prave hlavne kvuli ovladani klavesnici...tou lze dosti pohodlne ovladat i pruzkumnika, jde jen o zvyk...osobne TCMD pouzivam hlavne jako jednoduchyho FTP klienta :)
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 3.2.200723:51
Poté, co jsem zjistil jak lehké je rozchodit i na starším PC něco mnohem lepšího, než tu chabou kopii MAC OS X Tiger, tak po náročných Vistách netoužím vůbec!

http:­/­/www.jip.xf.cz­/PC­-srovnani­-operacni­-systemy­-windows­-xp­-vista­-linux.html#linux­-suse­-video
Odpovědět0  0
-p- (3) | 3.2.200721:44
Pekny clanek. Neuvazujete o dalsim dilu na tema Windows Vista Firewall? Jak se nastavuje, co vsechno umoznuje apod. Myslim, ze tohle by bylo dobre tema na dalsi pokracovani.
Odpovědět0  0
iko | 9.3.200712:04
Taky si myslim ze firewall je dost dulezita vec hlavne tam kde je nutno projit nejakym skenovacim systemem ktery ma vyhodnotit zabezpecenost daneho pocitace.
Odpovědět0  0
tonda pařmen (3) | 1.2.200719:21
kolik je minimum RAMek na Vistu aby vsechno slo tak jak ma?
Odpovědět0  0
tonda pařmen (3) | 1.2.200719:26
spis optimalni velikost
Odpovědět0  0
Lukáš Horníček | 1.2.200721:03
Obecně platí dva pojmy, minimální a optimální. Aby ti systém jel bez Aero rozhraní vystačítí ti 256 MB na RAMkách, + swapuješ z disku nebo z flashky, ale pojede to pofidérně.

Optimální minimum máš 512 MB a připoj tam Flashku s optimální velikosti 1024 MB, a pojedetp.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.2.200722:17
Skratka a proste 1 GB je tak akurat ;­) Nic moc, ani vela.... Ale aj HDD robi svoje, s 2 MB cache cez IDE je to riadna sranda... :D
Odpovědět0  0
Luck | 1.2.200713:24
potřeboval bych poradit je to taková blbost ale nikde jsem ve windows vista nenašel jak vypnou z lišty ikonu zvuku nevíte někdo, kde to je díky moc
Odpovědět0  0
weber235 | 31.1.200714:59
Pořád tady čtu o využití paměti, jak je ve WXP špatné. To by se nikdo nenašel, kdo by se v tom systému ­(WinXP­)­"povrtal­" a vylepšil správu paměti, když některé školy mají zdojový kód? Totéž by se mohlo udělat i s DirectX 10. Myslím si, že to jsou zadní vrátka Microsoftu aby mohli říct že něco vylepšili. Ať mi nikdo neřiká, že již do WinXP nešly zakomponovat varianty použití paměti ­(načítat programy, šetřit paměť, atd.­) a uživatel by si vybral i v závislosti na velikosti, kterou aktuálně má. A DX10 je určitě to samé, nebo mi někdo vysvětlete, proč na WXP nelze používat DX10?. Zase vyděračský tah Microsotu, protože i když nebudeme mít potřebu přejít na Vistu děti nás časem přes hry asi donutí.
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 31.1.20071:38
Všem příznivcům operačního systému Windows dává MicroSoft možnost vyzkoušet si již nyní nástupce právě uvedeného operačního systému Vista:­)

Jde o Windows s pracovním označením RG. LIVE verzi si můžete zdarma vyzkoušet přímo zde: http:­/­/www.makin.biz­/swf­/windowsrg.swf

Zatím jde sice o verzi, která obsahuje několik tradičních chybek, ale vzhledem k novému ­(retro­) grafickému rozhraní pár chybek jistě omluvíte.
Odpovědět0  0
samboush (52) | 29.1.20075:38
a nemine.. jako vsechny vokna... ale zatim neni kam se hnat ... stejne jako XP byl dlouho alternativni system k 2000 tak ted bude Vista dlouho alternativni system k XP. Nepochybuju ze dalsich 3­-5 let bude software vychazet i pro XP...
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 31.1.20071:19
Všechny určitě ne=­)
Osobně více než 5000 za OS nedám ­- zvlášť, když nepřináší nic nového oproti tomu, který už mám.
Alternativní OS? Co Linux? I po grafické stránce nesrovnatelně propracovanější: http:­/­/youtube.com­/watch?v=lawkc3jH3ws&mode=user&search=

