reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Western Digital se rozdělí, ztrátová divize s Flash produkty bude samostatná

3.11.2023, Milan Šurkala, aktualita
Western Digital se rozdělí, ztrátová divize s Flash produkty bude samostatná
Western Digital se sice dlouhou dobu chtěl stát králem na poli Flash pamětí, nyní to ale vypadá na výraznou otočku. Hodlá se totiž zbavit své části, která se právě věnovala produktům s tímto typem pamětí.
Historie Western Digitalu a produktů s pamětmi Flash se datuje především od roku 2016, kdy za 19 mld. USD koupil společnost SanDisk. Firma má ale i vlastní produkty jako SSD, které měly vykrýt propady v dodávkách HDD, jež jsou postupně mnohem rychlejšími SSD nahrazovány. Navíc už od roku 2021 WD jednal se svým výrobním partnerem, společností Kioxia, o sloučení. Tím by vznikla obří společnost, která by tvořila zhruba třetinu trhu s produkty s pamětmi NAND FLash. Myšlenka tohoto sloučení se ale nelíbila firmě SK hynix, která je velkým investorem společnosti Kioxia. Ze záměru tak sešlo a poslední finanční výsledky WD navíc ukazují, že se jeho Flash produktům zrovna moc nedaří. A tak se nám bude Western Digital rozdělovat.
 
Vzniknou tedy dvě společnosti, kdy se Western Digital bude nadále věnovat HDD a podobným technologiím, a druhá firma si vezme na starosti Flash paměti. Společnost si od rozdělení slibuje lepší výsledky díky jasnějšímu zaměření každé na svou část trhu a my asi jen budeme čekat na to, až se po několika letech možná znovu rozhodne, že lepším krokem bude sloučení. Kdo ví.
 
Podle posledních finančních výsledků to za čtvrtletí končící v září vypadá všelijak s oběma divizemi (tedy i té s HDD). Pevné disky jsou nadále ziskové, byť se z loňských 574 mil. USD propadly na 273 mil. USD. Takové výkyvy nemusí být ničím neobvyklým, jenže varovný prst povstane především pohledem na příjmy, které se propadly z 2,014 mld. na pouhých 1,194 mld. USD. Meziroční pokles příjmů o 40 % nevypadá zrovna moc dobře. Naopak u Flash pamětí příjmy příliš neklesaly (z 1,722 na 1,556 mld. USD), tam ale především padal zisk. Zatímco loni v daném čtvrtletí divize přinesla 422 mil. USD, letos už vykázala ztrátu 161 mil. USD.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama