Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Nakupujete v zahraničních (ne českých/slovenských) e-shopech?

husky14 (4214)|21.3.2010 23:56
  • Ano, poměrně často
  • Ano, už jsem v zahraničí nakoupil
  • Ne, ale někdy bych určitě využil
  • Ne, nákupy v zahraničí mě nezajímají

Poznámka: Pro hlasování je anketa k dispozici na homepage magazínu Svět hardware v pravém sloupci.
xmarek (1676)|22.3.2010 00:15
  • Ne, ale někdy bych určitě využil
V mým případě je to vysloveně lenost. Jelikož jsem lenivý si zřídit paypal, tak veškeré nákupy z ciziny realizuji přes své známé. :D
faugusztin (453)|22.3.2010 08:48
  • Ano, už jsem v zahraničí nakoupil
V oddovodnenych pripadoch ano. Priklady :
  • Moj aktualny telefon som kupil z Expansys, kedze u nas sa oficialne ten telefon ani nebude predavat (sice existuje aj .sk domena, ale realne je to zahranicny shop, s postovnym na urovni 17-22 euro :D)
  • Potreboval som radic Adaptec 1430SA, u nas nebol skladom vobec nikde, vsade dodacie doby 14 dni a viac. Tak som to nakoniec objednal z anglickeho Amazonu, za 4 dni to prislo, postovne bolo par euro.
  • Pocitacova skrinka Antec ISK 300-65 - tiez nikde nebola dostupna, tak som ju objednal z Nemecka.

Teda zo zahranicia objednavam hlavne specificky ci tazko dostupny tovar.
michal.kolesa (357)|22.3.2010 15:05
ne!
1) Jazyková bariera
2) Nemám platební kartu nebo účet v bance
meeee (1110)|22.3.2010 15:17
Jasně, nakupuji, to, co je u nás k nedostání. Např. sluchátka amerických (Westone) / japonských (audio-technica do Evropy některé modely nepouští) výrobců , některé boty (určité modely Camel),...
Já bych si rád za českou záruku připlatil, ale kde nic není,...
athens (724)|22.3.2010 15:59
  • Nenakupuji

Když to není k sehnání tak asi to nebude určeno pro náš (český) trh :notsure, potom tedy nevím jak by to bylo s případnou reklamací. Zasílat to zpět by se mě opravdu nechtělo. Čekat na doručení a potom případná reklamace :cry. To opravdu néé:angry
aumirek (166)|22.3.2010 16:35
ne jazyková bariera a problém s platbou navíc dá se říct že většinu toho co tam maj koupím i tady a jednoduší reklamace
Sommer (384)|22.3.2010 17:09
Ne, ale někdy bych určitě využil.

Zatím vše, co jsem potřeboval, jsem dokázal sehnat u nás nebo mi to známí koupili přímo v zahraničí. Sám se občas za hranice dostanu, takže přes internet v zahraničí zatím nenakupuji.
Jajator (38)|22.3.2010 20:49
Ja kupoval batoh na http://www.taschenkaufhaus.de. Sem projizdel vsechny batohy na svete a zrovna mi padl do oka takovy,ktery sem nikde jinde v evrope nenasel:D Jinak nepocitam drobnosti z dealextreme..
Zoidik (1405)|23.3.2010 07:18
Ne, nákupy v zahraničí mě nezajímají - ne že by mě nezajímaly, nedělám je kvuli případným reklamacím
StD (1963)|23.3.2010 07:39
Opravdu nechápu, co máte pořád všichni s tou "reklamační fobií". Nakupuji přes internet už snad 10 let, nejčastěji z Amazonu (US, UK, DE) a ještě jsem nemusel řešit jedinou reklamaci. Jenom jednou mi sledovaná zásilka DVDček za 100 $ "zmizela v černé díře" vyclívací pošty Plzeň a podruhé nedorazila kniha na CD z USA, kterou mi ovšem nakladatel poslal zdarma znovu...
Platby výhradně odemčenou VISou, PayPal mám taky, ale využívám minimálně, spíše na příjem plateb.
BTW TO, co nelze posílat do ČR, si nechávám zasílat na adresy v UK a v USA a doveze se to "jinak".

Ovšem jak už napovídá formulace otázky - toto nejsou služby pro ty, co byli líní se učit cizí jazyky.
athens (724)|23.3.2010 08:20
[quote=StD;361556]Ovšem jak už napovídá formulace otázky - toto nejsou služby pro ty, co byli líní se učit cizí jazyky.[/quote]

Tak jsem zkoušel číst otáku i po zpátku a o jazycích jsem tam nic nenašel :notsure Ono to bude pouze o prvním nákupu. Jde o zkušenost.

