reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Godfall potřebuje pro 4K s UltraHD texturami 12 GB paměti

3.11.2020, Jan Vítek, aktualita
Godfall potřebuje pro 4K s UltraHD texturami 12 GB paměti
Novou munici do rukou firmy AMD dávají vývojáři titulu Godfall, kteří přicházejí s nabídkou "4K x 4K UltraHD" textur. Pokud je budeme chtít využít v rozlišení 4K/Ultra HD, musíme si připravit alespoň 12 GB paměti na kartě. 
AMD se tak nyní snaží těžit ze své výhody, která je sama o sobě zřejmá, ovšem byly tu otázky, zda se projeví v praxi. Jde o 16 GB paměti na všech dosud představených kartách Radeon RX 6000, které tak mají oproti RTX 3080 a především RTX 3070 (10 a 8 GB) svou výhodu. Ani jedna z těchto GeForce tak nebude stačit pro hraní Godfall ve 4K s texturami na kvalitě UltraHD, což samo o sobě nemusí být velký problém. AMD se toho bude snažit využít především marketingově, aby zájemcům o GeForce mohlo vštípit, že v případě NVIDIE za své peníze nedostanou to nejlepší. Leda by tedy sáhli po RTX 3090. 
 
 
AMD se tak jistě zasadilo o to, aby v Counterplay Games využili výhody nových Radeonů a nabídli velké a datově objemné textury, které zvednou nároky na grafickou paměť. Ostatně svou spoluprací se obě firmy pochopitelně netají, naopak tu máme jejich společné video, které se týká právě hry Godfall vycházející 12. listopadu a toho, jak bude fungovat na hardwaru od AMD. 
 
 
Godfall je založen na enginu Unreal Engine 4 a běží pod API DirectX 12 Ultimate. Podporuje už také DXR 1.1 ray tracing a variabilní shadery. A vypadá to, že ray tracing se v tomto případě uplatní pro vykreslování stínů, takže lze očekávat, že zvláště v zápalu boje bude vizuální rozdíl velice malý, ale nepředbíhejme. Nakonec se ještě dozvíme o zvláště vyladěné funkci Fidelity FX Contrast Adaptive Sharpening pro zostření celé grafiky.
 
My se ale ještě nakonec podíváme na jeden snímek z prezentované grafiky, kde se mají uplatit právě 4K x 4K textury. 
 
Možná by bylo lepší vybrat pro danou prezentaci obrovských a detailních textur jiný příklad, pokud ovšem ona malba nepochází od kultury, která vyznává aliasing jako umělecký směr.  


reklama