Za problémy AMD v Gears of War může NVIDIA GameWorks HBAO+
7.3.2016, Jan Vítek, aktualita
Minulý týden se ve Windows 10 Store objevila hra Gears of War: Ultimate Edition, která je určena pro DirectX 12. Hned se provalilo, že dvě generace karet AMD mají v této hře velký problém a nyní už můžeme určit viníka: HBAO+ v GameWorks.
Grafické karty Radeon mají ve hře Gears of War: Ultimate Edition hned dvojí problém. Pokud máte kartu s čipem architektury GCN 1.1 nebo 1.2, tedy dvě nejnovější generace, pak se setkáte s nekoukatelným obrazem plným artefaktů a v řadě případů se také objeví časté a až sekundové zasekávání obrazu. Od té doby tvůrci hry vypustili patch, který však pouze nuceně vypne funkci Ambient Occlusion, což bylo už dříve doporučeno pro ty uživatele, kteří se setkali s podobnými problémy. Patch tak zatím vůbec neřeší samotný problém, jen vypne zmíněnou funkci nezávisle na tom, co si zvolíte v nastavení hry.
Gears of War: Ultimate Edition tak již byl označen za jedno z největších selhání herního průmyslu v posledních letech, což je škoda především v tom ohledu, že jde o první "hotovou" hru pro DirectX 12. A opět se ve spojení s tím probírají často kritizované NVIDIA GameWorks, které byly už dříve označovány za problémové, celkově škodlivé pro herní průmysl a leckdy byla NVIDIA také obviňována, že prostřednictvím GameWorks úmyslně škodí konkurenčním Radeonům. Nelze si také nepovšimnout, že GameWorks figurují také v problémových hrách poslední doby: Assassin’s Creed: Unity a Batman: Arkham Knight.
Za problémy se zobrazením nových Gears of War tak má stát právě GameWorks a jejich efekt HBAO+, čili Horizon Based Ambient Occlusion+, přičemž tato funkce není v nastavení hry ani zmíněna a namísto ní je tam prostě Ambient Occlusion bez dalšího upřesnění. To přitom není obvyklé v případech, kdy se využije konkrétní technologie. Například ve spojení se třetím dílem Zaklínače šlo zase o problémy s výkonem NVIDIA HairWorks. V této hře ale byla v menu skutečně položka HairWorks a ne nějaký opis, a tak by to také mělo být. O implementaci HBAO+ jsme se tedy mohli dozvědět až z popisu ovladačů NVIDIA GameReady, které zmiňují přímo tuto funkci ve spojení s hrou.
Označení HBAO+ neurčitým názvem je ale pochopitelně problém vývojáře hry, tedy Microsoftu. A právě ten se také rozhodnul, že HBAO+ budou v této hře ve výchozím nastavení zapnuty, pokud si zvolíme kvalitu Ultra, a to bez ohledu na použitý hardware. To tedy v žádném případě nemůžeme házet na NVIDII.
Vedle toho se objevila ještě jedna věc týkající se souboru BaseEngine.ini, který sice je možné editovat, ale nakonec nám to k ničemu nebude. Pokud v něm totiž něco změníme, hra si jej stejně při startu přepíše. A právě zde narazíme na záznam “bDisablePhysXHardwareSupport=False”, který značí, že podpora PhysX je tak neustále zapnuta. PhysX přitom může být akcelerováno pouze na kartách NVIDIA a pokud tu v systému nemáme, musí se o to postarat procesor, což mluví samo za sebe. Jenomže vzhledem k tomu, že PhysX v Gears of War: Ultimate Edition nelze vypnout, tak nelze ani zjistit, co ve hře tato funkce konkrétně dělá a zda se její deaktivace může podepsat na celkovém výkonu.
Zdroj: wccftech
Gears of War: Ultimate Edition tak již byl označen za jedno z největších selhání herního průmyslu v posledních letech, což je škoda především v tom ohledu, že jde o první "hotovou" hru pro DirectX 12. A opět se ve spojení s tím probírají často kritizované NVIDIA GameWorks, které byly už dříve označovány za problémové, celkově škodlivé pro herní průmysl a leckdy byla NVIDIA také obviňována, že prostřednictvím GameWorks úmyslně škodí konkurenčním Radeonům. Nelze si také nepovšimnout, že GameWorks figurují také v problémových hrách poslední doby: Assassin’s Creed: Unity a Batman: Arkham Knight.
Za problémy se zobrazením nových Gears of War tak má stát právě GameWorks a jejich efekt HBAO+, čili Horizon Based Ambient Occlusion+, přičemž tato funkce není v nastavení hry ani zmíněna a namísto ní je tam prostě Ambient Occlusion bez dalšího upřesnění. To přitom není obvyklé v případech, kdy se využije konkrétní technologie. Například ve spojení se třetím dílem Zaklínače šlo zase o problémy s výkonem NVIDIA HairWorks. V této hře ale byla v menu skutečně položka HairWorks a ne nějaký opis, a tak by to také mělo být. O implementaci HBAO+ jsme se tedy mohli dozvědět až z popisu ovladačů NVIDIA GameReady, které zmiňují přímo tuto funkci ve spojení s hrou.
Označení HBAO+ neurčitým názvem je ale pochopitelně problém vývojáře hry, tedy Microsoftu. A právě ten se také rozhodnul, že HBAO+ budou v této hře ve výchozím nastavení zapnuty, pokud si zvolíme kvalitu Ultra, a to bez ohledu na použitý hardware. To tedy v žádném případě nemůžeme házet na NVIDII.
Vedle toho se objevila ještě jedna věc týkající se souboru BaseEngine.ini, který sice je možné editovat, ale nakonec nám to k ničemu nebude. Pokud v něm totiž něco změníme, hra si jej stejně při startu přepíše. A právě zde narazíme na záznam “bDisablePhysXHardwareSupport=False”, který značí, že podpora PhysX je tak neustále zapnuta. PhysX přitom může být akcelerováno pouze na kartách NVIDIA a pokud tu v systému nemáme, musí se o to postarat procesor, což mluví samo za sebe. Jenomže vzhledem k tomu, že PhysX v Gears of War: Ultimate Edition nelze vypnout, tak nelze ani zjistit, co ve hře tato funkce konkrétně dělá a zda se její deaktivace může podepsat na celkovém výkonu.
Zdroj: wccftech