Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.3.2023, Milan Šurkala, aktualita
Solid-state akumulátory se pomalu stávají realitou. Další společnost, která ukázala výsledek svého vývoje, je čínské Xiaomi. To prezentovalo svůj solid-state článek s pevným elektrolytem, který má dosahovat nadprůměrné energetické hustoty 1000 Wh/l.
snajprik (1641) | 5.3.202321:39
Ja poznam len Wh­/kg to čo je za nova mierka Wh­/L? to je kolko kil?
Odpovědět0  4
vaclav2211 (399) | 5.3.202322:00
Tak to som si tiez vravel, co to je za novu mernu hodnotu. Zrejma nejaky vitus pochopil, ze Wh­/kg je prevarene z pohladu marketingu, tak zaviedol tuto zhovadilost.
Odpovědět0  2
mslawa (11) | 6.3.20237:17
To není zhovadilost. problém akumulátorů není je ve výkonu na hmotnost, ale i ve výkonu na objem. Do menšího prostoru se poté vejde více baterie a tj. má větší výkon.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4985) | 6.3.20238:12
Jaká nová hodnota, propána? Máte hmotnostní hustotu energie ­(ta se udává ve Wh­/kg­) a objemovou hustotu energie ­(ta se udává Wh­/l, wathhodina na litr­). Obě dvě se používají a udávají naprosto běžně. Udivuje mě, že jste si toho ani po tolika desítkách aktualit o akumulátorech nevšimli. Např. zde:

https:­/­/www.svethardware.cz­/grafenove­-nehorlave­-akumulatory­-nanotech­-miri­-do­-1gwh­-ulozist­-v­-recku­/58555
https:­/­/www.svethardware.cz­/solid­-state­-akumulatory­-prologium­-s­-az­-330­-wh­-kg­-a­-100­-kremikovou­-anodou­/58546
https:­/­/www.svethardware.cz­/one­-next­-energy­-ukazalo­-240ah­-akumulator­-s­-vynikajici­-hustotou­-1007­-wh­-l­/58372
https:­/­/www.svethardware.cz­/panasonic­-chce­-zvysit­-energetickou­-hustotu­-li­-ion­-o­-20­-do­-roku­-2030­/58138
https:­/­/www.svethardware.cz­/mercedes­-benz­-dodal­-wiesbadenu­-100­-elektrobus­-ecitaro­-se­-solid­-state­-bateriemi­/58109
a desítky dalších.

Udávají to také samotní výrobci u parametrů baterií, např. zde:

https:­/­/api.pim.na.industrial.panasonic.com­/file_stream­/main­/fileversion­/3452

Nejde o vůbec nic nového. Vždy se řeší to, jak těžká bude baterka vzhledem k tomu, kolik Wh pojme, a také to, jak velká. V případě elektromobilů jsou ty baterie i v dnešním stavu poměrně malé ­(a stávají se strukturální částí vozu­), takže se objemová hustota tak moc nezmiňuje, ale velkým problémem je hmotnost, tak se řeší a zmiňuje především ta hmotnostní. Ale existují obě a vždy existovaly. Nejde o nic nového. Tu už řešili u prvního Li­-Ion článku od Sony z roku 1991, kdy to bylo 200 Wh­/l.

Odpovědět4  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.