Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

YouTube zmírňuje restrikce na herní násilí

3.12.2019, Milan Šurkala, aktualita
YouTube zmírňuje restrikce na herní násilí
Není to obvyklé, ale YouTube se rozhodl uvolnit některá ze svých omezení, kterými usnadní práci mnoha youtuberům. Nově bude lépe oddělovat skutečné a simulované násilí ve hrách, takže herní videa už nebudou tak omezována.
V poslední době YouTube velmi výrazně omezuje to, co se na této sociální síti vlastně smí. V dnešní hyperkorektní době je problémem snad úplně vše, inzerenti neradi vidí reklamy u kontroverzních klipů, a tak se neustále mění podmínky toho, co je dovoleno. Jedním z důsledků bylo i to, že videa, která recenzovala, nebo se nějakým způsobem věnovala násilným hrám, byla automaticky označována jako mládeži nepřístupná. Přitom právě tato skupina je často ta, která takové hry často hraje.
 
YouTube logo
 
Od včerejška se ale pravidla trochu změnila a na dnešní dobu byly poněkud nezvykle restrikce trochu uvolněny. YouTube se rozhodl, že bude lépe oddělovat skutečné násilí, které bude stále pod restrikcemi, a simulované násilí ve hrách. Videa věnující se tedy akčním počítačovým hrám tak mohou být nově schvalována i pro mladší publikum. To však neznamená, že se to bude týkat všech klipů. Pokud zde bude klip, který se věnuje, příp. výrazně zaměřuje právě na násilnou složku dané hry, může být stále omezen a přístupný jen zletilým.
 
Tato změna se ale nijak neprojevuje v reklamním systému na YouTube, který je poslední dobou také až příliš hyperkorektní a tvůrci hovoří o hotové adpokalypse (reklamní apokalypse). Jako nevhodná jsou totiž často a bezdůvodně označována i naprosto neškodná videa (některá videa na našem kanálu na sesterské Digimanii recenzující fotoaparáty byla z nepochopitelných důvodů také zasažena).
 
Nejhorší je, že nikdo neví proč, co je špatně, co se umělé inteligenci vlastně nelíbí. I když i zde se YouTube poslední dobou snaží podrobněji klasifikovat prohřešky (míru kontroverze,...) a umožnit inzerentům dávat reklamy i na "žlutá" demonetizovaná videa, která však nejsou vyhodnocena jako výrazně problematická. To se může týkat těch inzerentů, kteří jsou sami poněkud diskutabilní, nechtějí své reklamy u výrazně problémových klipů, ale u přijatelně kontroverzních (nebo jinak mírně závadných) jim to nevadí.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.