Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Víkendová diskuze: Flashka s USB 3.0?

Petr S. (1220)|22.9.2011 21:42
Tímto Vás zveme na Víkendovou diskuzi na téma:


Flashka s USB 3.0?



Flashdisky jsou dnes téměř nutnou součástí našich kapes. Pokračující modernizace s příchodem USB 3.0 pro ně znamená hlavně vyšší rychlost přenosu dat. Je to pro vás ale dostatečný argument pro nahrazení staré flashky za novou? Zapojte se do diskuze!


Zúčastnit se mohou i neregistrovaní, stačí stisknout tlačítko Odpověď u levého okraje stránky nad a pod příspěvky.
alfah4ns (1040)|22.9.2011 22:00
Ne. Flashku používám jen na menší soubory, do školy, atd. a novou bych kvůli tomu nekupoval. Kdybych ale potřeboval nějakou koupit, sáhnul bych rovnou po USB 3, to ano, cenový rozdíl není velký.

Kde bych byl ochoten přejít na rychlejší rozhraní (USB 3 / eSata), za předpokladu, že bych toto rozhraní na notebooku měl, je naopak externí disk, kde většinou mívám více dat a kopírování pouhými 30MB/s mě kolikrát poněkud vytáčí.
Prostě bych koupil jiný rámeček.
Sommer (384)|22.9.2011 22:11
Není - že bych šel a rázem své flashky vyměnil, to ne. Časem jak doslouží, tak nové samozřejmě pořídím už s novým standardem.
Jura2 (152)|23.9.2011 14:17
Už som doplnil svoju "rotu bojovníkov" na USB 2.0 (1 GB, 4 GB a 8 GB) šprintérom s rozhraním USB 3.0 (A-DATA MyFlash N005 16 GB).

A veru je to poriadny rozdiel. Ušetrí mi to spústu času.
Rýchle USB-čka tu mali byť už dávno.
DrZelenka (2491)|23.9.2011 14:50
Mám reklamní 1GB (malý věci, na půjčování), 2GB (autorádio) u kterých je USB3 nesmysl.

U 16GB (Patriot Rage XT) už je těch cca 27MB/s občas zdlouhavý, ale rozhodně to není důvod k přechodu na USB3 - USB2 občas zdržuje, ale ne až tak moc.

Pokud bych potřeboval novou s vyšší kapacitou (16GB a víc), tak USB3 má smysl. Ale vyměňovat kvůli tomu "rychlou", funkční flashku, nebo to za každou cenu používat i u malých kapacit? Ne.
Neregistrovaný (0)|23.9.2011 18:13
ne, pořízení USB 3.0 zařízení v dohledné době neplánuju. Teď jsem konečně dokončil "přestavbu" domácí sítě na 1Gbps + WiFi-N a to je prozatím poslední investice do PC. Cokoliv dalšího budu nahrazovat jen až se to buďto rozbije, nebo to morálně zastará natolik, že mě to bude značně omezovat.
miniprog (38)|23.9.2011 18:55
Tolik jsem se těšil na flashdisk s rozhraním USB 3.0, a jak jsem se nakonec musel rozčilovat při jeho používání. Ohledně napájení a zpětné kompatibility není problém. Po připojení k počítači se ihned objeví, Windows oznámí vložení média, vyskočí okna, která se dotazují, co s obsahem, ale to teprve začínají muka. Chci se Total Commanderem nebo průzkumníkem podívat na obsah... a nic... kontrolka monotóně bliká, souborový manažer nereaguje. Až po 1 až 5 minutách se dá s diskem pracovat. Je to naformátované jako NTFS s kapacitou 32GB, několikrát jsem to zkoušel přeformátovat, ale stačí pár zkopírovaných adresářů a je to stejné. Po připojení k televizoru je okamžitě připraven na přehrávání, ale na PC s Window (XP) musím čekat minuty (celkem pracuji se třemi počítači, všechny s WinXP, akorát ten můj doma obsahuje USB 3.0 porty, na tom ale nezáleží). Jakmile se flashdisk po 1 až 5 minutách připraví, začne pracovat. Obrovské soubory zkopíruje jako nic (50MB za sekundu), ale u spousty dokumentů se přenos občas pozastaví a třeba minutu se to tváří jako zamrzlé. Potom se to najednou rozjede. Měl jsem kdysi starší flashdisk od Lexaru, který sice dosahoval "jen" 20MB/s, ale s minimálními výkyvy a bez zastavování. Na dokumenty byl podstatně rychlejší. Novým USB 3.0 diskem jsem ho chtěl nahradit, ale to se nedá! Pokud Vás zajímá, který model flashdisku mě tak naštval, je to PRETEC REX 100 (32GB USB 3.0)...:thumbdown:angry (P.S.: bohužel nemám zkušenost s Windows7, třeba to tam nezlobí...)
Neregistrovaný (0)|23.9.2011 20:43
[quote=alfah4ns;473933]Ne. Flashku používám jen na menší soubory, do školy, atd. a novou bych kvůli tomu nekupoval. Kdybych ale potřeboval nějakou koupit, sáhnul bych rovnou po USB 3, to ano, cenový rozdíl není velký.

