Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od zzw30
kdyby byla wifi bezpečná a neprolomitelná, neměl bych už sedmým rokem internet zadarmo.
Odpovědět0  1
OLED jsem měl na levné Lumii, to byla paráda.
Odpovědět0  0
No, ty procenta... Máte stoprocentní jistotu, že sto procent je opravdu sto procent, a nebo ty procenta to vaše zařízení o několik procent posouvá? :D

Ne vážně, pro ty lithiové články je nejvhodnější pohybovat takovém pásmu napětí, kdy ta nabíjecí­/vybíjecí křivka nemá moc ostré kolena, a není tak vnitřně mechanicky namáhána.
Asi to vysvětluju blbě, dobře se to pochopí při bližším prozkoumání těch křivek průběhu napětí pro ty konkrétní články podle jejich chemie.
Jen namátkou střelím pár čísel ­- u klasických Li­-Ion bych pro nejdelší životnost osobně cykloval v rozmezí zhruba 3,75V ­- 3,5V, což bude plus mínus odpovídat cca 85­-15%, u LiFePO4 mezi 3,5 ­- 3,2V, cca 95­-15%.
Ony ty procenta taky nejde brát úplně přesně podle napětí, spíš podle počítání odevzdané­/přijaté energie.
Odpovědět0  0
Tak jednak tam mám naspořeno, druhak to využívám na peněžní převody co nemůžou jít z jistých důvodů přes banky aby se o nich nedozvěděl FÚ, a známej kryptem třeba podporoval freedom convoy.
Letadlo je ale přeci něco jiného, kryptoměny jsou spíše komodita, jejíž cena je výhradně daná nabídkou­/poptávkou.
Odpovědět1  0
já mám užitek i z krypta, kupodivu vlastně i větší, než z ­"AI­".
Odpovědět1  0
"Internetové připojení se stále zrychluje, což je potřeba i kvůli rostoucím datovým nárokům.­"

Mezitím u nás v práci:

- ­"Zoptimalizujeme ty webovky a obrázky na nich?­"
- ­"Proč? Vždyť lidi mají rychlé připojení.­"

Myslím, že se to dostalo do spirály :D
Odpovědět1  0
Tohle by se dalo přes Lossless Scaling, aplikace za pár drobných na Steamu.
Stačí hodit hru do okna, a ona ji pak zvětší na fullscreen, a ten scaling se dá vybrat ­- od integer scalingu přes bilinear atd. a umí i FSR nebo ­"nVidia Image Scaling­" ­- nevím jestli je to jako první verze DLSS nebo něco jiného, ale třeba to FSR funguje hezky. Za mě supr.

Jinak k článku ­- zajímavé a chytré řešení. Dlouho jsem přemýšlel jak to vlastně funguje, a takhle to dává smysl.
Odpovědět1  1
Já to vážně nechápu, čím jsem starší, tím míň to chápu. Co je komu do toho, co dělám se svojí legálně nakoupenou elektřinou? Jestli je energie málo, tak zdraží a pak se nebude vyplácet těžit, ne?
Odpovědět9  8
Jo, tohle si myslím že bude super. A bude to i jednodušší pro tvůrce. Prostě přidám postavu, nastavím jí nějakou historii, vlastnosti, a kecat bude sama. A interaktivně. Těším se!
Odpovědět3  0
Já teda v autě nepotřebuju ani raytracing, ani dlss, ani umělou inteligenci. A přitom moje auta jsou hračky, mám je pro zábavu. Ale pro radost z řízení, ne z hraní her. Na to mám herní PC.
Odpovědět2  0
zubik je děcko, ještě nemá rozum, taky jsem byl na základce blbej, teď jsem blbej o trochu míň
Odpovědět0  0
Tak pokud si tu elektřinu kupují za své, tak je to jejich elektřina, takže proč ne? Je to jejich věc. Co já dělám se svojí elektřinou to je taky moje věc, když chci, klidně pálím přímotopem a horkovzduškou do větru.
Odpovědět1  0
Li­-Ion­/Li­-Pol je jako startovací baterie moc drahá. Pro zajištění bezpečnosti bys tam musel mít BMS a dostatečně dimenzované články, termomanagement. Olověná baterie je mnohem víc blbuvzdorná = ve finále levnější pro všechny.
Sám o tom něco vím, jsem modelář, a do auta si stavím startovací LFP. Ale je to jen do letního sporťáku co mám na víkendy a na okruh, dělám to hlavně kvůli váhy. Těch problémů tam je spousta, jsou řešitelné, ale ve finále to stojí prostě víc peněz a je to celé komplikovanější.
Odpovědět1  0
to už jsou pokuty prostě z principu. Sleduješ uživatele? Pokuta. Nabídneš placený účet bez sledování? Pokuta.
Prostě nedělat nic = nedostat pokutu.
Odpovědět0  0
A když mám šestej rok tlačítkáč za pár stovek a v něm druhou baterku, kterou jsem si tam sám zdarma vyměnil :­-O tak jsem vyprodukoval ještě míň elektronického odpadu, heč! A zbylo víc peněz na drogy!
Odpovědět8  0
Pěkný a obsáhlý článek, taky se přidávám s palci nahoru!