A určitě více lidí začne uvažovat o Apple ­- ten je lepší než kdy předtím a s lepší podporou našeho trhu bych určitě věděl co doporučovat ­- jak najednou koupit odladěný SW najednou s HW.
http:­/­/www.jip.xf.cz/
Odpovědět0  0
mkobylan (96) | 25.1.200714:16
"Díky tomu je práce se systémem daleko svižnější a nenadáváte tolik na ty prokleté pomalé pevné disky. Ona obecně správa paměti je oproti Windows XP daleko lépe udělána a tak máte pocit, že jste si do PC dokoupili další RAMku.­"
Ano, urcite budu mat uzivatelia pocit, ze si dokupili dalsiu RAMku, lebo si ju naozaj budu musiet kupit.
Odpovědět0  0
Athalien (12) | 27.1.20072:29
lol :D
Odpovědět0  0
Magor | 25.1.20070:29
A toto čo má jako byť? Článok o ničom. Ja tiež programujem pro windows vista dajaké drajvry, ale zatial niemôžem povedať, či budú funkčné. Osobně tento blábol píšem na systéme so supermodernými windows deveťdesiať osem, a som už z teho dajaký unavený. Napíště mi , aké změny přinášajú WV najmä v aplikačnom programovom rozhraniu API. Vraj pribola API funkcia TrtkajRit­(LoWord WParam, NULL, TRUE­); ktorá trepe obrazovkou. Těraz choďte do p.či, všitci, lebo uz skôr nepozerám čo píšem.
Odpovědět0  0
dkas (24) | 24.1.200715:06
Tady je odkaz na programek, kterej vam udela z WinXP vzhledove Windows Vista. Hodne stesti pri instalaci :­)

http:­/­/www.windowsxlive.net­/?page_id=15
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 24.1.200711:17
Článek hodnotit nechci i když mi také nepřipadl nestranný.
Také bych uvítal podobný článek srovnání konkurence – hlavně Apple OS X a pak třeba Linux Ubuntu.

Sám mám na desktopu 4 nezávislé operační systémy Windows XP Home SP2, Windows Vista RC2, Linux Ubuntu 6.06 LTS ­"Dapper Drake­" a Linux Fedora Core 6 ­(dříve i FC5­).

http:­/­/www.jip.xf.cz­/PC­-srovnani­-operacni­-systemy­-windows­-xp­-vista­-linux.html
Odpovědět0  0
Miko (230) | 24.1.20078:59
zajímalo by mě jak by se Vista snesla s jiným systémem ­(WinXP či W98SE­) přes nějaký bootmanager. Má vlastně Vista bootmanager v sobě alespoň takový jako měla XPčka? ­(předpokládám, že zatím Visty jedou stále na NTFS podle posledních práv co mám)
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 24.1.200711:15
Mají podobný. Ale musí být nainstalovány na primárním oddílu. Na logický oddíl k XP se mi sice nainstalovaly, ale spustit šly jedině pomocí vlastního DVD ­(pak už běžely z disku­).
Odpovědět0  0
Miko (230) | 25.1.200710:24
díky za odpověď
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 31.1.20071:20
Nemáte za co:)
Odpovědět0  0
Maňo2 | 23.1.200720:59
Keď ten SuperFetch dokáže dopredu načítať programy do pamäte, tak či v prípade potreby vie tie načítané programy z pamäte uvolniť pre nejakú väčšiu aplikáciu aby nebola brzdená, povedzme hry.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 24.1.20070:11
Tak to je uplne jasne, ze ano, pretoze by to znamenalo kolizie v systeme a jeho padanie... Ja by som to skor otazku formuloval, ako alebo ci to vobec citit, ze sa ramka vyprazdnuje, ale myslim, ze nie, pretoze je to velmi rychli proces, nieco vymazat je ovela lahsie ako to tam nacitat alebo to s tade precitat ;)
Odpovědět0  0
Den Inner | 23.1.200710:25
Pane Kovac ­(to se tyka i cele redakce­).
Kdybyste sem jeste pridali clanky psane ve stejnem duchu o Linuxech ­(distribuci si vyberte­) a Mac OS X a pak vsechny tri OS srovnali, tak se s vami vsadim o cokoli, ze Windows budou na poslednim miste...
Jedina jejich vyhoda je v tom, ze se pro ne delaji hry... :OMG:

