Zaměstnanec Facebooku za úplatek opětovně aktivoval zakázané reklamy
13.12.2019, Milan Šurkala, aktualita
Sociální síť Facebook měla další menší problém. Postaral se o to jeden její zaměstnanec, který za tisícovky dolarů opětovně aktivoval reklamy, které neměly být na této sociální síti publikovány.
Zaměstnanec Facebooku v Austinu v Texasu způsobil sociální síti nepříjemný problém. Za úplatek několika tisíc dolarů (hovoří se minimálně o částce $5000) totiž aktivoval zakázané reklamy společnosti Ads Inc. Ty na svých bannerech propagovaly nepravdivá tvrzení o celebritách a vedla na podvodný scam lákající na nejprve bezplatný zkušební účet. Zaměstnanec byl propuštěn, nicméně interní vyšetřování ukázalo, že do věci bylo zapleteno více lidí.
Sám Facebook ale kvůli zveřejnění reklam na scam, na který ve výsledku vedly, nebude stíhán dle oddílu 230 zákona US Communications Decency Act. Ten totiž říká, že online platformy nemohou být stíhány za obsah, který tam nahrají třetí strany (v podstatě opak toho, co se děje v EU s Článkem 13, nyní 17), tedy že nemůže za to, že reklama vedla na podvodné stránky. Podobné incidenty a větší ochrana online platforem však mohou znamenat úpravy tohoto zákona, který je považován za obrovský dar velkým firmám, jež pak nejsou tak moc tlačeny k ověřování publikovaného obsahu.
Zdroj: zdnet.com