Jen jeden opravdu hnidopišský detail ­- Ah taky vlastně není kapacita když to vezmeme úplně fyzikálně přesně, je to jednotka elektrického náboje, jednotka elektrické kapacity je Farad :­)

Ohledně toho nabíjení LFP na 100% ­- je tím myšleno na plné napětí 3,65V? Já osobně si teda nemyslím že je to pro články nějak prospěšné, máte k tomu nějaký zdroj? Diskutéři na DIYsolarforum dělali různé testy, a vypadá to tak, že je opravdu lepší ty články do tak vysokého napětí netahat... ta křivka průběhu napětí je u LFP docela plochá s ostrými koleny na obou koncích, co se týče té uchované energie, tak v těch extrémech už tam tolik energie nevleze­/nevyleze, ale článek se prokazatelně víc opotřebovává. Osobně mám LFP úložiště nastavené na cyklování mezi 3 a 3,5V.

A ještě drobek k Tesláckým článkům 4680 ­- jedna z propagovaných výhod měl být ­"tabless design­", což mělo zajistit lepší rozložení proudu­/tepla pro zvýšení životnosti, ale nevím jak to s tím ve finále dopadlo.
Odpovědět3  0
Katalyzátor tam nepotřebuješ, auto jede líp bez něj. Ten tam mít musíš, protože nařízení. Je to trošku jiný příměr než kompenzace OLEDu.

BTW ­- měl jsem OLED kdysi na Windows Phonech, a nic se nevypalovalo, a displej fungoval krásně, i včetně toho ­"Always On­", kdy to v noci slabounce ukazovalo čas. Tak nevím, kde současní soudruzi udělali chybu... Jestli to jemnější rozlišení na to není třeba háklivější nebo tak. Kdysi se ty OLEDy snad i kompenzovaly velikostí subpixelu.
Odpovědět1  0
mě zase šlape 8110 4G přes 5 let taky bez problémů, ale pochybuju že byste s ní byl spokojený. Zrovna tak jako pochybuju, že by někdo, kdo nutně potřebuje iP 15 Pro Max Hyper Ultra Ti Super, by byl spokojený se Samsungem A41 :­)
Odpovědět3  0
Takový prachy? No tvl, já zrovna chtěl napsat že s touhle výbavou to je ­"skoro zadarmo­".
V době kdy to začínalo jsem kupoval drona, to se jim ještě říkalo kvadrokoptéry, za dvojnásobek, bez kamery, senzorů, vpodstatě holátko co jsem musel navíc sám sestavit, se kterým se člověk opravdu musel naučit lítat, jinak to byl pád za pádem. A na obloze vydržel 7 minut s dvakrát tak velkou a těžkou baterkou.
Odpovědět0  0
Tyjo, hodně pěkný! Jenom škoda, že je to taková obří plácačka, achjo :­(­( Kde jsou ty časy, kdy existovaly opravdu kompaktní smartphony. Takhle je to ­(nejen­) pro mě zkrátka no­-go.
Odpovědět1  0
Já jsem kdysi dávno na twitter chodil na vtipy, pak na různé rychlé zpravodajství, ale postupně se to začalo zaplevelovat politikou. takže už je mi to šumák, ať si to klidně chcípne.
Odpovědět2  0
No, já mám Toyoty jenom dvě, zatím :D
Odpovědět0  0
Několik let jsem seděl metr před 55­'­' 16:9, teď mám 43­'­'. Monitor leží na stole, a já sedím za stolem. Kde je jaký problém?
Odpovědět4  1
Intel 3, nebo pokročilejší 20A, 18A... Máte to přece v článku
Odpovědět0  0
Tak jim napař, šup šup, jestli si myslíš, že svět pak bude lepší.
Samozřejmě nebude, a ty ztracené peníze si jistojistě Meta zase vydělá, není charita.