A nerikejte mi o tom, ze neni mozne sehnat ­(bez poruseni licencnich podminek­) ani Lin ani OS vsechno jde a naprosto legalne ;­-­)
A taky komentare typu Win znaji vsichni, tak proc psat o tech ostatnich... Prave proto ­- aby tady lidi, co neznaji nic jineho si mohli udelat svuj vlastni nazor na zaklade vaseho srovanani.
Tady nejsou sami hraci, kteri potrebuji strasne nadupany stroj za desitky tisic korun jen aby jim bezel FEAR na 1600*1200 na max detaily :D ­(pouze priklad­).
Odpovědět0  0
Zdeněk Michálek (284) | 23.1.200710:45
Nechci tu začínat nějaký flame, ale z hlediska běžného ­(čti nikoliv počítačového­) uživatele je Linux bohužel úplně bokem. Jako kancelářský počítač ­(ne jako terminálový nebo webový klient, případně jednoúčelové zařízení­) je JAKÁKOLIV distribuce Linuxu pro tento typ uživatele velmi obtížně použitelná a celkové náklady na jednoho ­"nepočítačového­" pracovníka ­(náklady na přeškolení, ztráta vyplývající z nižší efektivity ­- neustále je něco jinak než je ­"zvyklý­", náklady na nutný support, nemožnost se zeptat guruů..­) jsou podle mých zkušeností výrazně vyšší než náklady na zakoupení microsoftí licence Win + příslušného maintenance.

Nemluvím o serverech, vývojářích a koníčkářích, to je něco úplně jiného.

Jinak řečeno ­- jsem asi už moc starý na to, abych sdílel přesvědčení části diskutujících o hromadném úprku od Win. Až na pár případů, které se k nim velice pravděpodobně pokorně vrátí, se konat nebude.

Jiná kapitola je Mac ­- ale ten neznám na rozdíl od dvou předchozích natolik, abych se k tomu vyjádřil. V ČR ale asi ­"nehrozí­" naprosto nic ­- minimálně pokud se nezmění macešská obchodní politika Apple v ČR a neudělají něco pro jeho podporu, bude i nadále klesat.
Odpovědět0  0
Vlado Mathew | 23.1.200712:19
Hlavně co se kancelářských aplikací týče máte pravdu. Teď jsem se sám na vlastní kůži měl možnost přesvědčit, jaký je rozdíl mezi OpenOffice a MSOffice a to konkrétně Calc a Excel. Calc nesahá Excelu ani po kotníky. Takže plus pro Windows a MAC OS.

V ostatních případech je to jen otázka zvyku. Jiný způsob ovládání, nastavení atd. Téměř všichni co znám používají Windows pouze v omezené míře a vlastně neumějí v něm také nic. Jen si prostě za roky používání zvykli na základní postupy.

Na druhou stranu Windows jsou zbytečně náročné, neumí používat dobře hardware a nejsou z dnešního pohledu dobře udělané. Linux má velkou sílu v používaní více uživatelských účtů.

Co bych viděl jako hlavní problém Linuxu jsou právě ti guru. Mnozí Linuxoví ­"odborníci­" se vyžívají v příkazové řádce a nic kromě toho jim nevyhovuje, a nářky běžných uživatelů moc nepřijímají. Ono machrovat v dnešní době s příkazem v příkazové řádce starým bezmála dvacet let, který je i v porovnání s tím co nabízel DOS směšný, není zrovna to pravé ořechové.
Odpovědět0  0
Jakub Hegenbart | 26.1.20073:25
S Excelem máte jistě pravdu, ale se zbytkem Office bych to tak růžově neviděl. Ale co si mám myslet o tomhle?

„…který je i v porovnání s tím co nabízel DOS směšný…“

Tím chcete říct co? Že COMMAND.COM je lepší interpret příkazového řádku než bash? Nebo nedejbože ­(!­) zsh? Jestliže „linuxové ­"odborníky­"“ dáváte do uvozovek, kdo si od Microsoftu na kolenou vyžebral PowerShell? Nebyli to pro změnu zase windowsí „odborníci“, kterým něco nevyhovovalo?