Kde bych byl ochoten přejít na rychlejší rozhraní (USB 3 / eSata), za předpokladu, že bych toto rozhraní na notebooku měl, je naopak externí disk, kde většinou mívám více dat a kopírování pouhými 30MB/s mě kolikrát poněkud vytáčí.
Prostě bych koupil jiný rámeček.[/quote]

Souhlasím, asi když mi do-jde, Kapacita, USB Flashky, kde mám, Zá-lohované, Instalačky, programů 3D-MARKů, a po-dobné věci, a Kvalitní VideoKLIPy, třeba, Avril Lavigne, Officiální, v ro-zlišení, asi tak 960x720, tak, když mi pak, dojde, místo, tak si koupím, novou USB FLASHKu, pokud, stojí, tak, do 1 000 Kč vč. DPH, právě, takhle, jsem, si, koupil, svoji, 16-ti GigaBajtovou USB 3.0 FLASHku, s Ry-chlostmi, asi tak 95/55 MegaBajtů, Čtení/Zápis, nebo, tak, ně-jak, když mi, na mé 200x, Rychlostní USB 2.0 FLASHce, značky, A-Data, asi tak, 8-mi, GigaBajtové, došlo, místo, no jo, tedy.
Neregistrovaný (0)|23.9.2011 20:49
[quote=miniprog;474050]Tolik jsem se těšil na flashdisk s rozhraním USB 3.0, a jak jsem se nakonec musel rozčilovat při jeho používání. Ohledně napájení a zpětné kompatibility není problém. Po připojení k počítači se ihned objeví, Windows oznámí vložení média, vyskočí okna, která se dotazují, co s obsahem, ale to teprve začínají muka. Chci se Total Commanderem nebo průzkumníkem podívat na obsah... a nic... kontrolka monotóně bliká, souborový manažer nereaguje. Až po 1 až 5 minutách se dá s diskem pracovat. Je to naformátované jako NTFS s kapacitou 32GB, několikrát jsem to zkoušel přeformátovat, ale stačí pár zkopírovaných adresářů a je to stejné. Po připojení k televizoru je okamžitě připraven na přehrávání, ale na PC s Window (XP) musím čekat minuty (celkem pracuji se třemi počítači, všechny s WinXP, akorát ten můj doma obsahuje USB 3.0 porty, na tom ale nezáleží). Jakmile se flashdisk po 1 až 5 minutách připraví, začne pracovat. Obrovské soubory zkopíruje jako nic (50MB za sekundu), ale u spousty dokumentů se přenos občas pozastaví a třeba minutu se to tváří jako zamrzlé. Potom se to najednou rozjede. Měl jsem kdysi starší flashdisk od Lexaru, který sice dosahoval "jen" 20MB/s, ale s minimálními výkyvy a bez zastavování. Na dokumenty byl podstatně rychlejší. Novým USB 3.0 diskem jsem ho chtěl nahradit, ale to se nedá! Pokud Vás zajímá, který model flashdisku mě tak naštval, je to PRETEC REX 100 (32GB USB 3.0)...:thumbdown:angry (P.S.: bohužel nemám zkušenost s Windows7, třeba to tam nezlobí...)[/quote]
To, je za-jímavé, mně, tahle, USB 3.0 FLASHka, a zrovna, jí, tu mám, na stole, taky značky, A-Data, N005, s asi tak, těmi 16-ti GigaBajty, jede, v Po-řádku, u Základní Desky, s Čipsetem AMD 870, od Firmy GigaBate, a to, jak, v USB 2.0 SLOTech, tak, i v USB 3.0 SLOTech, aby jela, tedy, na Ry-chlosti, USB 3.0, tak, se, musí, do všech, Windows, až po Windows Seven ULTIMATe SP1, asi, ně-jaká 32-Bit. verze CZ, na-hrát, ovladač, USB 3.0, ale dá, se to, pře-žít, tahle, FLASHKa, je i ve 32-GigaBajtové Variantě, tak, jí zkus, a třeba, bude, mít, klid, a nebo, ne-vím, tedy. :-) Ta moje, USB FLASHKa, je přesně, tady, a to no tak, více viz. tady: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ,tak a to tak, si to, třeba, užijte, tak, jsem, s těmi, Ry-chlostmi, které, opravdu, má, za-jímavé, by bylo, její, Pou-žití, na Funkci Windows Ready Boost, ale, ne-vím, proč, mám, službu, Windows Ready Boost, ve Windows Seven ULTIMATe SP1, asi, ně-jaká 32-Bit. verze CZ, vy-pnutou, a ne-můžu, přijít, na to, jak ji, za-pnout, no jo, no, tedy! :-)
Neregistrovaný (0)|23.9.2011 20:53
[quote=Jura2;474002]Už som doplnil svoju "rotu bojovníkov" na USB 2.0 (1 GB, 4 GB a 8 GB) šprintérom s rozhraním USB 3.0 (A-DATA MyFlash N005 16 GB).