EDIT: Ale raději bych taky opravdu viděl něco na způsob ­"odchodu­" z EU. Já osobně bych to tak udělal ­- nechtějí mě s mými požadavky, tak tam prostě své služby nabízet nebudu.
Odpovědět1  1
Já bych tam dal Ďiblíkovy bobky z temné hmoty. To je tak hustá a těžká látka, že každé kilo jeho bobků váží skoro 10 tun.
Odpovědět2  0
řekl bych že ano, daň je vždy špatně
Odpovědět0  0
Já moc nechápu, proč bych měl ověřovat státní příslušnost zákazníka. Jednou je to můj zákazník, tak je mi jedno, který stát ho obírá na berních. Státy jsou prostě zlo.
Odpovědět0  0
No jestli se někdo nechá zotročit AI, dobře mu tak.
Odpovědět3  2
Tak nějak, to je podobný jako výzva typu ­"přestaňte vyvíjet zbraně­".
Odpovědět5  0
odb: je to zbytečný, vždycky se najdou lidi, co budou křičet že je *doplňte­-libovolné­-palivo* je pro ně nahovno, takže je to nahovno pro všechny.
Odpovědět0  0
Já mám v hybridu 14kg 580Wh NiMH, ani po 13 letech a 130tkm není naštěstí potřeba repas ani recyklace. Na tu kapacitu je to velká váha, ale věřím tomu víc, než Li­-Ion.
Odpovědět0  0
Já pořád říkám, že Tesly jsou konstrukčně ­(co se týče toho elektrického pohonu­) špička, krásně se to dá vidět třeba na YT kanálech WeberAuto nebo Munro Live. Zvídavým lidem rozhodně doporučuju jejich detailní popsané rozborkové videa.
Ale stejně si ji nikdy nekoupím, prostě tablet na kolech nechci.
Odpovědět1  0
Já mám tušení, že tam reencode bude vždycky, resp. nebude to úplně identický původní soubor, minimálně budou zahazovat metadata.
mj. i kvůli bezpečnosti ­(steganografie­).
Je pravda že u svých videích na YT jsem měl možnost stáhnout původní soubor. U cizích to ale zřejmě nepůjde.
Odpovědět0  0
Na operák máme celou flotilu. Ale nepředplácíme si ty auta, my si je pronajímáme, a některé se pak do firmy odkoupí. Pořád ale nechápu kde se bere to předplácení, když to přeci není předplácení?
Odpovědět0  0
Mno tak on ten křemík o kterém mluvíš není JENOM na interpolaci, ne?
Odpovědět1  0
a já myslel, že předplatné znamená, že si něco před­-platím a pak využívám? Oproti pronájmu kdy využívám, ale postupně splácím­/platím.
Odpovědět0  0
Tak předplatné nějaké služby, nebo pronájem formou operáku? Nějak se v tom ztrácím.
Odpovědět0  0
"Nic­" je docela silné slovo. Pravda je, že těch kanálů a videí s kontroverzními informacemi ­(myšleno pro Alphabet, případně státy­) docela ubývá. Já osobně si nejzajímavější videa stahuju přes youtube­-dl nebo různý jiný youtube stahovadla, a zálohuju.