Nenechte se zmást hlasitými příznivci. I tady platí, že tichá voda břehy mele, a spousta guruů, kteří jsou pro ostatní svými radami nejcennější, pracuje tiše na pozadí. A to platí i pro Windows. ­(I když nevím, jak je to s komunitní pomocí. Dobrý admin oken bude spíš tvrdě placený konzultant řešící věci na místě, zatímco typický spřátelený unixový guru pošle mailem kus kódu, který se mu osvědčil. To už jsou ty kulturní rozdíly.)
Odpovědět0  0
Den Inner | 23.1.200716:54
Zadny flame se ani konat nebude ­(resp. ne odemne­).
Jde o to, ze ja jsem rikal, ze by se tu objevili clanky povidajici o obou nejznamnejsich konkurentech Windows. Na jejich zaklade lidi by si mohli ocenit ­(vetsina dokonce zjistit, ze neco takoveho je­) a udelat si vlastni nazor na to, zda je windows lepsi, popripade ten konkurencni OS alespon osahat.
S tim preskolovanim pracovniku... v tom spociva zakladni kamen urazu celeho toho systemu... nikomu se nechce preskolovat perzonal a radeji se investuje do lepsi techniky ­(podporujici OS­), jejiz pravou vykonnost ten obycejny uzivatel nikdy neoceni.
Ale to je jen muj vlastni nazor, a k diskuze na toto tema by byla prilis zdlouhava =­)
Ale zpet k tomu o cem jsem psal. Kdyz tu tvrdite, ze Lin je staveny na ladeni siti atd. atd. tak co vam brani sem dat clanek psany nezaujatym uzivatelem obou systemu a porovnat je z toho daneho hlediska? Stejne by se dalo udelat i s MacOS X.
Kdyz jsem mel po ruce posledni distribuci Mandrivy tak musim rict ze co se prijemneho grafickeho obalu tyce je stejne tak dobry jako ve Vista...
Ja vim, ze je to tvrzeni proti tvrzeni ale nepsat o konkurentech Windows mi nejak nesedi k vasemu sloganu na LOGO ;­-)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 25.1.200710:23
ne že by to neznělo zajímavě, ale jak si představujete nezaujatého člověka pro srovnání více platforem? Já se přiznám, že jsem na takového ještě asi nenarazil, ale třeba mám holt smůlu.
Odpovědět0  0
Vlado Mathew | 23.1.20078:58
Dobrý článek, ale ačkoli se Vista autorovi líbila, tak pro mě je to jen další důkaz toho, že je třeba se začít pomalu zamýšlet nad přechodem na jiný OS. Nemám rád grafické serepetičky a OS by měl podle mě tvořit základ pro práci a pro další programy a ne nutit uživatele používat další nadstavbové programy, které zbytečně zabírají místo a velkou část jich stejně nikdy nikdo nevyužije. Zkrátka a dobře, ocenil bych, kdyby počítač dal 99% výkonu činnosti, kterou dělám a neprováděl hromadu dalších věcí na pozadí, které k životu nepotřebuji. Vistu považuji za nehorázné plýtvání systémovými prostředky. A jedinou výhodu tak vidím v rozvoji hardware, který je tak trochu umělý.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 23.1.200723:54
Tak si serpenticky vipni a mas dizajn 98 a viac vykonu... :D
Odpovědět0  0
Vlado Mathew | 24.1.200719:18
Kéž by. Ale tak to nefunguje. Kdyby šlo vypnout všechno a nechat jen základ, tak by to byl na dnešních PC neuvěřitelný cvrkot. Tím neříkám, že třeba WinXP jsou na tom s výkonem až tak špatně, ale to platí jen do chvíle, než jim dojde paměť. Pak je zde v podstatě neřešitelný problém. Pro normální práci je potřeba minimálně P3 tak kolem 1GHz a 512 MB ram, nároky Win98 byli přeci jen jinde.
Odpovědět0  0
pedrosk | 23.1.20071:11
gratuluji pane kovač skvělá reklama­-kolik vám microsoft zaplatil?
zvláštní že jste nenašel ani sebemenší chybku přesto že jinde na internetu je situace zcela jiná
tento článek by se lépe vyjímal na serveru microsoftu a ne zde
opravdu jen tak dál a už sem nikdo nebude chodit
servus
Odpovědět0  0
Papek_SVK (174) | 23.1.20072:14
akoze dobry si... autor napisal, ze sa na system bude pozerat z pohladu bezneho uzivatela a tak ten system aj zhodnotil a vytkol mu daktore zivot otravujuce funkcie
Odpovědět0  0
peslo | 23.1.20077:54
kolik ti je, ze dokazes napsat neco takoveho? deset nebo jedenact?
Odpovědět0  0
pegy (258) | 23.1.200723:50
