Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Výrobce chytrých vrat uzamkl zákazníkovi garáž za negativní ohlas

5.4.2017, Jan Vítek, aktualita
Výrobce chytrých vrat uzamkl zákazníkovi garáž za negativní ohlas
Garadget je společnost, která s pomocí financování na Indiegogo přinesla na trh IoT systém pro otevírání garážových vrat. Ukazuje se přitom, že zákazník tak nad nimi může ztratit kontrolu, a to třeba i v případě, že se jeho ohlas firmě nebude líbit.
Tento případ ukazuje na další možné potíže se systémy zapojenými do Internetu věcí. Nejde o technické problémy nebo útoky hackerů, ale spíše zlovolnou odplatu výrobce. V tomto případě narazil uživatel systému Garadget, který má umožnit s pomocí telefonní aplikace libovolné otvírání a zavírání garážových dat. Jenomže tento systém spoléhá i na komunikaci se serverem společnosti, s jehož pomocí jej evidentně lze jednoduše deaktivovat, takže nešťastník-zákazník si pak ani nemůže otevřít vlastní garáž. Nic mu pochopitelně nebrání v tom, aby použil hrubou sílu nebo systém prostě nějak odpojil a otevíral si ručně, ale o to tu nejde.





Systém Garadget byl představen na Indiegogo, kde tvůrci sháněli 30.000 dolarů na to, aby jej dostali na trh. Financování to bylo úspěšné, a tak se toto malé Wi-Fi zařízení založené na Particle framework dostalo na trh. Slouží pro otevírání garáže s přístupem na Internet, přičemž samotný starý systém otevírání a uzavírání může zůstat, a tak jde pouze o to, že k tomu lze využít telefon s příslušnou aplikací.


Zde přichází zákazník R. Martin, který si systém koupil za 99 dolarů na Amazonu a nebyl zrovna nadšený tím, jak pracuje na jeho iPhonu daná aplikace. Na fórech Garadget si tak stěžoval, že aplikace se nedokáže spárovat se samotným zařízením, na Amazonu dal tomuto produktu jednu hvězdičku a označil jej za krám. Stěžoval si konkrétně právě na aplikaci pro iPhone, která mu nefungovala, padala, a tak obvinil jejího výrobce, že ji nedokázal dostatečně otestovat, než ji vypustil na trh. Na fórech se vyjadřoval ještě trošku ostřeji, ale těžko jde o ohlas, který by mezi jinými negativními projevy nějak vyčníval.

Martin si každopádně vysloužil reakci od Denise Grisaka, zakladatele Garadgetu. Ten jej pokáral za nevhodná slova a negativní recenzi na Amazonu vytvořenou pár minut poté, co měl Martin zaznamenat technické obtíže. Nakonec ve svém veřejně dostupném prohlášení dodal, že Martin má aktuálně jedinou možnost, a to produkt vrátit Amazonu a že připojení z jeho jednotky s ID začínajícím 2f0036 bude server nadále ignorovat. Později tento krok vysvětlil tak, že se chtěl ihned distancovat od "jedovatých" slov Martina a na další dotazy serveru Ars Technica ohledně celé věci odpověděl už jen to, že není co dodávat. A to opravdu není.

Zdroj: Ars Technica