Jinak samozřejmě ­"odejít­" je kam, stačí jen celou komunitu přesvědčit, že :D
Odpovědět2  0
pro XMEYE ­(a jiné OEM­/ODM systémy od XiongMai Tech. ­) si sežeň správnej software, obvykle označovaný jako ­"General CMS v3.1.0.4­" apod., je tisíckrát lepší než ten shit v ActiveX.
Odpovědět0  0
Mě by třeba vážně zajímalo, jak taková propaganda na tiktoku vypadá, klidně z obou stran.
Odpovědět2  0
v každé diskuzi snad na každém webu se najde někdo, kdo tahá politiku i tam, kde vůbec není potřeba. Buď to jsou idioti, nebo placení trolli.
Odpovědět1  0
Nějak mě nenapadá, k čemu prakticky bude taková rychlost připojení v telefonu
Odpovědět0  0
Žalobce nemá úplně pravdu, anarchie není svět bez pravidel, ale svět bez autority, vlády, bez vládců. To je docela podstatný rozdíl.
Odpovědět0  0
no mě už taky dávno, sám nějak moc nechápu přínos takhle rychlých SSD v běžném PC. Vím, podobné věty tady zaznívaly i minule ­(640KB musí stačit všem­), ale jsem rozhodně přesvědčenej, že další navyšování rychlostí je v současné době naprosto zbytečné, samozřejmě kromě speciálních pracovních stanic, serverů apod.
Jak proboha hraním nebo jakkoliv jinak využiju 10GB­/s, než jen přesouváním obrovských souborů? Jako jestli se mi hra načte o sekundu dřív, nebo se mi zkopíruje nějakej rip nebo záznam z kamery.... no nevím. Nějak nevidím ten use­-case proč bych měl za takovou rychlost platit něco navíc.
Odpovědět0  0
Taková 8110 4G vydrží 7­-14 dní podle využití. Ale teda 40­-50 hovorů denně, to už je snad ústředna, ne? :­)
Odpovědět1  0
tyhle rychlosti už mi připomínají marketingovou honbu za megapixely
Odpovědět1  0
a tak proč ne, on je to dneska taky IT hardware, tablet s kolečky :­)
Odpovědět0  0
Mít se dobře je relativní pojem. I Afričan s 8 dolary na měsíc se může mít dobře. I Ukrajinec pracující 16 hodin denně se může mít dobře, sám jsem s mnoha Rusy i Ukrajinci v mládí 14­-18 hodin denně pracoval. A měli jsme se náramně dobře!

Jinak ano, myslel jsem to obecně, ale ne až tak. Ona ta věta totiž pokračuje, a v druhé části za čárkou je část věty, která původní výběr lidí zpřesňuje, byť možná nepřímo. Byly tím myšleni ti lidé, kteří právě řeší takovéhle kraviny ;­)
Odpovědět0  0
Mno jo, jenže to není lákavé pro investory a BFU. Ti naopak ocení neopravitelnost a nerozšiřitelnost, prostě ob rok nový model, jako to mají mnozí s mobilem. Ve firemní sféře tohle je i u wintel laptopů i PC, tam prostě na nějaké skládání, ladění a vypilování dobré sestavy, která s občasným upgradem vydrží 5­-10 let, sere pes.
Odpovědět1  1
LPG je fajn tak možná u nás, když jsem s LPG autem cestoval severní evropou, tak jsem musel jezdit na benzín ­(a to ještě mega drahej­), protože tam LPG moc nevedou. Naopak mají tam víc nabíječek :D
Odpovědět1  0
To mám jako do auta brát náhodné stopaře zadarmo nebo co? :­) Nebo že bych cestou do práce nebo do obchodu zároveň dělal taxíka nebo rohlíka...
Odpovědět0  0
Umělé vytváření problému, aby se muselo něco řešit. Lidi se mají fakt hodně dobře, když řeší takovéhle kraviny.
Odpovědět8  1
Tak on už je to spíš tablet na kolech, takže si myslím, že se s ­"auty­" budeme setkávat taky i na webech zaměřených na mobily a spořební elektroniku. A jestli auto představí i Apple nebo jiná ­"technologická firma­", pak zcela určitě.
Odpovědět0  0
Heh, novináři používající TikTok... já myslel že to je socsíť pro děcka, teda tak mi to pořád připadá
Odpovědět2  0
Vždyť je to zase to samý, prostě EU má nutkání pořád něco nařizovat, zakazovat, pokutovat, vymyslí si cokoliv.
Upřímně se divím tomu, že v EU ještě tyhle služby vůbec někdo nabízí. Chcou mě pokutovat za to, že nabízím službu lidem? OK, tak já ji v EU nabízet nebudu. Ahoj. A vysvětlete si to laskavě poddaným sami.
Odpovědět0  1
Nějak 6­-7 let zpátky jsem měl vodotěsný smartphone s vyměnitelnou baterií.... Šlo to úplně v pohodě, dneska je to jen výmluva.
Nalepit dovnitř uživatelsky nevyměnitelnou baterku je prostě jen levnější a zároveň užitečné kurvítko. Taky mj. díky tomu jsou dnešní šmatlaplacky o pár centů levnější.

