Microsoft má mezi námi 10 milionů testerů a vidí je jako fanoušky
30.3.2017, Jan Vítek, aktualita
Podnikový viceprezident Microsoftu Yusuf Mehdi uvedl, že v rámci programu Windows Insider už funguje 10 milionů lidí, kteří jsou ochotni pracovat jako náhrada firemních betatesterů. Microsoft je vidí jako fanoušky, pevnou komunitu, ba co víc jako rodinu.
Microsoft tak má mít aktuálně mezi svými zákazníky na 10 milionů lidí zapojených do programu Windows Insider (zda aktivních, nebo jen registrovaných, toť otázka), kteří v rámci "rychlého či pomalého kruhu" pomáhají testovat nová sestavení systému Windows 10. Podívejme se na to, co k tomu řekl podnikový viceprezident Yusuf Mehdi, jenž se nad touto skutečností ve svém vyjádření přímo rozplynul.
"Mnoho společností vidí uzavření obchodu se zákazníkem jako to nejdůležitější. Avšak každá společnost zameřující se na své zákazníky jako fanoušky by to měla považovat jako pouhý začátek. Ve skutečnosti je každá následující forma interakce se zákazníkem ještě důležitější a měla by tvořit hlubší svazek. Zákazníci by se měli cítit jako součást komunity či rodiny. Nebuďte bez tváře. Umožněte svým fanouškům komunikovat s opravdovými lidmi ve své společnosti, a to lidmi, kteří jsou sami fanoušky.
Fanoušek vám neřekne jen to, co si myslí, ale bude také očekávat opravdovou reakci na svůj podnět. Pokud vytvoříte s nimi opravdové spojení, není to jen symbolická snaha k nim dosáhnout. Stane se z toho nový způsob, kterým budete vyvíjet své produkty a poskytovat informace o jejich vývoji. Pokud vytvoříte opravdovou komunitu, pak se stane úžasná věc: fanoušci převezmou její řízení, budou pohánět vývoj kupředu a osvojí si váš produkt jako svůj vlastní. Je úžasné něco takového sledovat, ale musíte se tomu opravdu oddat, a to 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. My už máme takovou neuvěřitelnou zkušenost za sebou díky programu Windows 10 Insider. Ten aktuálně čítá 10 milionů členů, z nichž je mnoho opravdových fanoušků, kteří pravidelně testují nejnovější sestavení systému."
Pokud bychom měli Mehdiho vyjádření brát jako upřímné, tak by byl Microsoft úplný mílius, který pro své zákazníky udělá vše, co jim na očích vidí a nechá je v podstatě řídit vývoj operačních systémů, než aby jim pouze sem a tam naslouchal. My také můžeme na druhou stranu připomenout, co negativního jsme o praktikách Microsoftu zachytili od loňského července jen na našem webu. Jde samozřejmě jen o výběr, v příslušné sekci najdete i plno pozitivně zabarvených zpráv.
Co lidé na Windows 10 nemají rádi především, je obecné sledování jejich aktivity pomocí různých telemetrických funkcí, o čemž Microsoft jistě ví, a přesto nám nedává snadno dostupnou možnost, jak je vypnout. Podobné je to s dalším nastavením, které bývalo ve starších verzích systému běžné, jako třeba volba instalace aktualizací a toho, kdy se bude počítač restartovat. Z tohoto pohledu můžeme brát rozjařené vyjádření Yusufa Mehdiho o úžasně fungující fanouškovské základně jako domýšlivé a krátkozraké.
Zdroj: Yusuf Mehdi - LinkedIn
"Mnoho společností vidí uzavření obchodu se zákazníkem jako to nejdůležitější. Avšak každá společnost zameřující se na své zákazníky jako fanoušky by to měla považovat jako pouhý začátek. Ve skutečnosti je každá následující forma interakce se zákazníkem ještě důležitější a měla by tvořit hlubší svazek. Zákazníci by se měli cítit jako součást komunity či rodiny. Nebuďte bez tváře. Umožněte svým fanouškům komunikovat s opravdovými lidmi ve své společnosti, a to lidmi, kteří jsou sami fanoušky.
Fanoušek vám neřekne jen to, co si myslí, ale bude také očekávat opravdovou reakci na svůj podnět. Pokud vytvoříte s nimi opravdové spojení, není to jen symbolická snaha k nim dosáhnout. Stane se z toho nový způsob, kterým budete vyvíjet své produkty a poskytovat informace o jejich vývoji. Pokud vytvoříte opravdovou komunitu, pak se stane úžasná věc: fanoušci převezmou její řízení, budou pohánět vývoj kupředu a osvojí si váš produkt jako svůj vlastní. Je úžasné něco takového sledovat, ale musíte se tomu opravdu oddat, a to 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. My už máme takovou neuvěřitelnou zkušenost za sebou díky programu Windows 10 Insider. Ten aktuálně čítá 10 milionů členů, z nichž je mnoho opravdových fanoušků, kteří pravidelně testují nejnovější sestavení systému."
Pokud bychom měli Mehdiho vyjádření brát jako upřímné, tak by byl Microsoft úplný mílius, který pro své zákazníky udělá vše, co jim na očích vidí a nechá je v podstatě řídit vývoj operačních systémů, než aby jim pouze sem a tam naslouchal. My také můžeme na druhou stranu připomenout, co negativního jsme o praktikách Microsoftu zachytili od loňského července jen na našem webu. Jde samozřejmě jen o výběr, v příslušné sekci najdete i plno pozitivně zabarvených zpráv.
- Microsoft čelí další žalobě ohledně prosazování upgradů na Windows 10
- Windows 7 a 8.1 odpírají uživatelům moderních CPU aktualizace
- Microsoft přidal své reklamy už i do Průzkumníku souborů
- Windows 10 Cloud unikl, skutečně nepodporuje aplikace Win32
- Microsoft chce automaticky aktualizovat ovladače grafiky
- Microsoft útočí na Chrome a zobrazuje ve W10 reklamy na Edge
- Aktualizace pro W10 jsou samý problém, je to nový trend?
- Reklamy ve Windows 10: jak se jich zbavit?
- Čekáte ještě na W10 Anniversary Update? Pozor na nastavení reklam
- Co stojí za podporou Kaby Lake a Zen pouze ve Windows 10?
- Agresivní upgrady na Windows 10 znovu u soudu
- Microsoft zkouší celoobrazovkové výzvy pro upgrade na W10
- Microsoft se ještě jednou snaží vnutit W10, co vše zkusil?
Co lidé na Windows 10 nemají rádi především, je obecné sledování jejich aktivity pomocí různých telemetrických funkcí, o čemž Microsoft jistě ví, a přesto nám nedává snadno dostupnou možnost, jak je vypnout. Podobné je to s dalším nastavením, které bývalo ve starších verzích systému běžné, jako třeba volba instalace aktualizací a toho, kdy se bude počítač restartovat. Z tohoto pohledu můžeme brát rozjařené vyjádření Yusufa Mehdiho o úžasně fungující fanouškovské základně jako domýšlivé a krátkozraké.
Zdroj: Yusuf Mehdi - LinkedIn