Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.3.2019, Jan Vítek, aktualita
Pokud jsme si dosud chtěli vyzkoušet nějakou hru pod API DirectX 12, museli jsme si nainstalovat Windows 10, tečka. Nicméně Blizzard nyní přidává podporu DirectX 12 pro World of Warcraft běžící na Windows 7. Jak je to možné? 
coremar (433) | 13.3.201914:15
Ono to fakt funguje....Až na to že po prvním testu mi framerate klesl asi o 15­-20 snímků...možná na to mám moc starej procák, těžko říct­(i tak jede jen na 25%­), nebo to ještě musejí vyladit.

Každopádně tady je vidět, že kdyby v MS chtěli, tak Dx12 valí na win7 v pohodě. ­(skoro si až troufnu říct, že tam je stejně jenom nějaká detekce jaký máte wokna a když to zjistí že 7 tak to jenom řekne že systém není podporován i když by to tam v pohodě jelo.­)

Docela mě ale fascinuje, že je to rovnou nahozený na live serverech a ne napřed na PTR. Podpora DX12 na sedmičkách na PTR skočila až dneska a na Live serverech je podle battle.net totožný build. To zas bude padáků.... :­-D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 13.3.201917:30
A máš to opravdu přepnuté na dx12? To není samo, nutno ručně. Plus nutný update ovladačů. Mě to zvedlo fps o cca 50%, čili docela slušně. Na druhou stranu, očividně ani ­"nové­" wow neběží na moc vláknech. Podle grafu zátěže procesoru to vypadá, že místo jednoho jádra využijí pořádně tak dvě.
Odpovědět0  0
coremar (433) | 13.3.201918:00
Mám to přepnuté a testoval jsem docela dlouho...totálně to blblo se zapnutým vsyncem­(jakože z místa kde mám na dx11 kolem 65fps ­(například jednoduchý dungeon­) to spadlo s dx12 třeba na 34 apod. Když jsem vsync vypnul, tak se to vyšplhalo na něco kolem 52­-57fps ale vůbec to nebylo plynulý ­(stylem že to s dx11 s Vsyncem když jsem v místě kde mám běžně kolem 30fps jede o dost plynuleji než tady děch 57fps s dx12­)

Možná musím počkat na novější ovladače, mám AMD a možná jim to prostě jenom trvá dýl než to bude podporovaný. A nebo na to kašlou. Jinak mám nejnovější co je k dispozici.

Je taky možný že jsem prostě jenom na maximu co zvládne moje graf. karta a procesor není tou brzdou, ale to dost pochybuju s procákem starým 10 let a grafikou 2. Uvidíme co po nějaké aktualizaci driverů...možná že to prostě nepůjde s AMD kartou :D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 13.3.201918:21
Bohužel, ale potvrzuji. jak jsem vlerzl do dungu, tak se to zbláznilo.
Odpovědět0  0
coremar (433) | 13.3.201918:51
No a zatím to vypadá, že maximální nárůst, který jsem vypozoroval je asi 5­-7 fps navíc při dx12, ale to musím mít úplně jiné nastavení než na jaké hraju...jakože Resolution Scale musím mít na 100% a ne na aktuálních 200%­(přecejenom to má lepší vizuální i výkonnostní výsledky než nižší rozlišení s MSAA­), jinak je to spíš pokles, ale jak říkám, možná to u mě chce lepší CPU nebo počkat na novější ovladače. Jinak to fakt vypadá, že otevřený svět jede na DX12 docela plynule a věci jaklo dungy­(aspoň zatím­) dělají divný věci)
Odpovědět0  0
NRX (170) | 13.3.201912:18
Nemozne sa stalo moznym ... a sam ­'velky­' M$ na to pristupil???
Uzasna sprava, len by ma zaujimalo, kolko hier este bude takto patchnutych a ci pridu nejake nove rovno s touto podporou...

How are DirectX 12 games different between Windows 10 and Windows 7?
Windows 10 has critical OS improvements which make modern low­-level graphics APIs ­(including DirectX 12­) run more efficiently. If you enjoy your favorite games running with DirectX 12 on Windows 7, you should check how those games run even better on Windows 10!

Som zvedavy kto prvy pride s nejaky benchmarkom a aky rozdiel tam bude...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.