Lidem je to jedno, lidi to kupujou. Kdyby to lidem jedno nebylo a chtěli by vyměnitelné baterky, tak to kupovat nebudou. Je to jejich volba.
Stejně jako kupujou obrovský pádla, stejně jako si kupujou omezený zamčený telefony, kde vás ještě krom EU omezuje samotný výrobce tím, že vám se zařízením nedovolí dělat si co chcete. Nemůžete si nahrát hovor. Nemůžete platit telefonem dokud si ho nezamknete nařízeným způsobem nebo si ho nejdejbože rootnete. Nemůžete používat jiné než výrobcem schválené aplikace. Nemůžete si vyměnit baterku. Ale stejně si ten šmatlafoun koupíte, protože vám je to evidentně jedno, nikdo totiž není NUCEN šmatlafoun kupovat a používat.

Ale orgánům EU se to i tak hodí, namatlají se kolem toho barevný řeči jak je to pro dobro všech a eko pro přírodu, přitom je to prostě jen další nekonečná šikana ze strany úřadů. Prostě v EU se budou prodávat jen politicky korektní telefony s nařízeným politicky správným konektorem a politicky správnou vyměnitelnou eko baterií s tím správným procentem politicky správných prvků. Nic nového pod sluncem, a bude to ještě horší.
Odpovědět4  2
Nasrat na registrace a certifikace, pokud si tím nebudu legálně vydělávat.... Už jsou vlastně známé postihy, nebo pořád ne?
Nikdo mi na to zatím nebyl schopný spolehlivě odpovědět.
Odpovědět0  0
Na tohle se ptám se pořád, co přesně je na kryptu obecně ­(resp. kryptoměnách­) podvod? Zatím mi nikdo, kdo prohlašuje že je ­"celé krypto podvod­", nedokázal přesně popsat CO je ten podvod.

Podvodník je CEO FTX, podvodník je Watzke z XIXOIO, ale to jsou všechno lidi ­- podvodníci. Podvádí lidi, co chcou na kryptu zbohatnout. Podvádí investory. Ale takoví lidi by zcela jistě podváděli i jinak, i bez kryptoměn.
Odpovědět3  1
tu celosvětovou dopravu na tom chcete stavět Vy, Wrahu, nebo politici a úředníci v EU? ;)
Odpovědět1  2
Však ať škubou. Kdo se nebude chtít nechat škubat, nebude si kupovat twitterovský odznáček ani jablečný telefon.
Odpovědět1  0
14 panelů a 1,3kWp? :D to je výsměch, ne... To mi udělají dva značkové panely co se vlezou na střechu dodávky.
Odpovědět0  0
Mirek55: Ad porouchaný kapitalismus ­- upřímně vážně si myslíte, že ono násilné protežování a tlačení EV ze strany států a EU je kapitalismus?
Kdyby mohly firmy na oteveřeném trhu nabízet všechno, tak lidé by si kupovali to, co pro ně bude nejvhodnější. Někdo EV, někdo PHEV, někdo klidně diesel.
To, že se na dnešním centrálně přeregulovaném trhu s automobily nachází čtyřtunové EV a pak nepoužitelné varianty golfových vozíků je proto, protože ti výrobci to vyrábět musí, aby splnili regulace a zároveň aby něco vydělali. A ne proto, že je to ­"porouchaný kapitalismus­".

