Qimonda plánuje přeskočit na GDDR5
27.3.2007, Jan Vítek, aktualita
Společnost Qimonda, která existuje teprve necelý rok, kdy vznikla z Infineon Technologies, oznámila, že plánuje přeskočit paměti GDDR4 a věnovat se rovnou pamětem GDDR5 určeným pro budoucí grafické karty s čipy G90 a R700. Dnes drží 90%...
Společnost Qimonda, která existuje teprve necelý rok, kdy vznikla z Infineon Technologies, oznámila, že plánuje přeskočit paměti GDDR4 a věnovat se rovnou pamětem GDDR5 určeným pro budoucí grafické karty s čipy G90 a R700.
Dnes drží 90% trhu s paměťmi pro hi-end grafické karty typ GDDR3 a s nástupem R600 a nových verzí G80 se ukáží GDDR4. Ty by však neměly vydržet dlouho a již brzy je mají nahradit nové GDDR5, které v roce 2011 budou nejspíše mainstreamem. Hodně zákazníků by tedy mělo stejně jako Qimonda přeskočit GDDR4 a přejít rovnou na GDDR5.
Pro rok 2011 Mercury Research předpokládá, že GDDR5 budou stejně jako dnes GDD3 zabírat 90% z trhu hi-end grafických karet. Nový typ pamětí má také nabídnout tolik žádanou energetickou efektivitu a také trojnásobný výkon dnešních 800MHz GDDR3 pamětí. Navíc budou vhodné nejen pro počítače PC, ale také pro herní konzole. Qimonda plánuje vyprodukovat první vzorky do konce tohoto roku a s velkovýrobou začít někdy během prvního čtvrtletí 2008.
Zdroj: VR-Zone
Dnes drží 90% trhu s paměťmi pro hi-end grafické karty typ GDDR3 a s nástupem R600 a nových verzí G80 se ukáží GDDR4. Ty by však neměly vydržet dlouho a již brzy je mají nahradit nové GDDR5, které v roce 2011 budou nejspíše mainstreamem. Hodně zákazníků by tedy mělo stejně jako Qimonda přeskočit GDDR4 a přejít rovnou na GDDR5.
Pro rok 2011 Mercury Research předpokládá, že GDDR5 budou stejně jako dnes GDD3 zabírat 90% z trhu hi-end grafických karet. Nový typ pamětí má také nabídnout tolik žádanou energetickou efektivitu a také trojnásobný výkon dnešních 800MHz GDDR3 pamětí. Navíc budou vhodné nejen pro počítače PC, ale také pro herní konzole. Qimonda plánuje vyprodukovat první vzorky do konce tohoto roku a s velkovýrobou začít někdy během prvního čtvrtletí 2008.
Zdroj: VR-Zone