A veru je to poriadny rozdiel. Ušetrí mi to spústu času.
Rýchle USB-čka tu mali byť už dávno.[/quote]

TO, je, pravda, ale, vlastně, mi ta, moje 8-mi GigaBajtová 200x, Rychlostní USB Flashka, značky, A-Data, docela, stačí, ta, moje 16-ti GigaBajtová USB Flashka, značky A-Data, typ, řekněme N005, je, tak, ry-chlá, až jsem, z toho, ně-kdy, ne-rvózní, takže, ta, Ry-chlost, té 8-mi, GigaBajtové, 200x Rychlostní USB FLASHKy, značky, A-Data, by mi, i stačila, celkem, tedy. :-)
scratchy27 (315)|23.9.2011 20:57
Spíš než rychlost je pro mě rozhodující odolnost. Takže z tohoto pohledu do USB 3.0 flashdisku půjdu až mi odejde současný 32GB Corsair Survivor (BTW skvělý kousek, který dostává svému jménu. Minulý týden přežil dvouhodinovou lázeň v pračce na 40C a 1400ot/min :D)


[quote=Neregistrovaný;474056]Souhlasím, asi když mi do-jde, Kapacita, USB Flashky, kde mám, Zá-lohované, Instalačky, programů 3D-MARKů, a po-dobné věci, a Kvalitní VideoKLIPy, třeba, Avril Lavigne, Officiální, v ro-zlišení, asi tak 960x720, tak, když mi pak, dojde, místo, tak si koupím, novou USB FLASHKu, pokud, stojí, tak, do 1 000 Kč vč. DPH, právě, takhle, jsem, si, koupil, svoji, 16-ti GigaBajtovou USB 3.0 FLASHku, s Ry-chlostmi, asi tak 95/55 MegaBajtů, Čtení/Zápis, nebo, tak, ně-jak, když mi, na mé 200x, Rychlostní USB 2.0 FLASHce, značky, A-Data, asi tak, 8-mi, GigaBajtové, došlo, místo, no jo, tedy.[/quote]

...jinak Tě nic netrápí? :confused:
Neregistrovaný (0)|24.9.2011 07:50
Flashku pouzivam casto misto bootcd nebo na nem nosim ruzne "live OS", takze bych rychlou 3.0 uvital, nicmene 98% stroju o ktere se staram maji pouze 2.0, takze zatim pro me bezpredmetne, ikdyz ta rychlost me laka...
lavjoy (1628)|24.9.2011 08:13
Vzhledem k tomu,že v pc USB3 nemám,tak nemám ani potřebu kupovat.Až dojde jedna ze dvou 4GB,které používám hlavně na dvd player(děckám na pohádky),tak koupim novou USB3.Jen nevim jak moc ji bude omezovat staré USB2 v rychlosti :notsure.
Spíše možná sáhnu po nějakém 2.5" 80GB který by využil USB3
czhunter (775)|24.9.2011 09:36
Stejně jako u většiny si nemyslím, že je pro mě USB 3.0 flashka nějakým významným přínosem.