Ad atkinsonův cyklus ­- jezdím mj. s Priusem PHEV, a díkybohu za elektriku co mu vypomáhá. Ona ta účinnost je sice vyšší ­(kolem krásných 40%­), nicméně ta 2ZR­-FXE oproti běžné 2ZR­-FE je dost lenoch. To by v tom Aygu musela být opravdu 1.8čka, kdežto ty klasické Aygácké motory vyvinuté v Daihatsu ­(teď z hlavy nevím jestli tam dávají jenom litry nebo i čtyřválce 1.3­) jsou do toho miniautíčka imho mnohem lepší volba.
Odpovědět0  0
A co přesně má tím podvodem být?
Odpovědět5  0
No jo, ale pakatel krát 10 milionů je 10 milionů pakatelů, a to už je docela slušnej obnos :­)
EDIT: Tedy pokud se platí za kusy, to mi teď vypadlo jak je to vlastně u ARMu
Odpovědět0  0
To je toho, čínani na Ali už dávno mají 18650 s kapacitou 12000mAh, a zahlídl jsem tam i 19800mAh :D
Odpovědět3  0
imho to bude úplně stejný problém, jakým jsou dneska opilí a zfetovaní piloti ultralightů.
Odpovědět2  0
Už jde na W11 dát hlavní panel na jeden monitor vlevo a na druhý monitor dolů, nebo pořád ještě ne?
Odpovědět1  0
Taky jsem o tom dlouho neslyšel, pak jsem někde zahlídl informaci, že se to sice nehypuje v médiích, ale že spolupracují spíše s armádou a průmyslovými firmami. Zdroje ale nemám.
Odpovědět0  0
AI zde chápejte jako Artifical Intelligence, a ne Armáda Ifů ;­-)
Odpovědět0  0
Výborné by byly takovéhle tahače na přesouvání těžkých věcí v rámci haly, fabriky, města. Rozhodně existuje spousta případů, kdy i ten pitomý bateriový EV je mnohem lepší, než spalovák. A to i bez ohledu na zlo jménem dotace.
Odpovědět2  1
No vidíte, Zubik vás už dlouho varuje že tyhle kriploměny sou potvot!!!!
Odpovědět1  0
Tak ono číst z LCD­/OLED nebo e­-inku­/e­-paperu je docela rozdíl, navíc kindle­-like čtečky už dneska mají docela příjemné nasvícení.
Navíc ještě výdrž baterky, mám už víc jak 10 let Kindle3 ­(s klávesnicí ­- nemám rád dotykovky­) a pořád vydrží skoro týden používání. Dříve vydržel tak dlouho, že jsem ho zapomínal nabíjet.

Co se týče toho modelu z článku, vždycky si vzpomenu na Noteslate :­)
Škoda, že už nestuduju, takovou věc jsem při studiích hodně chtěl, ale bohužel se ještě tehdy nic nevyrábělo ­(e­-ink­/e­-paper poznámkový blok­).
Odpovědět0  0
pidalin: tohle můžu podepsat. Youtube byl pro mě ten hlavní impuls si vůbec nějaký adblock sehnat a instalovat. Dřív jsem pár reklam akceptoval, ale to, kam se to až dostalo, bylo opravdu neúnosné.
To samé i různé nejen české IT weby, kde je samotný obsah článku utopen někde v ostrůvku uprostřed a všude okolo křičící obrovské nepříjemné reklamy. A u některých ještě dokonce při kliknutí na odkaz najede ­"Google Vignette popup­", no strašné prasečiny. Dobře jim tak, všem, neměli to přehánět.
Odpovědět1  0
Tohle je přesně důvod, proč závodím jenom na uzavřeném okruhu.
Ostatní ĺidi na normálních cestách neumí dobře sledovat provoz, mají mnohem pomalejší reakce než já, často i auta v horším stavu a nedejbože někoho takového potkat v nějaké nestandardní situaci. Nene, závodit jen tak na okreskách nebo dálnici je opravdu neskutečná pitomost.
Odpovědět1  0
Je to tak, tohle platí ostatně i o facebooku. Když někdo říká, že tam jsou jenom kraviny, tak si tam ty kraviny tahá sám. Já si třeba z FB zdi udělal přehled informací z různě odborných a úzce zaměřených tematických skupin, a žádné kočičky ani slušnočechy tam nemám.
Jen teda mi tam pořád reklamou cpe facebook politiku, tu dá nejvíce práce schovávat a nahlašovat. Jo a vlastně ještě ty ­"Reels­" ­- naprosto zbytečné a neužitečné kraviny od naprosto neznámých lidí, toho jsem se ještě nebyl schopnej zbavit.
Odpovědět0  0
Tak tak, kabel ftw... Tomu, že by se to v zarušeném prostředí nebilo, už vůbec nevěřím.
U mě v bytě cca od 19:00 do 22:00 pravidelně každý den nějaký soused snad čumí na 4K netflix přes wifi nebo co, a moje wifi je naprosto nepoužitelná. Packet loss jak svině, občas úplné výpadky apod. Vlastně wifi nepoužívám téměř vůbec, leda ráno a večer na záchodě.
Odpovědět0  0
Používal jsem 5­-6 let zpátky v Africe Inmarsat, Iridium a Thuraya, z hlediska kvality hovoru, uživatelské přívětivosti, ale hlavně stability a dostupnosti signálu se imho nejlíp pracovalo s Inmarsatem, i když ten signál je závislý na geolokaci. Zrovna Iridium byl pro nás nejproblémovější. Jinak telefony nic extra, už mají i bluetooth, mobilní data, barevné displeje, někdy i dotykáče, stejně je to k ničemu. Na focení má člověk svůj telefon­/foťák, a na těch pár znaků nebo pár slov stačí telefon typu staré 3310. Mohlo se to dodnes změnit, ale moc tomu nevěřím.
Dneska už má třeba Maroko i v odlehlejších pouštích 4G LTE s datama levnějšíma než u nás, saharská poušť má taky relativně dobré pokrytí v okolí osad a vesnic. Satelit fakt jen na hodně odlehlé místa, nebo moře­/oceány.
Odpovědět0  0
Jo, máš pravdu s tím ohněm, nemyslel jsem to takhle doslova, spíš jen obrazně, taky už přesně nevím jestli to byly 3 nebo 5 minut. Z toho auta prostě nezůstalo nic použitelnýho, můžeš si najít fotky z Vysokého Mýta 30.10 loni.

