Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Známe jména NV40 a R420!

24.3.2004, Martin Štěpánek, článek
Známe jména NV40 a R420!
Informace o těchto dvou novinkách se začínají množit jako houby po dešti. A díky jedné čínské stránce vám můžeme již dnes přinést oficiální názvy čipů zatím známých pod kódovým jménem nVidia NV40 a ATi R420.
Po včerejším letmém představením neoficiálních výsledků se už dnes můžeme podívat na jména obou novinek ATi a nVidie.

Infomace, které teď předložím jsou z čínských stránek GZeasy, vše lze najít ZDE a ZDE (v anglickém překladu od Babelfish).

ATi:



Obr. 01 - Roadmap ATi
klikněte pro zvětšení

Název ATi Radeon 9900 není příliš inovativní. Zajímavé bude, jakými příponami se budou lišit jednotlivé verze a zda se potvrdí "Nitro" jako název nejsilnější varianty.

nVidia:



Obr. 02 - Roadmap nVidie
klikněte pro zvětšení

Po otevření roadmapy nVidie je jasné, odkud unikla. Napovím, stačí se podívat na logo v pravém horním rohu - pokud se nemýlím, jedná se o Chaintech. Ale zpět k názvu nového přírůstku do rodiny karet GeForce. Ano, jak se dlouho spekulovalo a jak je také logickým pokračováním, nová GeForce ponese název GeForceFX 6000. O čem se již tak nemluví, jsou názvy různých variant tohoto čipu, ale lze předpokládat, že se bude jednat o Ultra a non-Ultra. Zde by změny nijak nepomohly a ještě by grafický trh trochu znepřehledněly.

Dále se na stránkách Elitebastards objevily specifikace.

nVidia NV40
    • 0.13 micronová technologie
    • 210 milionů transistorů
    • frekvence:
      • jádro: 475MHz
      • paměti: 256MB 600MHz GDDR3 (1.2GHz efektivně)
    • 16 pixel pipelines
    • podpora Pixel/Vertex shader 3.0

ATi R420
    • 0.13 micronová technologie pomocí low-k
    • 160 milionů transistorů
    • frekvence:
      • jádro: 500MHz core
      • paměti: 256MB 475MHz RAM (950MHz efektivně)
    • 12 pixel pipelines (z celkového počtu 16 možných)
    • podpora Pixel/Vertex shader 2.0 (Vertex shadery by měly mít alespoň částečnou podporu pro specifikaci 3.0)
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.