Podle mně by byl skvělý nápad, kdyby se pri konstrukci či opravě silnic do krajnic pod povrch zabudovali reflexní prvky ( třeba ve formě hliníkového pásku). Mohla by tam být i zakodována nějaká přídavná informace.
Odpovědět0 0
Zaujimal by ma dopad takejto dopravy ktora by sa skladala z aut ktore nepretrzite vysielaju rozne vlny ziarenia do svojho okolia (aky by to malo dopad na nase zdravie v tak velkom meritku posobenia).
Odpovědět0 0
Úplně normálně. Řidič dostane rakovinu prsu, řidička prostaty.. A doktor jim to nebude smět říct, protože by tím narušil jejich lidské, přirozené právo zvolit si pohlaví. :)
Odpovědět1 1
Vzhledem k tomu, ze to bude pouzivat velmi smerove vlny s vysokovou frekvenci, tak by to vyzarovalo pod auto a kabina je kus plechu, tak bych rekl ze velmi velmi male. Odrazy jsou jeste slabsi nez prima vlna. To uz jen mobil, ktery drzite u ucha bude mit na zdravi 10000x horsi dopad - treba noseni telefonu by melo byt 2.5cm od tela. Kolik lidi s plackami to nosi tak daleko?
Odpovědět0 0
Otázka zní: Jak to bude v případě nezmapované cesty? Což bude i silnice po rekonstrukci, stejně jako pomalu se zvětšujících děr atd.
Datový objem asi taky nebude malý.
Ale každý nápad někam vede, tak třebas z toho něco bude.
Pořád si říkám, jestli by nebylo nejlepší do silnice prostě zakopat drát s nějakými čidli a bezdrátově jej autem snímat.
Odpovědět0 0
Malý překlep: "který by se mohl by se stát"..
Odpovědět0 0
To jsou ty úpravy na poslední chvíli, opraveno.
Odpovědět0 0
Dobře, je to přesnější, než GPS. Nicméně ne o moc, gpska při opakovaných dotazech a vlastním měření inercie dá výledek s přesností +- jednotky metrů. (spíš metr až dva) A stejně to bude muset mít hafo jiných senzorů. Autonomní auto se nemůže hnát po "jediné správné" stopě, a ignorovat při tom ostatní auta, značky, světla, lidi, zvířata, padlé stromy, padající skály.. Neříkám, že to nepomůže, ale rozhodně nejde o samospasitelný nápad.
Odpovědět0 1
Jde o schopnost se orientovat v jakýchkoliv podmínkách. K čemu bude GPS v tunelu, nebo v opravdu husté vánici?
Odpovědět0 0
Ano, uznávám, že to pomůže. Ale rozhodně to nemůže ostatní senzory nahradit. Auto musí být schopné vnímat okolí a reagovat podle potřeby a na to stejně ty kamery a lidar potřebuje. A minimálně, když někde najede na objížďku, bude potřebovat i tu GPS. Není možné, aby se to tam zastavcilo a nahlásilo, že chybí data. (ostatně počítám, že vůbec samotná objížďka je pro autonomní systém docela legrace. S tím, jak je někdy značená zcela nesmyslně, nebo víc než laxně)
Odpovědět0 1
PS: a v případě tak hustého sněžení, že není vidět na značky, silnici a vypadne GPS je vám znalost polohy stejně k ničemu. Maximálně, že zajedete na kraj a zastavíte. Pokračovat dál, natož vyšší rychlostí je pokus o (sebe)vraždu.
Odpovědět0 1