Prodeje VR headsetů dle Steamu přinejlepším stagnují
14.10.2016, Jan Vítek, aktualita
Zájem o VR headsety mezi PC hráči už zdaleka není tak velký jako dříve a vypadá to, že trh se už v podstatě nasytil. Poslední čísla ukazují nárůst prodejů HTC Vive o pouhé promile a v případě Oculus Rift je to také promile, ale pokles.
Headsety Oculus Rift a HTC Vive jsme měli na začátku prodejů spojeny především s nedostatkem, který způsobil, že lidé na svůj kus čekali měsíce. Nyní už Oculus i HTC běžně dodávají v řádu dní a za to evidentně nemůže pouze vyřešení dodávek komponentů, s čímž se potýkal především Oculus. Už několik měsíců tak s dostupností headsetů není problém.
Obě firmy se nyní potýkají spíše s odlišným problémem, a sice tím, že zájem zákazníků už byl v podstatě uspokojen a sotva několik měsíců po uvedení headsetů na trh už prodeje přestaly růst. A to se ani v případě headsetu Oculus ještě nedostalo na trh celé řešení. Však ovladače Oculus Touch jsou zatím teprve v předprodeji, ale to může být ostatně jeden z důvodů, proč zájem není tak velký. Ještě také uvidíme, jak se projeví nástup slíbené technologie Asynchronous Spacewarp, která zajistí, abychom si dobře zahráli i na sestavě s Intel Core i3-6100 či AMD FX 4350 a grafikou úrovně GeForce GTX 960.
Průzkum na Steamu občas není moc přesný kvůli tomu, že špatně identifikuje hardware jako grafické karty, ale nyní jsou aktuální pouze dva VR headsety, takže tady se to ani pokazit nedá. Ještě v září Steam ukazoval, že jen 0,18 % všech uživatel vlastní Vive a 0,1 % má doma Oculus Rift. Počet majitelů Vive na Steamu o letních prázdninách vzrostl jen o 0,3 % a v případě Oculus Rift to byl nárůst jen o 0,1 %. Aktuální čísla už ukazují růst počtu majitelů headsetu Vive o 0,1 % a pokles prodejů Rift také o 0,1 %. To pochopitelně nemusí znamenat, že se lidé svých Oculus Rift zbavují, jako spíše to, že přestávají využívat a nemají je zapojeny v systému.
Jde ale především o to, že zájem o koupi VR headsetu se velice brzy propadl, což je evidentní. Důvodem bude jednak vysoká cena, neboť 800 dolarů za celkové řešení moc neodpovídá slibovaným 300 až 350 USD a pak tu je i fakt, že zatím k VR nedospěl samotný herní průmysl. Zatím ale nemůžeme odsuzovat moderní VR systémy jako mrtvé, však se chystá mnoho nových titulů, i když AAA hry abychom mezi nimi hledali s lupou. Firmy, které naskočily do VR vláčku, tak budou v nejbližším období potřebovat především výdrž a víru v to, že se tento vláček konečně rozjede. Jistě by k tomu přispěla také nová generace headsetů s nižší cenou.
Zdroj: Steam
Obě firmy se nyní potýkají spíše s odlišným problémem, a sice tím, že zájem zákazníků už byl v podstatě uspokojen a sotva několik měsíců po uvedení headsetů na trh už prodeje přestaly růst. A to se ani v případě headsetu Oculus ještě nedostalo na trh celé řešení. Však ovladače Oculus Touch jsou zatím teprve v předprodeji, ale to může být ostatně jeden z důvodů, proč zájem není tak velký. Ještě také uvidíme, jak se projeví nástup slíbené technologie Asynchronous Spacewarp, která zajistí, abychom si dobře zahráli i na sestavě s Intel Core i3-6100 či AMD FX 4350 a grafikou úrovně GeForce GTX 960.
Průzkum na Steamu občas není moc přesný kvůli tomu, že špatně identifikuje hardware jako grafické karty, ale nyní jsou aktuální pouze dva VR headsety, takže tady se to ani pokazit nedá. Ještě v září Steam ukazoval, že jen 0,18 % všech uživatel vlastní Vive a 0,1 % má doma Oculus Rift. Počet majitelů Vive na Steamu o letních prázdninách vzrostl jen o 0,3 % a v případě Oculus Rift to byl nárůst jen o 0,1 %. Aktuální čísla už ukazují růst počtu majitelů headsetu Vive o 0,1 % a pokles prodejů Rift také o 0,1 %. To pochopitelně nemusí znamenat, že se lidé svých Oculus Rift zbavují, jako spíše to, že přestávají využívat a nemají je zapojeny v systému.
Jde ale především o to, že zájem o koupi VR headsetu se velice brzy propadl, což je evidentní. Důvodem bude jednak vysoká cena, neboť 800 dolarů za celkové řešení moc neodpovídá slibovaným 300 až 350 USD a pak tu je i fakt, že zatím k VR nedospěl samotný herní průmysl. Zatím ale nemůžeme odsuzovat moderní VR systémy jako mrtvé, však se chystá mnoho nových titulů, i když AAA hry abychom mezi nimi hledali s lupou. Firmy, které naskočily do VR vláčku, tak budou v nejbližším období potřebovat především výdrž a víru v to, že se tento vláček konečně rozjede. Jistě by k tomu přispěla také nová generace headsetů s nižší cenou.
Zdroj: Steam