[quote=StD;361556]...a ještě jsem nemusel řešit jedinou reklamaci...[/quote]
Ono to jednou příde :runaway Toho se myslím lidi bojí. I já :mistake Tady přijdeš do obchodu kde jsi to kupoval až už se to řeší (myslím v ČR nebo SR). Nemušíš posílat zase zboží zpět (platit další výdaje) Ale to je pouze můj názor :slug
StD (1963)|23.3.2010 09:23
[quote=athens;361560]Tak jsem zkoušel číst otáku i po zpátku a o jazycích jsem tam nic nenašel :notsure...[/quote]
V "zahraničí" se obvykle česky nebo slovensky nekomunikuje. Capisto?!
Jinak záleží také na druhu věci. Správně to vyjádřil faugusztin. Určitě bych si v cizině nekupoval třeba televizi nebo pračku...
Zoidik (1405)|23.3.2010 09:24
[quote=StD;361556]Opravdu nechápu, co máte pořád všichni s tou "reklamační fobií". [/quote]

Uvedu jako příklad jednoho mého kolegu.

Ten když si koupí nějakou věc, ať už z kameného obchodu, nebo z nějakého e-shopu, tak reklamuje cca 75% produktů. Být v jeho postavení a nakupovat ze zahraničních obchodů, ať už v americe, anglii, nebo kdekoliv jinde, tak se na to s odpuštěním vy**ru.

Hledal jsem světla na moje auto, jelikož je nikde neseženu. Jediný obchod jsem našel v USA. Něco se na nich pokazit v záruční době a posílat je na reklamaci, s tím, že řeklamace bude trvat 2 měsíce včetně cesty, a doufat, jestli najdou cestu zpátky, to teda ne děkuji. Náhoda je blbec a může se narazit na špatnej kousek a hned jsou problémy...
StD (1963)|23.3.2010 09:33
[quote=Zoidik;361583]Uvedu jako příklad jednoho mého kolegu...[/quote]

Jj, uznávám, že někdo halt je Pechvogel a má smůlu vždy a všude pokaždé. ;)

Ale jinak při dnešní kvalitě výrobků vybavených důmyslnými "kurvítky", ve kterých je načasována porucha výrobku 2 roky a jeden den od jeho zakoupení je to celkem jedno. Nemluvě o rychlosti morálního zastarávání leckterého hardware... :p
kevin00 (10238)|23.3.2010 09:41
Ano, už jsem v zahraničí nakupoval. Povětšinou kupuji oblečení, které je tady velmi špatně k sehnání a pokud ano, tak za nehorázný peníz. Občas koupím nějaký náhr. díl k notebooku, které se tu také velmi špatně shání (např. klávesnice).
aumirek (166)|23.3.2010 12:44
StD ono to není vubec tak jednoduché jak píšeš není to vždy o tom bejt línej učit se jazyky.Patřím ke generaci kde znalost jazyka jiného než ruského byl už duvod zájmu stb.A zase tak moc lidí co znaj ty jazyky perfektně aby popsaly problém při reklamaci a vše okolo neznám.Další věc kterou mi nevymluvíš je že je mnohem logičtější a jednoduší třebas tu telku vzít vedle do servisu než ji posílat přes oceán no třebas jen na druhou stranu republiky.A navíc opravdu neznám tak mnoho zboží co nutně potřebuji a nekoupím ho tu
StD (1963)|23.3.2010 14:30
[quote=aumirek;361629]StD ono to není vubec tak jednoduché jak píšeš není to vždy o tom bejt línej učit se jazyky.Patřím ke generaci kde znalost jazyka jiného než ruského byl už duvod zájmu stb...[/quote]
...no to je teda zajímavý, že já dělal maturitu z němčiny v 70. letech a státnici z angliny o pár let později. Ono když se chce, tak jde všechno. Dokonce i tehdy jsem si věci objednával z ciziny, byť ještě nebyl internet a platilo se bankovními šeky ve valutě, o nějakých elektronických platbách jsi si mohl jen nechat zdát.
michal.kolesa (357)|23.3.2010 14:32
Já mám sice maturitu z angličtiny, ale na objednání zboží v e-shopu bych si netroufnul.