Ad dojezd ­- 300km nemusí být malý dojezd. ­"Malý dojezd­" je relativní pojem. Já najedu 300km tak za týden, někdy potřebuju i dva týdny. Plná nádrž v mým minibenzínu znamená dojezd 450km. EVčka umí dojezd i 500km. Tak kdo má malý dojezd? :­)

Pro někoho bude 300km málo, ale takový člověk si nekoupí EV s max. dojezdem 300km. Nedává to v dlouhodobém horizontu ekonomický smysl. Na pravidelné dlouhé trasy a rychlonabíjení nejsou bateriové EV to nejlepší i když EU říká, prosazuje a násilně tlačí něco jiného. To samý ­- na pravidelné krátké trasy ­(do 1­-2km­), které dělám já ­- zase není to nejlepší spalovací motor.
Odpovědět1  0
Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde :­) Nerozumí tomu a asi rozumět nechtějí, a proto si myslí, že je to podvod.
Podvody jsou ­"projekty­" typu XIXOIO apod., ale za to nemůžou kryptoměny samotné. Lidi byli hloupí vždycky, a vždycky budou. To jen různí vykukové a podvodníci mají krypto jako nový buzzword, na který lákají hejly do svých letadel a černých děr.
Odpovědět4  1
Zubik je děcko, s ním se nemá cenu hádat, je to ztráta času. Nemá argumenty a nerozumí tomu ;­) se podívej na jeho fb.
Odpovědět3  1
co přesně je na kryptoměnách obecně ­"podvod­"?
Odpovědět3  2
nemusí se trefovat ani přímo nádrž, byl jsem očitým svědkem, jak BMW na okruhu po nárazu přední částí do stromu za 4 minuty lehlo popelem, hasiči jenom přijeli odklidit kostru.
Je to případ od případu, tyhle flamewary s trolly o hořlavosti a malém dojezdu EV tady s náma budou pořád, nemá moc cenu o tom dlouze diskutovat.
Nejvíce mě zaráží, že takhle velká pojišťovna měla zapotřebí takhle veřejně překrucovat realitu. U mě má velký palec dolů.
Odpovědět3  0
Tak ono je to podobně se vším. Evropa jde skutečně do hajzlu, mě je to ale upřímně jedno.
Mám teď v plánu kupovat k solárům nějaké LiFePO4 a samozřejmě, že je budu kupovat čínské články EVE, případně CATL, uvidím, od koho zrovna bude mít distributor zásoby.
Je to jednoduché ­- ochota distributora, jasné dodací lhůty, mnohem nižší cena. U nás to někdy vypadá, že svou poptávkou prodejce otravuju. Kvalitativně jsou články dlouhodobě naprosto v pořádku, komunitně ověřený distributor za ně ručí, mimojiné i svým jménem. Články mají rovnou i proclené a leží v evropských skladech. Nějak nevidím, jakou přidanou hodnotu dostanu, když koupím dražší články od prodejce tady u nás, případně v německu ­(a stejně to budou dost možná taky čínské články­)