Ta prezyvka pedrossk mi pripomina jedneho blbca, ktory dostal ban na webe slovenciny.com
Odpovědět0  0
mattiash (10) | 22.1.200723:48
Autor clanku zrejme slape na NVIDII, lebo openGL s ATI kartami nejde vobec. Takze o jeho bezproblemovosti by som pomlcal.
Odpovědět0  0
Papek_SVK (174) | 23.1.20072:15
a na to si ako dosiel? co takto Quake 4 na X800XL? neni to snad ATI? mne to ide v pohode...
Odpovědět0  0
mattiash (10) | 23.1.200710:29
a este mi napis ze si to rozbehal na ATI beta2 driveroch.
Odpovědět0  0
lukasch | 22.1.200722:55
Pokud si clovek letos koupi novy pocitac, je nesmysl aby daval penize za XP. Hardwarove naroky Vist jsou umerne vylepseni systemu, coz se potvrzuje v clanku. Ale to ze ma nekdo ted 512MB RAM, a xp mu na tom jede perfektne rychle neznamena, ze pro Visty okamzite poleti do obchodu. Chce to cas, nez budou Visty vyladene, budou 100% kompatibilni s programama co ted pouzivate, budou vyreseny veskere drivery. Az pak se prechod vyplati. Kdyz sem prisly XPecka, taky na vetsine compu bezely Win 98­/ME­/2000, a mely naroky podstatne nizsi, a ted jsou XP temer vsude. Jsou i taci, kteri tyhle stare systemy pouzivaji doted. Stejne to bude s prichodem Vist, do 5 let budou mozna na 70% pc, lidi budou spokojeni, a az MS ohlasi novy system, ti co nadavaji ted, budou nadavat i potom.
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 23.1.20077:35
Myslím že zásadní vliv na rozšířenost Windows Vista bude mít jestli to půjde ocrackovat ­- realita je taková že většina domácích uživatelů si OS v takov écenové relaci nikdy nekoupí, a to platí jak o ČR tak i o zahraničí ­- moje zkušenosti říka že i v Německu a Švýcarsku běží většina domácích počítačů s nelegálním OS.
Odpovědět0  0
porkess | 22.1.200720:59
mozna az bude na p2p cracknuta ceska verze tak to mozna vyzkousim,
ale nechapu ty zoufalce kteri musi byt in za kazdou cenu a tento
narocnej microsofti megamoloch nakoupi.
jinak k recenzentovi: nic noveho nam v podstate nerekl co uz by jsme nevedeli, zadne prakticke vykonove testy­-nic, to co zde predvedl bych zjistil behem 30min pozivani­(kdyby mi ovsem ten megamoloch stal alespon za nainstalovani­)
takze zaverem: tato zecenze nestoji za nic a prosim te Pavle jako cloveka­-uz nas neobtezuj a neokradej nas zbytecne o cas
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 22.1.200721:18
ty tu neobtezuj takovema kravinama... kdo to ma furt cist ty bezduchy a donekonecna se opakujici porad stejny buzerace... zoufalec a tezke chudak jsi ty
Odpovědět0  0
SherpaX | 22.1.200721:38
souhlasim..je dusevne chory
Odpovědět0  0
SherpaX | 22.1.200721:39
samozrejme porkess:)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 22.1.200721:34
Recenzi jste vubec nemusel cist, muzete si zalez na sve p2p site a cekat na policii.
Odpovědět0  0
Sam999 (6) | 25.8.200712:39
Souhlasím, úplně má slova :)
Odpovědět0  0
homesicke (2) | 22.1.200720:45
a oem pravidlo bych zrušil úplně, prostě levnej systém, co si člověk koupí a může si ho instalovat na jakejkoliv komp, mít ho na jednom jakémkoliv kompu, současnej stav je blbost a kokotina, no offence
Odpovědět0  0
homesicke (2) | 22.1.200720:41
nevim co vám vadí na náročnosti Visty, vždyť komp za 10­-12 klacků ­(bez LCD­) ji utáhne na kancelářské účely krásně, spíše mi vadí ceny a verze Visty, proč neudělají jednu ­"basic­" strohej bezpečnej systém bez volovin za já nevim 99 dolarů a 1 nabušenou verzi se vším všudy ­(ultimate­) třeba za 199 dolarů, nebyl by v tom hokej a myslím, že by to byla nejlepší akce proti pirátství, by to bylo cenově dostupný a možná by kluci z MS vybrali více než takto :o­)­))
Odpovědět0  0
Novas | 22.1.200719:59
Jen tak úplně mimo, na jednom z obrázků máte ukázky složek s fotkami, ale nejde mi do hlavy ten název ­- wotamburg, nemá to být náhodou Wothamburg?....Já jen že bydlím cca. 500metrů pod nimy...
Odpovědět0  0
Teuzz (2) | 28.1.200712:51
Dokonce Wothanburg :­)

