Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Osiris: New Dawn, aneb náprava chuti po No Man's Sky?

2.11.2016, Jan Vítek, aktualita
Osiris: New Dawn, aneb náprava chuti po No Man's Sky?
Server WCCFTech zpovídal tvůrce hry Osiris: New Dawn, která se řadí mezi vesmírné hry zaměřené na přežití, což je případ i No Man's Sky. O tu se ostatně Brian McRae vedoucí studio Fenix Fire také otřel.
No Man’s Sky (NMS) už můžeme označit za jeden velký monument nesplněných slibů, neboť je už zřejmé, že Hello Games se ani nebudou pokoušet dát tuto hru dohromady a nabídnout to, na co se hráči těšili. Tato hra už je v podstatě mrtvá, neboť z původních 212 tisíců hráčů už zbylo jen pár set, kteří ji v jeden čas hrají a i tento počet vytrvale klesá. Doufejme tak, že Osiris: New Dawn bude jiná písnička, která nám spraví chuť. Jde totiž také o vesmírnou hru se silným prvkem přežití, kterou vyvíjí malý tým Fenix Fire. Vede jej Brian McRae, který už před několika měsíci svou hru nabídl v rámci Steam Early Access.





Hráči jsou s dosavadním vývojem celkem spokojeni a v 78 % píší kladné komentáře. Hra je navíc ve vývoji i pro konzole PS4 a Xbox One, takže se Fenix Fire budou moci těšit z dalšího odbytiště. Dle Briana by se ale hra NMS s Osiris neměla přímo srovnávat a spíše jde o to, že její famózní neúspěch zvedl vlnu zájmu i o jeho hru, což je jistě pozitivní a také měl přispět k tomu, aby vývojáři napříč herním průmyslem začali se svými zákazníky lépe komunikovat.

Osiris: New Dawn má za sebou jako indie hra už slušný úspěch jen kvůli tomu, že se udržela na prvním místě na Steamu po celý týden, což zdaleka překonalo ambice vývojářů. Velký zájem přinesl ale také vlnu komentářů, kritiky a podnětů, na něž vývojáři musí reagovat (pokud nechtějí svou komunitu naštvat). Nyní pracují především na vyladění celého herního systému, zlepšení stability, rozšiřování obsahu a systému dovedností.

Příběh se odvíjí v opravdu existujícím systému Gliese 581, kde se má nacházet alespoň pět planet. Na jedné z nich hráč havaruje a jeho úkolem pro začátek je se o sebe postarat, přežít a pak začít s výstavbou nového domova. Nejde tak o miliardy generovaných světů jako v případě NMS, což dává naději, že planety v Osiris budou zpracovány daleko detailněji a zajímavěji. Nepůjde ale o svět s instancemi pro tisíce hráčů. Po jedné planetě jich může běhat maximálně 24 s vyhlídkou na rozšíření k 50. Tento počet se bude násobit s množstvím planet či měsíců.



Hra je postavena na enginu Unity, přičemž s výkonem by neměl být problém ani na starších strojích. Podpora VR je v plánu, ale rozhodně nemá prioritu. Aktuálně se vývojáři zaměřují především na verzi pro PC, což je pro nás dobrá zpráva, pak přijdou na řadu konzole a nakonec možná VR. Co ale můžeme od této hry očekávat, to nejlépe odhalí video a pokud máte zbytečných 23 eur, můžete si hru již vyzkoušet na Steamu.

Zdroj: wccftech