Samozřejmě soudruzi nevyhazují ale prodávají i články kvality ­"B­", ty jdou ale většinou noname prodejcům na tržiště typu AliExpress, kde si je koupí hejl jako ­"Áčka­", a přitom náboj ­(kapacita­) odpovídá 90% nominálu ­(­"vždyť je to skoro tolik, co deklarují!­"), vyšší vnitřní odpor ­(ten spousta lidí nezměří­), skryté výrobní vady ­(jako třeba otřepy na hranách separátoru, nečistota materiálu ­- to nelze u zkompletovaného článku zjistit­), ale hejl jenom změří napětí naprázdno a hodí prodejci 5 hvězdiček, jako by se nechumelilo.
Odpovědět1  0
Je pravda že trojku jsem ještě nedohrál, prostě mě to nějak v průběhu přestalo bavit.
No, jsem zvědavý, v předprodeji si to ale už rozhodně nekoupím.
Odpovědět2  0
No :D já nevím, ale byt, ve kterým bydlím, má cca 6x6m a takové se prodávají za cca 4mil, ne v Americe, ale v Brně. To mi takovej domek vychází mnohem líp, i když vemu v potaz nutnost koupě pozemku.
Odpovědět0  0
To zas budou lítat na slajdech procenta :­)
Odpovědět2  0
Jo, svět není černobílý, ono někomu to samozřejmě může vyhovovat, a někdo věří, že takhle je to nejlepší a takhle jim to vyhovuje ­(třeba moje sestra­).
Bohužel je kolem Applu jakási aura ­(exkluzivity? ­"prémiovosti­"?­), která přitahuje spoustu jednodušších lidí... a ti jsou nejvíc vidět.
Konkrétní technické featury nebo glitche jsou jim fuk, prostě ­"mají to nejlepší­". Což je z velké části pravda, HW akcelerující nejčastější činnosti téhle masy bude z principu pro ně fungovat nejlépe.

Ovšem pracovat na stroji, který např. v prohlížeči souborů stistknutím Enteru přejmenovává soubory místo jejich spouštění ­- sorry, to je prostě masochismus :D
Odpovědět1  0
tohle kupujou firmy a snobi, no... Ale uznávám, že produkty Apple nejsou pro moc racionálně smýšlející lidi.
Odpovědět1  0
Ten točivý moment na kolech je taková marketingová prasečinka.... Vždyť je to za převodovkou. Prostě velké číslo, které nic moc neřekne. Takový krouťák na kolech má třeba i Toyota Landcruiser.
Odpovědět2  2
Datová propustnost udávaná ve FullHD filmech za sekundu ­- to už je jak přepočty hmotnosti na fábie a rozměry na délky fotbalových hřišť :­)
Odpovědět2  0
Hele, jsem modelář, karbonového FPV drona si taky umím postavit, a nakonfigurovat Betaflight, ale na ty všechny asistenty, senzory a já nevím co všechno ty komerční hračky mají ­- na to jsem fakt krátkej.

Moderní dron typu DJI Mavic, který dokáže se šmatlafounem ovládat i polodementní děcko ­- něco takového rozhodně nejde za takové peníze ­(a s rozumnou spolehlivostí­) podomácku postavit. Fakt ne. A to si o těch hračkách můžu myslet, co chci.
Odpovědět2  0
Já se nebojím, podle diskuzí to vypadá, že příští generaci GeForce si už kvůli spotřeby naprosto vůbec nikdo nekoupí, všichni se jim na to vyserou, a všechny 4xxx zůstanou navždy ve skladech, protože takové topidla si přece nikdo neveme ani zadarmo. Takže AMD po tomhle fiasku nVidie zapracuje, a zaplaví trh skvělýma úspornýma highendovýma grafikama za liDDové ceny :o­)
Odpovědět3  1
To je dobře, jen ať se trh pročistí. Ti slabí zaniknou, silní přežijou. To je trh.
Odpovědět1  0
Tuhle mapu v UT jsem měl hrozně rád :­)
Odpovědět2  0
tak právě proto pracujou na něčem lepším, ne? aby to nebylo ­"na nic­" jako současné QLC
Odpovědět0  0
co je to ta ­"faktická hodnota­"?
Odpovědět0  0
Zjisti si nejdříve něco o reálné hodnotě statků na neregulovaném trhu
Odpovědět0  1
Takže to vlastně znamená, že taková výroba by byla v Německu nerentabilní, proto ji budou sponzorovat daňoví poplatníci
Odpovědět1  1