Windows 10: nejen výkonné DirectX, ale i propojení s Xbox
22.1.2015, Jan Vítek, aktualita
Phil Spencer ze společnosti Microsoft se rozpovídal o budoucnosti hraní, kterou přinese systém Windows 10. Očekávat můžeme nejen nové výkonné API DirectX 12, ale také propojení PC a konzolí Xbox.
O tom, že operační systém Windows 10 nabídne také API DirectX 12, s nímž jsou kompatibilní už dnes prodávané grafické karty a APU, to dobře víme. Stejně tak už bylo zmíněno, že DirectX 12 přinese zvýšený výkon a vývojáři budou moci dle slibů Microsoftu lépe ladit svůj engine s dostupným hardwarem, přičemž výkon má nejvíce narůst u her, které jsou vázány na sílu procesoru. DirectX 12 mají totiž lépe využívat vícejádrové procesory, respektive lépe rozložit mezi ně zátěž.
Co je tedy nového? Phil Spencer začal s novou aplikací My Games, která ukáže veškeré hry, jež máme nainstalované a hrajeme na kterémkoliv zařízení s Windows 10. Vedle toho si můžeme dát do seznamu své přátele, komunikovat s nimi a srdcem celé aplikace bude tzv. Activity Feed, kde se bude v jednom okně zobrazovat vše, co se právě děje. Čili například informace o tom, co přátelé právě hrají, atd. Jsou tu tedy aspekty sociální sítě, přičemž Microsoft se evidentně snaží vytvořit alternativu ke Steamu, protože je zřejmé, že si přes My Games budeme moci také kupovat hry (tedy alespoň ty z Microsoft Store).
Phil také ukázal novou funkci Game DVR, s jejíž pomocí si budeme moci nahrávat videozáznamy z her a sdílet je. Klíčové je to, že tato funkce může podobně jako některé kamery k výslednému videu připojit až 30 sekund předchozího záznamu, takže nepřijdeme o zajímavé momenty jen proto, že jsme nahrávání zapnuli pozdě.
Spencer také nezapomněl přiživit informace o vyšším výkonu nových DirectX 12, a to pomocí dema Futuremark Cityscape, kde porovnává výkon DX11 a DX12 a také to, že na stejném hardwaru můžeme díky DX12 při stejných FPS nastavit vyšší detaily. To by se ostatně mělo odrazit i ve vizuální úrovni her, které budou určeny pro DX12 a ty jsou samozřejmě již ve vývoji. Je to například firma Epic Games, která stojí za známým Unreal Engine, která si pro DX12 připravuje engine Unity.
Tématem bylo také propojení světa PC a Xbox One, což bylo demonstrováno pomocí nové hry Fable Legends (rovněž pro DX12), kde díky aplikaci Xbox budou moci po síti hrát majitelé PC a Xbox One dohromady. Microsoft tím získá jednu velkou herní platformu, která může zasáhnout daleko více zařízení, a to i díky streamovací službě her konzole Xbox One. Tu popisuje uvedené video zhruba od 13. minuty.
Microsoft má již zprovozněné párování tabletu Surface a konzole Xbox One, takže Spencer se mohl rozmluvit o hraní hry Forza přímo na tabletu s využitím streamování videa hry renderované na domácím Xboxu.
Více informací o tomto tématu přinese březnová akce GDC.
Zdroj: Hexus.net
Co je tedy nového? Phil Spencer začal s novou aplikací My Games, která ukáže veškeré hry, jež máme nainstalované a hrajeme na kterémkoliv zařízení s Windows 10. Vedle toho si můžeme dát do seznamu své přátele, komunikovat s nimi a srdcem celé aplikace bude tzv. Activity Feed, kde se bude v jednom okně zobrazovat vše, co se právě děje. Čili například informace o tom, co přátelé právě hrají, atd. Jsou tu tedy aspekty sociální sítě, přičemž Microsoft se evidentně snaží vytvořit alternativu ke Steamu, protože je zřejmé, že si přes My Games budeme moci také kupovat hry (tedy alespoň ty z Microsoft Store).
Phil také ukázal novou funkci Game DVR, s jejíž pomocí si budeme moci nahrávat videozáznamy z her a sdílet je. Klíčové je to, že tato funkce může podobně jako některé kamery k výslednému videu připojit až 30 sekund předchozího záznamu, takže nepřijdeme o zajímavé momenty jen proto, že jsme nahrávání zapnuli pozdě.
- video o DirectX 12 (od 7:30 dále) -
Spencer také nezapomněl přiživit informace o vyšším výkonu nových DirectX 12, a to pomocí dema Futuremark Cityscape, kde porovnává výkon DX11 a DX12 a také to, že na stejném hardwaru můžeme díky DX12 při stejných FPS nastavit vyšší detaily. To by se ostatně mělo odrazit i ve vizuální úrovni her, které budou určeny pro DX12 a ty jsou samozřejmě již ve vývoji. Je to například firma Epic Games, která stojí za známým Unreal Engine, která si pro DX12 připravuje engine Unity.
Tématem bylo také propojení světa PC a Xbox One, což bylo demonstrováno pomocí nové hry Fable Legends (rovněž pro DX12), kde díky aplikaci Xbox budou moci po síti hrát majitelé PC a Xbox One dohromady. Microsoft tím získá jednu velkou herní platformu, která může zasáhnout daleko více zařízení, a to i díky streamovací službě her konzole Xbox One. Tu popisuje uvedené video zhruba od 13. minuty.
Microsoft má již zprovozněné párování tabletu Surface a konzole Xbox One, takže Spencer se mohl rozmluvit o hraní hry Forza přímo na tabletu s využitím streamování videa hry renderované na domácím Xboxu.
Více informací o tomto tématu přinese březnová akce GDC.
Zdroj: Hexus.net