Doplněno: Vysvětlete prosím později narozeným co to byli šekové valuty. Díky
StD (1963)|23.3.2010 16:36
[quote=michal.kolesa;361658]...Vysvětlete prosím později narozeným co to byli šekové valuty. Díky[/quote]
[OT] Ne co byly, ale jsou. Bankovní šek prvotřídní banky znějící na doručitele vystavený v cizí měně (valutě), v mém případě Barclay's Bank London v Pounds Sterling, vystavovaný zdejší bankou držitelům běžných účtů vedených v cizí měně. Posílá se poštou spolu s objednávkou. [/OT]
aumirek (166)|23.3.2010 17:19
Std ano když se chce jde vše ne každej má chut čas hlavu atd dělat v duchodu maturitu a jak tu někdo psal ani ta státnice ti nezaručí že se bezproblémově domluvíš navíc přes internet v živé mluvě ano
Honza23 (490)|23.3.2010 17:58
[quote=StD;361587]

Ale jinak při dnešní kvalitě výrobků vybavených důmyslnými "kurvítky", ve kterých je načasována porucha výrobku 2 roky a jeden den od jeho zakoupení je to celkem jedno. :p[/quote]

To by mě zajímalo,co jsi tímhle přesně myslel ?
StD (1963)|23.3.2010 18:03
[quote=aumirek;361717]Std ano když se chce jde vše ne každej má chut čas hlavu atd dělat v duchodu maturitu a jak tu někdo psal ani ta státnice ti nezaručí že se bezproblémově domluvíš navíc přes internet v živé mluvě ano[/quote]
Heleď, tady tě snad nikdo (včetně mne) nenutí jak, co a kde nakupovat. Každému podle jeho gusta. Ale jsou prostě některé věci, které tu bud'to v danou chvíli nejsou dostupné, nebo je úmyslně nakupuji jinde, neboť tam "jinde" nejsou buďto A) tak drahé jako zde, nebo B) nejsou zatíženy nesmyslnými daňovými (DPH) a jinými poplatky (viz datová media - poplatek OSA). Třeba optické nosiče mě nikdo nedonutí kupovat tady v Kocourkově a je celá řada jiných takových věcí. Ovšem když s tím nepracuješ, tak se tě to pochopitelně netýká.
V českém internetu si koupím jen to, co potřebuji okamžitě, ale stejně preferuji osobní převzetí, takže výhodou je pouze obvykle nižší cena než na krámě. Ovšem každý má jinou filosofii.
StD (1963)|23.3.2010 18:06
[quote=Honza23;361726]To by mě zajímalo,co jsi tímhle přesně myslel ?[/quote]
Tobě se ještě nestalo, aby se ti něco pokazilo den (obrazně řečeno) po uplynutí záruční lhůty? Poslední dobou se to u mne stává pravidlem. Tolik ke kvalitě prodávaného zboží. Jinak "kurvítko" je terminus technicus pro ten jeden šroubek nebo zbytečný čudlik, co ti po každé demontáži a zpětné montáži zbyde na stole... :D Joke!
Lugh03 (63)|24.3.2010 11:30
Ne, ale někdy bych určitě využil - Zatím jsem neměl tak velkou potřebu kupovat něco, co zde není dostupné a nebo by byl cenový rozdíl tak velký - ale věřím, že to někdy přijde a pak do toho určitě půjdu.
Jajator (38)|24.3.2010 11:50
ja jenom dodam k te jazykove bariere,to sou vymluvy,kdyz se chce,tak vsechno jde :) ja nemecky neumim ani slovo,z nemeckeho eshopu sem objednaval castecne poslepu a castecne podle popisku formularu ve zdrojaku(submit atd) jenom nakonci sem se zaseknul ve vyberu statu,kdyz sem pod pismenem C nenasel Ceskou republiku,to sem se cukal dlouho,nez sem zjistil,ze toje tschechische:thumb
athens (724)|24.3.2010 12:36
[quote=StD;361580]V "zahraničí" se obvykle česky nebo slovensky nekomunikuje. Capisto?![/quote] Fakt :notsure

Ne teď vážně. Já nemám na mysli vůbec jazykovou bariéru jak tady všichni píšou. Má myšlenka směřovala na reklamaci, posílání zpět do zahraničí. Tady v Čechách odneseš zboží kde jsi ho kupoval a hotovo. Čekáš max 30 dní někdy i dříve :notsure Když to pošleš zpět tak je to zdlouhavější. Takže se někdy tedy vyplatí počkat nebo doufat že dorazí do ČR.