Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Zapnuté HDR může na GeForce výrazně snížit snímkovací frekvenci

23.7.2018, Jan Vítek, aktualita
Zapnuté HDR může na GeForce výrazně snížit snímkovací frekvenci
Dle ComputerBase.de dává HDR kartám GeForce opravdu zabrat, na rozdíl od Radeonů. Testováno bylo více her v rozlišení 4K, dle čehož se na GeForce se zapnutým HDR můžeme dočkat výrazného poklesu snímkovací frekvence. 
V prvé řadě je třeba poukázat, že jde o jeden test, který připravil server ComputerBase.de a ten testoval pouze jednu kartu GeForce proti jednomu Radeonu, a to s jednou verzí ovladačů v rozlišení 4K. Nicméně se testovalo na celém tuctu her a pro GeForce GTX 1080 daleko více než pro Radeon RX Vega 64 platilo, že zapnutím HDR přijdeme o výraznou část výkonu. 
 
 
Typický výsledek je tento, kde Radeon zaznamenal mírné snížení výkonu, zatímco u GeForce to bylo daleko výraznější a v některých případech se kvůli tomu FPS s HDR propadly pod výsledek Radeonu.
 
V jiných případech byl ale pokles výkonu v případě Radeonu nulový, ale jinde zase podobný jako u karty GeForce. Nedá se tak paušálně říci, že HDR na GeForce vždy přinese pokles FPS, ale obecně platí, že to byl pro tuto kartu větší problém než pro Radeon, a to zhruba úbytek kolem 10 % (v Destiny 2 to ale bylo rovnou minus 20 % pro GeForce). Je také pravidlo, že pokud výkon GeForce s HDR neklesne, platí to samé i pro Radeon a pokud klesne výrazně, Radeon nabídne také nižší snímkovací frekvenci, ale ne s tak výrazným poklesem.
 
To už tedy může mít za následek, že GeForce se ocitne v porovnání výkonu na druhém místě za Radeonem, a pokud tedy někdo počítá s hraním v HDR, může to pro něj představovat zásadní věc při volbě karty, zvláště když si k tomu také máme připočíst rozdíl v cenách monitorů s ohledem na G-Sync vs. FreeSync.

Je otázka, do jaké míry se to dá napravit připravením nových ovladačů či záplat pro hry, prostě a jednoduše pomocí softwarového řešení. Právě proto schází testy pod více ovladači, ovšem podpora HDR ve hrách je poměrně nová, a tak lze očekávat, že bude mít své mouchy. Pokud to ovšem nepůjde, pak AMD bude mít na své straně jednu menší výhodu. Uvidíme, jaká bude reakce NVIDIE, na kterou můžeme být zvědaví především. 
 


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.