Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

LG Flatron L1970HR - LCD s odezvou 2ms

25.7.2006, Pavel Kovač, recenze
LG Flatron L1970HR - LCD s odezvou 2ms
V poslední době jsme se zaměřovali na dražší panely, a tak nastal ten správný čas se přesunout k levnějším modelům pro širší skupinu uživatelů. A takový je právě LG Flatron L1970HR s udávanou dobou odezvy 2ms a technologií TN. Jsou reálné odezvy opravdu takové, jaké výrobce udává?

Odezva



Monitor se honosí papírovou odezvou 2ms, je tomu skutečně tak? Potěším vás, odezva je opravdu velmi rychlá. Takto rychlý panel jsme tu zaručeně ještě neměli. V tmavých tónech je celková odezva nejrychlejší a dosahuje neuvěřitelných 5,5ms. Naopak nejhorší je ve středních tónech (0-175-0), kde je odezva 8,4ms. Co na to říci? Napadá mě jediné slovo: "skvělé".

Pokud tyto hodnoty porovnáte například s NEC 20WGX2, tak je odezva přímo ultimátně rychlá.


Odezva v závislosti na změně

Ze statistiky grafu lze vyčíst průměrnou hodnotu 6,8ms, maximální 8,4ms a minimální 5,5ms. Všechny hodnoty jsou tedy pod magickou hranicí 10ms. V jedné změně byla odezva fall dokonce pod hranicí 1ms (0,8ms), což je opravdu výborné.


Odezva 0-175-0 (20ms/dílek)

Odezva 0-175-0 dokazuje naprosto ideální průběh. Rise i fall jsou prakticky přímky a co víc, bez překmitů. Měření trochu stížil dithering, který v závislosti na čase mění barvu pixelů (dithering s FRC). Měření jsem tedy provedl vždy 5x a spočítal průměrnou hodnotu, tato hodnota je také vyobrazena na předchozím screenshotu. Odezva rise je 6,6ms a fall 1,8ms.


Odezva typu šedá-šedá (20ms/dílek)

I odezva typu šedá-šedá se chová podobně. Je zde sice lehce znatelný překmit při odezvě rise, ale naštěstí nedosahuje ani 5%, a tak není vůbec viditelný. Dílčí odezvy jsou 5,6ms u rise a fall 2,1ms.

Toto je první test, u kterého jsem získal pocit, že odezva musí dostačovat opravdu každému. A to i těm nejnáročnějším hráčům "CSka" či podobné "zběsilé" hry.


Sledování videa





Protože má monitor poměr stran 5:4, což je to nejméně příznivé pro sledování filmů, těžko si jej někdo koupí právě za tímto účelem. Na druhou stranu je to monitor, který míří do domácností a tam se sem tam nějaký ten film pustí. Díky vysokému kontrastu jsou filmy příjemně "živé", hloubka obrazu je však pouze průměrná. Podání tmavých scén je velmi slušné a neuniká prakticky žádný detail. Odezva je natolik rychlá, že si jí vlastně ani nevšimnete. V některých tónech je sice odezva lehce pozorovatelná, ale to je způsobeno tím, že technologie TN má velmi nevyrovnanou odezvu v různých tónech, celkově je však odezva opravdu výtečná. Nemusíte se bát rozmazaného obrazu při automobilových honičkách.


Hraní her





Klasický poměr stran, nízké rozlišení a dokonalá odezva. To jsou tři synonyma pro ideální hráčský monitor. A právě všechny tyto dobré vlastnosti tento monitor má. Je sice pravda, že nízké rozlišení je v důsledku špatná vlastnost, ale v dnešní době tzv. "Next-gen" her vyžadujících tu nejrychlejší grafickou kartu je každý pixel navíc znát na propadu FPS. Zpět ale k našemu monitoru. V nejvíce náročné hře Half-Life 2 resp. Counter Strike: Source nedochází k rozdvojování hran a co je hlavní, textury si zachovávají svojí ostrost i při rychlých pohybech. Nebudete mít problém zasáhnout "headshootem" i z rychlé otočky, stále totiž víte, kde jste a dokonale se orientujete. Ostatní hry ani nemá cenu popisovat, pokud totiž hra obstojí v této náročné hře, tak obstojí prakticky kdekoli. A je tomu skutečně tak, jak hra Earth 2160, Need for Speed Most Wanted tak i Unreal Tournament 2004 se hrály doslova "jedna báseň".


Stabilita kontrastu



Stabilita kontrastu je vcelku nepříznivá, kontrast kolísá a sem tam spadne o pod hranici 70%. Naštěstí tento monitor nemíří do profi segmentu, kde by tento nedostatek byl opravdu na pováženou. U her je tedy dobré nastavit maximální jas, popř. 50% a poté minimální.