http:­/­/redir.wothanburg.cz/
Odpovědět0  0
xp | 22.1.200719:58
ano ­"výborný operační systém­" honem si jej zakupte ale nezapomeňte ještě dokoupit RAMku novou grafickou kartu podporující hardwarově dx9 ­(kterou pokud nehrajete hry stejně nevyužijete­)­-no nejlepší bude asi nový počítač a co získáte? Nový vzhled který sem tam nefunguje korektně občasné problémy se staršími verzemi programů, nové ­(nepotřebné­) funkce,
nedostupnost nových ovladačů atd.
Ano recenzent uvedl překvapivě dobrou stabilitu s občasnými problémy s hardwarem.
Takže mi z toho vyplývá že ještě min 2­-3 roky zůstanu u zavedeného a stabilního winxp sp2

Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 22.1.200720:12
DX9 kartu mit nemusite... pouze nepobezi AERO, ktere je jen takova tresnicka na dortu. Ohledne ramky jsem take psal.
Kde jsem psal ze jsou problemy s hardwarem?
Zda se me ze jste clanek jako takovy ani necetl.
Odpovědět0  0
xp | 22.1.200720:40
citace: Zní to, jako když systém vychvaluji, ale nestabilita se zkrátka může projevovat na každé konfiguraci zcela jinak. Osobně si myslím, že většina problémů vzniká spíš na HW úrovni a operační systém za to tolik nemůže.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 23.1.200710:14
Ale vaše věta ­"Ano recenzent uvedl překvapivě dobrou stabilitu s občasnými problémy s hardwarem.­" vyzněla tak, že mě systém po dobu recenzování spadnul kvůli HW, což jsem nikdy něřekl.
Odpovědět0  0
Du3is | 24.1.200711:12
neni nad to pozorovat jednoduchost nekterych lidi :­-D Pekne by bylo zacit rozlisovat co to je chyba HW a SW :­-D
Odpovědět0  0
Vlado Mathew | 23.1.20079:12
No, co vím, tak bude lepší počkat na kartu podporující DirectX10, nebo jak to ten Microsoft pojmenuje. Jinak jsou to vyhozené peníze.
Odpovědět0  0
Milan L. | 3.3.200716:38
V naději na nákup Visty už jsem si tu grafickou kartu 8800 ­(Gainward GF8800GTS­) co zvládá Dx10 pořídil a pak jsem si tu Vistu jako betu vyzkoušel ­- a ihned zrušil přes ukázky dem v novém DX10. Mám totiž XP Home,­(retail­) takže by přijatelný upgrade byl Vista Home Basic, silně ořezaný ­(bez Aera­) a při betě se mi stalo, že při přehrávání legálně zakoupeného filmu ­(který jsem asi 2x přerušil kvůli nákupu a vaření kávy­) mi ve WinDVD Platinum ­(který se normálně nainstaloval takže snad byl funkční­) vyjelo hlášení něco jako ­"Platnost vaší licence skončila. Na další přehrávání nemáte oprávnění­". Přitom to WinDVD je rovněž legálně registrované ­(koupené­).
Navíc jsem se dozvěděl, že s Vistou nemůžete mít na počítači ­(ani na druhém disku­) žádný druhý operační systém. To byl víc než dostatečný důvod k rozluce s Vistou, ať jsou její další vlastnosti jakékoliv.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 5.3.200722:55
Nuz neviem ako to je, ale kamarat mi tvrdil, ze to ma na jednom disku s Win 2000.... a ze mu to chodi, nuz myslim, ze toto nie je realna sprava, to by isiel MS sam proti sebe, ved aj XP sa dnes pouzivaju s 98­/2000­/ME...
Odpovědět0  0
Milan L. | 6.3.20071:26
Asi jsem se nevyjádřil správně: když totiž budu Visty upgradovat z XP ­(což budu, nebudu kupovat plnou verzi znovu­) tak už nikde na počítači nemohu tu starou mít ­- to prý bezpodmínečně vyžadují. Potěšující je že když nová Vista podlehne nějaké zkáze, tak musíte znovu nainstalovat XP s tou srandou, že už se prý nedají aktivovat ani použík k upgradu na Vistu. Četl jsem to myslím ­(ale nevím jistě­) na CDR serveru. A netýká se to jen OEM, ale i retail verze.
Odpovědět0  0
wlck | 26.1.200722:19
co kecas s tou grafarnou..novou?vzdyt to beha na me obstaroyni r9600 krasne i s aerem..neco si o tom napred zjisti nez zacnes kecat ju?
Odpovědět0  0
mackoj | 22.1.200719:40
OK teda Vista spotrebuje asi 3x viac RAM ako XP dajme tomu, 6e je to tak, ale na ukor toho ze je rýchlejšia. Super. Ale má to háčik. Ja a asi nie som sám používam OS keď to preženiem ako spúštač aplikácii a na tie mi potom neostane RAM. To automaticke nacitavanie je fayn ale oveľa lepšie by bolo keby som si sam volil čo načitať a čo nie. Kontrola pristupu aplikacii k suborom a k registrom a v podstate hocikam sa da dosiahnut aj v XP sandboxom, ktory obsahuju aj niektoré firewally napr Tiny Pro. Aero sa da napodobnit skoro na nepoznanie pomocou WindowFX v kombinacii s window blinds alebo AstonShell­-om. Klasicke prepinanie vo WinXP Alt+Tab je najlepsi sposob, lebo vidim ikony programov s popisom, cize ked mam otvoreny 20x word tak sa orientujem podla nazvov dokumentov, ale ked mam otvorene rozlicne programy okamzite sa zorientujem na zaklade ikony. Po menšej uprave WinXP je rozdiel medzi XP a Vista zanedbatelny a nestoji to za tu cenu Visty prechadzat na Vistu a preinstalovavat vsetko a zhanat ovladace ­(aj cas ma svoju cenu­). Samozrejme je zopar veci ktore su jednoznacne lepsie ako vo WinXP napr. sietovanie. Konecne odstranili problem ktory sa tahal s windowsami asi od verzie 95 ­- pomale prehliadavanie okolitych PC a zdielaných adresarov. Ja zatial nemam vobec dovod ani xut prexadzat na vistu koli tej hrstke veci ktore sa nedaju do XP dostat. A napr. to ze nie je nutny restart pri vymene graf. ovladaca to je mi jedno pretoze ovladac tam dam len raz a potom nejaky update raz do roka. Instalacia Win XP se vsim vsude mi trvala 3 dni cisteho casu a nexce sa mi to absolvovat znova s Vistou. A nie som si isty ze vsetky aplikacie pojdu bez problemov. Ked ma niekto PC pre srandu a zabavu a ma tam 5 hier a 4 aplikacie tak nex si tam kludne da Vistu lebo je pekna a privetiva. Ale ja nepatrim medzi ludi co si nainstaluju OS a vyhovuje im vsetko na default a maju tam zopar aplikacii.
Odpovědět0  0
Pupek | 22.1.200715:41
Jedna ukrutna vec me sere a to ze pri kopirovani souboru 2GB_iso trva pres 15min. Procak je zatizenej na 70­-100%. V ixpeckach je prekopirovanej do 5min. Sestava nForce3 250 a 2xSATA HDD.
Jo a mam do toho cestinu kdyby nekdo chtel...
Odpovědět0  0
lubofm (40) | 22.1.200716:28
No jeste bych to nezatracoval, chyba může být na straně ovladače řadiče. Drivery pro Visty jsou ještě obecně dost špatné.
Odpovědět0  0
dd@dd.dd | 22.1.200716:53
Z toho plyne jedna vec. Na visty prejit az to bude o neco odladenejsi ­- tj. po SP1.