Flashku mám 4 a 8GB a obě jdou naplnit během několika minut (a zas tak často celý obsah nepřesouvám, obvykle měním jen pár desítek MB), kdyby mi to USB3 stáhlo na pár desítek vteřin, tak skoro nic neušetřím.

Problém USB není v tom, že by bylo pomalé, problém je, nevím jestli v řadiči nebo OS Windows, že když tam začnete hrnout mnoho souborů najednou, tak je celkový součet rychlostí kopírování mnohem nižší, než když se kopíruje soubor jeden. A to ani USB3 neřeší (až na to, že ta celková rychlost je o dost vyšší).

A nakonec - stejně už dnes obvykle používám místo flashky Dropbox.
Jura2 (152)|24.9.2011 10:26
V dnešnej dobe, aj na zariadeniach s USB 2.0, je hlavný prínos USB 3.0 rýchlosť zápisu ktorú maju uvedené USB kľúče na hranici možností rozhrania USB 2.0 (čiže okolo 30 MB/s) a viac.

Je to obrovský rozdiel, voči množstvu aj 16-32 GB USB 2.0 kľúčov, kde sú tie rýchlosti na úrovni cca 10 MB/s a niekde dokonca, nezmyselne, aj menej. Kopírovať takou rýchlosťou veľké objemy dát je hrozné.

Pri prenášaní väčších objemov dát je napr. práca s A-DATA N005 USB 3.0, aj s porovnaní s veľmi kvalitným (na svoj čas) Sandiskom cruzer 8 GB, neporovnateľne rýchlejšia a pohodovejšia. A to je jeden z tých rýchlejších USB 2.0 kľúčov.

Dobudúcna sa kaacita USB 3.0 bezpochyby bude využívať naplno, takže to má aj perspektívu, na rozdiel od nákupu USB 2.0, ktorá v dnešnej dobe už nejaký veľký zmysel nemá. Je to krok späť. Aj keď na nenáročné použitie a tak kde sa vyžaduje hlavne nízka cena si svoje miesto nájdu.
Rulda (1)|24.9.2011 23:38
[quote=czhunter;474077]
Problém USB není v tom, že by bylo pomalé, problém je, nevím jestli v řadiči nebo OS Windows, že když tam začnete hrnout mnoho souborů najednou, tak je celkový součet rychlostí kopírování mnohem nižší, než když se kopíruje soubor jeden. A to ani USB3 neřeší (až na to, že ta celková rychlost je o dost vyšší).[/quote]

Trochu pomůže naformátovat flešku na NTFS (4 kB). U mě se zkrátila doba kopírování testovací složky s mnoha malými soubory asi na 1/2. Ale rychlosti kopírování velkách souborů to stále zdaleka nedosahuje...
Georginek (2957)|25.9.2011 18:14
Jelikoz mam Patriot Xporter 16GB a je velice rychla a moje deska USB3.0 nepodporuje je to IMHO k nicemu. Prinos rychlosti neni az tak veliky, takze upgrade neplanuji. Samozrejme az doslouzi, prejdu na nove rozhrani, ale jinak ne.
xmarek (1676)|25.9.2011 18:32
Většina flashek co jsem měl v ruce, byla max. na hraně max. rychlosti USB 2.0. Určtitě uvažuji o investici do USB 3.0, ale důvodem nebude flashka, ale v mým případě Cypress EZ-USB FX3. :p
JindraPce (69)|26.9.2011 08:08
No podle mě není při běžně používaných kapacitách USB3 ve flešce potřeba (navíc není skoro kam ji připojit). Tak že, pokud bude za stejnou cenu nebo ještě levnější než USB2, klidně si ji příště koupím. Jinak v případě potřeby koupím spíš nový externí HDD nebo, jak tu již zaznělo, pořídím nový rámeček.
kocourleo (110)|26.9.2011 18:06
Mám Patriot Supersonic (USB 3.0) a rychlosti jsou na řadiči USB 3 úplně někde jinde. Papírově čtení 100MB/s a zápis 70MB/s, reálně 125MB/s - 75MB/s. Na USB 2 je to samozřejmě ovlivněno rychlosti rozhraní, tam to záleží dost na chipsetu (na Intel Z68 to dělá přibližně 35MB/s jak čtení tak zápis). A samozřejmě pro zápis velkého množství malých souborů je třeba použít zip s minimální (nebo i žádnou) kompresí. Osobně si nedovedu představit, že bych dnes koupil USB 2.0 flashku. Rychle jsem si na tu rychlost zvykl.
Uranit (3)|28.9.2011 08:30
Flashku s rozhranim USB 2.0 pouzivam prevazne na testovani novych linuxovych distribuci. Porizeni flashky s rozhranim USB 3.0 je u me otazkou porizeni noveho NB, ktery bude toto rozhrani podporovat.

Vse podrizuji pozadavku na zalohovani a manipulovani s cca 2TB dat. <-/ flashky o kapacite 2 TB nejsou zatim k mani.

Takze cekam na (asi na Godota :)) NB s nasledujicimi parametry/vlastnostmi:

USB 3.0
SSD disk (2 TB a vice)
Misto opticke mechaniky cokoliv uzitecneho

Ted uz jenom premluvit sefa at neco takoveho poridi :)
alfah4ns (1040)|28.9.2011 11:25
2TB SSD? No to si počkáš... :)
(a hooodně zaplatíš)
Uranit (3)|28.9.2011 11:37
S zivotnosti mych NB 4-5 let (NB mam uz cca 1 rok) bych to cekani na TB SSD ci jine technologicky podobne disky nevidel tak tragicky.
krysarr (30)|30.9.2011 14:11
USB 3.0 flashka má podle mě smysl až ve chvíli, kdy bude dosahovat skutečných USB 3.0 rychlostí.

Jestliže má být 10x rychlejší než USB 2.0, pak by to mělo být teoreticky 5Gb/s (600MB/s) a prakticky přibližně 300MB/s čtení a 200MB/s zápis. S nějakými 60MB/s nikoho moc neohromí a přesto dělají, že to umí kdovíco.

To je asi jako kdyby přišli kdysi s flashkou USB 2.0, která by uměla 5 MB/s a dělali by z toho haló.
kocourleo (110)|1.10.2011 18:00
krysarre, až budeš potřebovat zazálohovat u kamaráda kvůli reinstalaci OS 30GB dat, tak se ti i ta rychlost 60MB bude hodit. Ještě jsi to asi nedělal.
krysarr (30)|1.10.2011 18:14
[quote=kocourleo;475121]krysarre, až budeš potřebovat zazálohovat u kamaráda kvůli reinstalaci OS 30GB dat, tak se ti i ta rychlost 60MB bude hodit. Ještě jsi to asi nedělal.[/quote]

Ale dělal. :) Nějakých 9 oproti 25 minutám je sice pěkné, ale nijak zásadní (nechci se o to hádat, je to spíš každého věc, co mu přijde jako velké ušetření času).
Já spíš mluvil obecně o humbuku okolo USB 3.0 standardu, jehož ideálním rychlostem jsme stále poměrně vzdáleni. Prostě chci zápis alespoň 200MB/s! :p
DrZelenka (2491)|2.10.2011 00:49
[quote=krysarr;475126]Ale dělal. :) Nějakých 9 oproti 25 minutám je sice pěkné, ale nijak zásadní (nechci se o to hádat, je to spíš každého věc, co mu přijde jako velké ušetření času).
Já spíš mluvil obecně o humbuku okolo USB 3.0 standardu, jehož ideálním rychlostem jsme stále poměrně vzdáleni. Prostě chci zápis alespoň 200MB/s! :p[/quote]

Otázka je - využiješ to? Když pominu, že lidi USB3 nemají, tak i ti co mají používají spíš běžné HDD, kde je přenosová rychlost o dost nižší, než tvých požadovaných 200MB/s (pokud je něco na SSD, tak systém, programy a jen pár dat pro zálohu ... tzn tam tu rychlost moc nevyužiješ).
krysarr (30)|2.10.2011 09:32
[quote=DrZelenka;475152]Otázka je - využiješ to? Když pominu, že lidi USB3 nemají, tak i ti co mají používají spíš běžné HDD, kde je přenosová rychlost o dost nižší, než tvých požadovaných 200MB/s (pokud je něco na SSD, tak systém, programy a jen pár dat pro zálohu ... tzn tam tu rychlost moc nevyužiješ).[/quote]

To máš samozřejmě pravdu:) Je to spíš vysněná budoucnost více-TB SSD, kde budu mít i filmy a tak.
Nicméně přeci jen když kopíruju interně z HDD na HDD, dostanu se lehce přes 100MB/s - i taková rychlost by byla fajn, když bych si chtěl rychle vzít na flashku pár DVD.;)