Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Apple odpovídá na reklamy Microsoftu

19.4.2009, Jan Vítek, aktualita
Apple odpovídá na reklamy Microsoftu
Možná jste v poslední době zaregistrovali reklamy Laptop Hunter společnosti Microsoft, kde si figuranti podle vlastních požadavků vybírají notebook, aby nakonec konstatovali, že Apple MacBook jsou pro ně moc drahé a že jim stačí některý...
Možná jste v poslední době zaregistrovali reklamy Laptop Hunter společnosti Microsoft, kde si figuranti podle vlastních požadavků vybírají notebook, aby nakonec konstatovali, že Apple MacBook jsou pro ně moc drahé a že jim stačí některý z PC modelů.


Mluvčí společnosti Apple si tyto reklamy vzal společně s Arikem Hesseldahlem z Business Week na mušku a pronesl o nich několik vět. Předně mluví o tom, že fanoušci systémů s Windows (pokud budeme dle něj klást trochu pokřivené rovnítko PC = Windows) nerozumí kvalitě a ekonomii a že si vybírají podřadné produkty. Je taky prý sice pravda, že PC za 700 USD je citelně levnější než Mac za 2800 USD, ale tyto stroje se nedají srovnávat, čemuž můžeme v podstatě objektivně přitakat. Ovšem přeci jen jde o čtyřnásobek ceny.

Hesseldahl dále pokračuje, že PC potřebuje antivirový software, za nějž se platí, ovšem trošku pozapomíná na to, že samotný Apple již nedávno doporučil, aby si majitelé jeho počítačů také nějaký pořídili. Dále je srovnávána úroveň servisu, kvalita designu, nabídka balíku software iLife a celkově se počítá, že tyto nevýhody v podstatě zdvojnásobí pořizovací cenu PC z reklamy.

Mluvčí Apple Bill Evans si ještě přisazuje, že "PC není dobrá koupě, když nedělá to, co chceme. Jediná věc, na níž se Apple a Microsoft shodnou, je, že každý vidí Mac jako skvělý (cool) počítač. Se svým designem a pokročilým software jej nedokáže dostihnout nic za jakoukoliv cenu."

A Arik Hesseldahl celou záležitost zakončuje slovy: "Microsoft a jeho HW partneři by tyto reklamy nemuseli tvořit, kdyby se v poslední dekádě méně zaměřovali na snižování cen a více na zvyšování kvality."Na tom ostatně něco je. Z PC notebooků se v poslední době stalo levné spotřební zboží velmi podléhající módním trendům a výstřelkům. Ovšem proti gustu...

Zdroj: DailyTech