World of Warcraft pod DirectX 12: vyplatí se?
24.7.2018, Jan Vítek, aktualita
World of Warcraft nedávno dostal podporu API DirectX 12 a naopak ztratil podporu DirectX 9. Na tu se tak zaměřily nové benchmarky, které porovnaly, co můžeme získat (nebo ztratit) právě zapnutím DX12 na kartách AMD a NVIDIA.
Ve hře World of Warcraft se především změnil systém placení, a to rozhodně k lepšímu, takže především noví hráči mohou ušetřit za vstup do hry. Nás ale bude nyní zajímat to, co přináší právě podpora DirectX 12, kteréžto API přišlo právě kvůli tomu, aby se lépe využily hardwarové zdroje, a sice především výkon CPU a GPU. DX12 tak slibuje především vyšší efektivitu, a tedy i nárůst výkonu oproti starším verzím, což je teorie. V praxi to ale může být odlišné a obvykle jsme se také setkávali s tím, že na kartách Radeon nová API jako DX12 či Vulkan byla opravdu přínosná a na GeForce tomu bylo naopak. Jak tomu bude nyní?
Rychlý test provedl server Extremetech, který využil trošku starší, ale stále dobrou sestavu s Core i7-4960X (Ivy Bridge-E) a 16 GB DDR3-1600, a to na kartách NVIDIA GeForce GTX 1080 a AMD Radeon Vega 64, což jsou naopak moderní karty. Zvoleny byly dva testy, a to jednak oblet města Dalaran jako méně zátěžový test a pak tu byl časově pětkrát delší test z PvP bojiště Seething Shore.
Už první test ukazuje na to, že můžeme od podpory DirectX 12 bohužel očekávat dobře známou věc. Na kartě Radeon toto API poskytlo stejný nebo mírně horší výsledek, ale na GeForce byl už pokles průměrných i minimálních FPS značný. A to byl ten méně náročný test.
V náročnějším testu už začal v případě minimálních FPS velice ztrácet i Radeon, takže tento krátký test jednoznačně ukazuje, že v aktuálním stavu implementace DX12 do World of Warcraft není o co stát. Na vylepšení by mohl zapracovat samotný Blizzard nebo také AMD a NVIDIA připravením nových ovladačů.