Velké procento lidí/zboží cestuje po světě úplně zbytečně. Čím je doprava efektivnější, tím je toto číslo větší. Neříkám, že bychom měli kupovat potraviny jenom regionální a práci hledat jen u nejbližších zaměstnavatelů, ale opravdu se toho taký sem a zase zpátky po světě opravdu moc. Tomu by se měla také věnovat pozornost.
Úsměvné je, jak jsem jel onehda s tchýní autem a pořád nadávala, že s těmi kamiony by se mělo něco dělat, protože jich je na cestách strašně moc a překáží. Snažil jsem se ji kulantně vysvětlit, že kdyby před chvílí nenakoupila plné auto úplných zbytečných krámů z celého světa, tak by tu ty kamióny být nemusely.
Odpovědět2 0
Jestli bude ta kabina vypadat takto, tak to v Americe moc úspěch nebude, protože se tam průměrný Američan nebude vejít.. a teď vážně. Jaký smysl by měla okna v této kabině? Pokud má být ten tunel ve vákuu, tak ten člověk z toho okna stejně nic neuvidí, protože celý ten tunel bude uzavřený a tedy ty okna budou pouze zhoršením celkové pevnosti té konstrukce. (Představte si, že celou cestu v letadle je za oknem úplná tma. V tu chvíli tam okna také dávat nebudou.) Mnohem větší smysl by mělo tam dát displeje, které budou napodobovat průjezd nějakým tunelem nebo případně přírodu, aby s tou jízdou neměli klaustrofobici takový problém a celkov to dělalo lepší dojem na všechny.... ale okna? Nesmysl.
Hyperloop má navíc několik fyzikálních problémů, které se budou těžko překonávat (jak udržet vákuum podél celé trasy, jak vyřeší tepelné roztahování materiálů a navíc, pokud by v té vákuové trubce někdo udělal díru třeba nějaký terrorista, tak ten tlak vzduchu, který tam vletí zabije všechny v těch kabinách) a tedy se zdá, že k reálnému využití toho Hyperloopu v brzké době nedojde, a pokud ano, tak to bude dosti jiné, než co momentálně prezentují.
Odpovědět0 0
No také si říkám, jaké asi budou náklady na udržení dostatečného podtlaku v celém tom potrubí. Protože pokud do těch kapslí má někdo nastupovat/vystupovat, tak bude muset ta kapsle přecházet mezi prostory s běžným tlakem a prostory s podtlakem.
A stejně tak mne napadá, jak to skončí, pokud někdo ten podtlak uměle naruší, tedy dojde k protržení toho tubusu v jakékoli části.
Případně na jak dlouho vydrží zásoby vzduchu v té kapsli, pokud by došlo k poruše pohonu a zůstala tak uvězněná v tom tubusu, kde je podtlak.
Každopádně to nepůjde uskutečnit jen z toho důvodu, že do sedaček, které jsou na obrázku se snad kromě asijatů a dětí nikdo nevejde. Celá ta technologie by si musela nejprve získat důvěru lidí a musela by se nějak zásadně lišit od letu letadlem. Lidem na létání vadí dnes třeba to, že minimálně 2 hodiny před odletem tráví na odbavení a kontrolách. Bude toto kontrol ušetřeno? To je otázka, od letadla se to liší pouze tím, že s tím nejde přistát ve věžáku, ale jinak jsou rizika terorismu stejná. Rozhodující tak bude cena přepravy a zde to opět nevidím růžově.
Celé mi to přijde jako typický sen Elona Muska. V hlavě dobrý, na prezentaci taky fajn, ale ekonomická stránka celého projektu je nakonec černá díra na peníze ... asi jako Tesla.
Odpovědět0 0
Jaká okna? Tam žádná nejsou... ani tam nejsou žádné sloupky vidět, takže je jasné, že i ten koncept prezentuje nějaké displeje, které budou něco promítat.
Jinak ale k celkové funkčnosti už jsem se tu několikrát vyjadřoval. Podle mě to prostě nemůže fungovat. Minimálně ne v jakkoliv dohledné době.
Obecné problémy:
1) to vakuum - jak to udržet, jak udělat, aby jim to těsnilo při vjezdu do stanice a výstupu / nástupu
2) místo - jak to udělat aby výstup a nástup netrval podstatně déle než cesta, což by tak 100% bylo, pokud by to vypadalo jako na tom obrázku. Do tohohle jendoho vagónu by se lidi soukali tak 20 minut. A cesta má trvat 15?
3) bezpečnost - to taky souvisí s tou dobou nástupu. V případě takovéhoto dopravního prostředku prostě bude muset existovat stejná nebo přísnějí bezpečnostní kontrola jako na letištích. Kdyby někdo v tomto odpálil nějakou bombu, nejen že to zabije tu spoustu lidí uvnitř, ale kompletně to roztrhá úplně celý ten tunel. Oprava by byla asi stejně složitá jako nová stavba. Tak teď už nám nástup trvá tak hodinu a půl...
4) bezpečnost 2 - tentokrát myslím selhání loopu samotného, podobně jako píšeš ty, pokdu se v 1200 za hodinu něco vysype, a ono se samozřejmě občas něco vysype, bude se velmi těžko dělat nějaký manévr... A i když se povede. Představte si ty klaustrofobní šílence uvnitř malinkaté kapsle obklopené vakuem uprostřed mezi 2 městy (třeba 400 km od každého)... Okny asi nevyskáčou.
Odpovědět0 0