V te dobe snad budou dobre ovladace, levnejsi HW ­(hlavne RAM­) a vubec obecna podpora jak v HW tak i SW.
Odpovědět0  0
lubofm (40) | 22.1.200718:57
Jj s tim souhlasim, je treba pockat. Vsak jeste na XP ma byt SP3, pokud to nezrusili, tak neni treba plasit. Jen nekteri delaji prilis rychle zavery.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 23.1.200723:36
Ako myslis CZ do Visty alebo ako mam tomu chapat?
Odpovědět0  0
El Cid (126) | 22.1.200715:15
Jak je to s OEM licenci? Stale je vazana na zakladni desku? Protoze legalne si je poridim pouze jestli za 3500,­- kc budu moct upgragovat svoje pc...a deset tisic za krabicovou verzi nedam!!!
Odpovědět0  0
El_Kubulo | 22.1.200715:30
JJ je to tak je to vazane na desku.
Odpovědět0  0
tomsonovic | 22.1.200717:52
zdravim
no na jinych ruznych diskusicch a v clancich zase pisi ze OEM verze je vazana na uplne novej celej pocitac, celou sestavu, cili ne na jednotlivy hw. Ale detaily nevim a jak to je doopravdy taky ne, nechame se prekvapit :­) ale deset litru za novy win v krabicove verzi to je teda sila.
Odpovědět0  0
Airwar (233) | 23.1.20077:28
OEM Licence by měla být vždy vázána jen ke kompletnímu novému počítači a měla by být kompletně nainstalována ­- říkám měla. Druhá věc je že v ČR si novej počítač se systémem koupí málo a tak prodejci prodávají OEM Windows vpodstatě s čímkoli aby je vůbec prodali a České zastoupení Microsoftu nad tím ze stejného důvodu přivírá oči.

