Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft promluvil o herních plánech platformy UWP a API DX12

18.3.2016, Jan Vítek, aktualita
Microsoft promluvil o herních plánech platformy UWP a API DX12
Microsoft nedávno způsobil pozdvižení kolem platformy UWP, pro kterou chce distribuovat i AAA hry pomocí svého Windows Store. Na GDC firma zveřejnila, jaké plány ohledně toho má a co dalšího chystá ohledně Windows 10, Xbox One a DX12.
Microsoft tedy rovněž měl svou přednášku na Game Developers Conference 2016 v San Francisku, která se pochopitelný týkala her. Na ní právě zmínil své plány na využití UWP (Universal Windows Platform), ze které chce prý vytvořit "nejlepší platformu pro herní vývojáře". Ta je ale v aktuálním stavu prokazatelně pro hry z hlediska uživatelů a vývojářů nevhodná, protože má řadu omezení, o nichž jsme se již zmiňovali.





Na začátek Microsoft uvedl některé skutečnosti, jako že na UWP přišla již první vlna herních titulů, pokud se tedy dá mluvit o vlně složené z her Rise of the Tomb Raider a Gears of War: Ultimate Edition. Následovat má druhá vlna, a to Ori and the Blind Forest: Definitive Edition, Quantum Break a další. Microsoft se také pochlubil, že platby na Windows Store se zdvojnásobily a zisk šel také nahoru.





Microsoft také zdůraznil, že je ochoten vývojářům i hráčům naslouchat a platformu UWP vylepšovat, přičemž co nejdříve umožní deaktivovat V-Sync a přinést podporu pro G-Sync a FreeSync. Někdy příště pak ohlásí, jaké další úpravy budou provedeny (očekávat můžeme podporu SLI a CrossFire), přičemž nás by zajímalo především to, zda PC hrám na UWP zůstane možnost modifikací a různých úprav, díky nimž je právě hraní na PC jedinečné. Slíbeno bylo ale jen to, že v létě přijdou s podporou UWP aplikací na Xbox One a v budoucnu by se to mělo týkat také HoloLens. Později v tomto roce se také očekává spojení obchodů Windows a Xbox Store.





Dále se přednáška týkala API DirectX 12, ale tady jsme se moc nového nedozvěděli. Slibované vlastnosti DX12 a herní tituly s jeho podporou jsou dobře známé, ale přeci jen je tu něco zajímavé: podpora HDR a Wide Color Gamut. Na to se chce letos zaměřit také AMD a jde o hraní her s širokou škálou barev, což mají umožnit nové grafické karty a především monitory. Lze totiž očekávat nástup panelů s technologií Quantum Dot, které se tedy již na trhu objevily, ale zatím jen v omezené míře. Otázka je, jak velké změny v kvalitě zobrazení budeme moci pozorovat.





Vedle toho Microsoft uvedl, že s AMD, NVIDIÍ a Intelem pracuje na zlepšení ovladačů, nezapomíná na možnost spřažení výkonu i rozdílných GPU, plnou podporu Win32 i UWP a slíbil nový Shader Model 6 a překladač.





Uvidíme tedy, kam se bude platforma UWP vzhledem ke hrám ubírat. Doufejme, že Microsoft bude skutečně naslouchat, co vývojáři a hráči chtějí a neudělá si to nakonec po svém. Více fotografií z prezentace naleznete ve zdroji aktuality.

Zdroj: DualShockers