Pustite si to na telefóne alebo tablete...na PC sa to zobrazuje normálne v okne celých 360 stupňov, ale na telefóne sa zobrazuje iba tá časť ktorým smerom máte otočený telefón...v praxi to vypadá úžasne ;)
Odpovědět0 0
Jde to i na PC, akorát jenom v chromu. Pro rozhlížení se dá použít táhnutí myší nebo WASD.
Odpovědět0 0
Stejně tohle podle mě nemá moc využití, protože mozek to nedokáže vstřebat na co se to vlastně dívá. Výhodu 360° videa a fotek vidim spíš pro dokumentrární a záznamový účely, nebo u vesmírnejch vozítek pro dokonalý zaznamenání všeho okolo.
Koukat se nato nedá, mozek to prostě nedokáže identifikovat a vstřebat že rovná silnice je zahnutá jak podkova i když ve skutečnosti jde předemnou a zamnou rovně.
Super by byl kruhovej monitor kterej by pokryl těch 360° ale nevim jak by se do toho monitoru lezlo. :-) Ale bylo by to super, mohl bych ve hrách koukat vlastníma očima a nemusel bych furt otáčet celym tělem jak blb. :-)
Odpovědět0 0
Co mozek nedokáže vstřebat? Ty snad nedokážeš v tom videu rozlišit toho draka a nebo ty diváky? Dyť je to absolutně přirozené že se můžeš rozhlížet do všech stran.
Odpovědět0 0
Mozek takovej obraz vměstnanej do obdélníkovýho monitoru nedokáže sledovat. Jestli ty na to dokážeš přirozeně koukat a nepřemejšlet u toho kde veskutečnosti co je tak to jsi asi geniální. Mně to dá dost práci si ovědomit co z toho obrazu je za mnou a představit si to jak to vypadá ve skutečnosti když je ten obraz kolem mě.
Odpovědět0 0
Tak normálně taky člověk vidí jenom část scény před ním a musí se rozhlédnout, v tomhle je to úplně stejné. Nebo jako ve hrách.
Odpovědět0 0
normálně se ale nemusim rozhlížet myší, stačí otočit hlavu
Odpovědět0 0
To normální člověk vnímá stejně, u hraní her se to používá desítky let a nikomu to nevadí. Neznám nikoho, kdo by s tím měl problém - pak by měl ten člověk problém třeba i při sledování TV, ne?
Odpovědět0 0
samozřejmě že s tim nikdo nemá problém když to dneska jinak nejde. Ve hrách chybí simulace rozhlážení hlavou nebo jenom pohybu očí. V dnešních hrách se člověk musí otáčet celej. Jako kdybych se ve skutečnost musel otáčet celym tělem pokaždý když se chci někam podívat. Takhle kdybych byl obklopenej 360° monitorem tak bych mohl třeba jít furt rovně a přitom se kouknout vedle sebe nebo za sebe a ještě bych si protáhnul krk. :-) Dneska když chci jít rovně třeba po ňáký cestě a přitom koukat do strany tak musim držet kombinaci kláves a jít vlastně bokem abych šel rovně po tý cestě a mohl koukat jinam. To je dost krkolomný řešení a znam spoustu lidí co se to nikdy nenaučili. Přitom pro hraní třeba online stříleček je tahle schopnost naprosto zásadní.
Odpovědět0 0
Krkolomné to ani není, ono je to v podstatě jednoduché na ovládání, protože má člověk jistotu, že když pustí myš a zmáčkne šipku rovně, tak půjde rovně, tj tam co vidí ve středu monitoru. Koncept, že člověk může někam jít a dívat se jinam v nějaké hře myslím byl (něco jsem četl, ale neznám ji). Je to složitější na ovládání a podle mě se snadno ztratí přehled o tom, kam člověk vlastně půjde, musela by tam být nějaká vizualizace toho, co je rovně a jak moc je natočená hlava. Nemyslím, že se to u ovládání klávesnicí někdy ujme.
Odpovědět0 0
Ovládání by bylo uplně stejný, jenom bymse měli zahnutej monitor okolo hlavy kterej by pokryl větší část okolí a díky tomu bych mohl při chůzi třeba kouknout vedle sebe. Pro představu něco podobnýho existuje u závodních her kde boční monitory simulujou okýnka, takže člověk místo mačkání tlačítka pro kouknutí například do prava jenom koukne prostě doprava svojí reálnou hlavou. U stříleček by to fungovalo stejně. Ovládání by zustalo stejný, kam mířim tam jdu když držim šipku dopředu, jenom by přibyla možnost někam rychle mrknout bez otáčení herní postavou. A taky by celá hra měla jinou atmosféru kdybych měl ve hře periferní vidění jako ve skutečnost.
Ale doba zahnutejch monitorů okolo hlavy je asi ještě pro běžnýho smrtelníka daleko. To je asi jenom pro opravdu hardcore hráče co maj dost peněz na blbosti. :-)
hele o tom přesně mluvim -
https://www.youtube.com/watch?v=yBDV6mvh5T8
Bohužel dnešní nízkofovový konzolový hry tomuhle moc nepřejou. Každou hru kde jde nastavit FOV přímo v nastavení bych klidně platil vlastní krví jak moc jsem za to vděčnej. Moc nevěřim tomu že by se FOV zvědnul automaticky při přepnutí na takhle širokej monitor. Aby to odpovídalo skutečnosti u toho 180° monitoru tak by to chtělo ten FOV 180° fakt mít nastavenej, jenomže to dnešní hry nezvládnou a když už by to někde šlo nastavit v ňáký hry tak bude zkreslenej HUD nebo něco, nebo ten hud bude roztaženej na těch 180° což je nežádoucí, opravdu nechci otáčet hlavou abych se podíval kolik mam nábojů. Takže by s timhle musely počítat samotný hry a moc využití to dneska asi nemá.
Odpovědět0 0
Proboha teď díky tomu zavedou 84:9 monitory. Fakt díky youtube. :-/
Odpovědět0 0
No to je dost hrůza, to neni 360° objektiv, to je několik kamer kolem dokola a obraz je pak spojenej a dělá se z toho na blití.
Odpovědět0 0