Otázkou je zda prodejci nebudou muset přístup změnit.
Odpovědět0  0
Azirek | 23.1.200710:53
OEM Win XP je možno v tuto chvíli zakoupit i bez jakéhokoliv HW a po instalaci a aktivaci je vázán na základní desku. U Win Vista je OEM verze ­- nejlevnější za cca 2400 Kč ­- dostupná pouze s novým sestaveným počítačem, nebo alespoň všemi komponenty + OS na jedné faktuře. Způsob OEM licencí, jak byl u Win XP zde praktikován NEBUDE. To jsou oficiální informace z Microsoftu i od prodejců. Takže jsem si zakoupil za 2400 Win XP, dokud ještě jsou, navíc mám na vše ovladače...:­-­))
Odpovědět0  0
OEM licence | 1.2.200714:55
NAzdar vážení,
taky jsem uživatelem XP z donucení. Jednoho dne mi začaly vnucovat svoji politiku a tak sem začal hledat opravný Service pack 3 pro Win XP. Zalovil sem ve své sbírce DVD a oči ulpěly na DVD Open SUSE service pack3 for Win XP. Od té doby absolutní spokojenost ...
Odpovědět0  0
masakr2 | 22.1.200714:55
Ano je to tak. Vtipné video na toto téma, které nezachycuje ani zdaleka vše http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=TaIUkwPybtM&eurl= ...
Odpovědět0  0
Petr ^o^ | 22.1.200712:50
diky za dobry clanek, vypada to, ze konecne se na vistu podival nekdo odo videl mac, linux a dalsi alespon z rychliku.

jedine co se mi silne nelibi je oznaceni za revolucni! sorry ale kdyz uz vsechny komponenty existuji a ms je pouze vykradlo­(inspirovalo se, mi neznelo tak trefne­) a pospojovalo ­- a to na ukor hw, to se da stezi oznacit za revoluci.

ale jak rikam, dobra prace, clanek mi dava realny obraz o vistach a o to tu slo.
Petr.
Odpovědět0  0
kwik | 22.1.200712:18
Osobne ma najviac znepokojuje obmedzenie na 10 prichodzi pripojeni. Pre mna je toto dovod, preco z XP prejdem zasa raz na linux. Pride mi to ako svinstvo takto umelo obmadzovat moznosti systemu. Osobne pouzivam stroj aj ako workstation aj ako server.
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 22.1.200712:56
:­( Ja ti neviem, ale niekedy na svojom PC pod XP otvorím lan party a na môj PC sa pripojí aj 31 užívateľov bez problémov. Alebo sťahujem z SDC++ takže obmedzenie 10 a dosť by bolo niečo veľmi strašne a krok nie späť ale do doby kamenej :­( dufam že to nieje pravda
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.