Windows Holographic: levné headsety a nízké nároky na HW
23.11.2016, Jan Vítek, aktualita
Už na začátku příštího roku se má představit systém Windows 10 ve verzi Creators Update. Microsoft již prozradil, že má přinést "3D pro každého", což znamená také představení levnějších VR headsetů.
O VR headsetech iniciovaných Microsoftem jsme se zmínili již dříve a tehdy také padla částka 299 dolarů, na níž budou modely spadající do systému Windows Holographic prodávány. Z aktuálního pohledu to je nízká částka, ale původně se za ni (nebo přinejhorším za 350 dolarů) měl prodávat Oculus Rift. Jak ale dnes víme, to nakonec nedopadlo a my si musíme připravit přinejmenším dvojnásobek a k tomu také slušně výkonný počítač, abychom si mohli vyzkoušet to málo zajímavých her, jež jsou k dispozici.
Oculus Rift a HTC Vive jsou headsety náročné především na grafický výkon, takže to chce dle specifikací alespoň Nvidia GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290, ale lépe pak novější Nvidia GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 480. To v případě headsetů Microsoftu také nebude platit, jak ukazuje následující seznam požadavků.
Microsoftu ve skutečnosti stačí, když systém bude zahrnovat 4 GB operační paměti, podporu rozhraní USB 3.0, bude mít dost místa na disku, čtyřjádrový procesor (nebo i dvoujádrový se dvěma dalšími logickými jádry) a grafická karta bude podporovat DirectX 12. To jsou velice vágní požadavky a je jasné, že se pak žádným zázrakem nesníží nároky na hraní moderních her ve VR. Spíše to ilustruje fakt, že aplikace pro Windows Holographic budou i velice nenáročné.
Příští rok tak uvidíme, co se pod platformu Windows Holographic vůbec zařadí. Dnes ji máme spojenu s AR headsetem HoloLens, který už je k dostání, ale v předběžné verzi za 3000 dolarů, takže nejde o nic pro širokou veřejnost. Více o VR headsetech Microsoftu se ale dozvíme ještě v prosinci, kdy je firma plánuje blíže představit. Očekává se také, že se platforma Holographic také brzy otevře pro Vive či Rift a pro virtuální realitu bude jen dobře, když se rozšíří i do nižších segmentů trhu.
Zdroj: Hexus.net
Oculus Rift a HTC Vive jsou headsety náročné především na grafický výkon, takže to chce dle specifikací alespoň Nvidia GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290, ale lépe pak novější Nvidia GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 480. To v případě headsetů Microsoftu také nebude platit, jak ukazuje následující seznam požadavků.
Microsoftu ve skutečnosti stačí, když systém bude zahrnovat 4 GB operační paměti, podporu rozhraní USB 3.0, bude mít dost místa na disku, čtyřjádrový procesor (nebo i dvoujádrový se dvěma dalšími logickými jádry) a grafická karta bude podporovat DirectX 12. To jsou velice vágní požadavky a je jasné, že se pak žádným zázrakem nesníží nároky na hraní moderních her ve VR. Spíše to ilustruje fakt, že aplikace pro Windows Holographic budou i velice nenáročné.
Příští rok tak uvidíme, co se pod platformu Windows Holographic vůbec zařadí. Dnes ji máme spojenu s AR headsetem HoloLens, který už je k dostání, ale v předběžné verzi za 3000 dolarů, takže nejde o nic pro širokou veřejnost. Více o VR headsetech Microsoftu se ale dozvíme ještě v prosinci, kdy je firma plánuje blíže představit. Očekává se také, že se platforma Holographic také brzy otevře pro Vive či Rift a pro virtuální realitu bude jen dobře, když se rozšíří i do nižších segmentů trhu.
Zdroj: Hexus.net