Průvodce: Grafické benchmarky
9.2.2004, Martin Štěpánek, článek
Mnoho z vás, čtenářů se často dotazuje jak spustit některý z grafických testů nebo jak dosáhnout dobrých výsledků. Proto jsme dnes, jako reakci na časté dotazy, připravili popis nejčastěji používaných benchmarků. Článek má za úkol ukázat nejen jak benchmark spustit, ale také jak jej správně nastavit.
Kapitoly článku:
- Průvodce: Grafické benchmarky
- Benchmark - 3D Mark03
- Benchmark - ShaderMark 2.0
- Benchmark - X2: The Threat
- Benchmark - GunMetal 1.20S
- Benchmark - Final Fantasy XI Oficial Benchmark 2
- Benchmark - HALO: Combat Evolved
- Benchmark - Comanche 4
- Benchmark - CodeCreatures Pro
- Benchmark - Quake III
- Benchmark - Unreal Tournament 2003
- Benchmark - Aquamark 2.1
- Benchmark - Aquamark 3
- Utilita Bench´emAll
- Závěr
ShaderMark 2.0 je benchmark založený na testování pomocí DirectX 9.0. Všechny kódy pixel a vertex shaderů jsou napsány pomocí High Level Shading Language, programovacího jazyka od firmy Microsoft. Za celým projektem stojí velmi známá skupina lidí z TOMMI SYSTEMS, kteří již mají za sebou takové programy jako 3D analyze, FSAA tester nebo N-patch.
Momentálně se na trhu nenachází žádný benchmark založený na DirectX 9.0 HLSL. Futuremark (3D Mark03) i Massive (Aquamark 3) používají vlastní, ručně napsané assemblery. Mezi hlavní devizy tohoto benchmarku je snaha zamezit "optimalizacím" (každý tomu říká jinak).
Samotný benchmark se skládá z 23 testů, každý je zaměřen na něco jiného. Testy jsou následující:
Obrázky z benchmarku:
Jak jsme se již mohli přesvědčit v některých předchozích recenzích, značně navrch má v tomto testu ATi, jejíž grafické karty dokážou lépe profitovat z technologického náskoku, který mají díky plné implementaci DirectX 9.
Poslední verzí je 1c (publikováno 19.10.2003), která odstraňuje problémy, které se vyskytovaly u systémů Win 98 a WinME a také problémy s DirectInput. Stahovat ji můžete ZDE
Momentálně se na trhu nenachází žádný benchmark založený na DirectX 9.0 HLSL. Futuremark (3D Mark03) i Massive (Aquamark 3) používají vlastní, ručně napsané assemblery. Mezi hlavní devizy tohoto benchmarku je snaha zamezit "optimalizacím" (každý tomu říká jinak).
Samotný benchmark se skládá z 23 testů, každý je zaměřen na něco jiného. Testy jsou následující:
- test shader 1 - test preciznosti pixel shaderů (dál jen ps) 1.1, ps1.4 a ps2.0
test shader 2 - directional diffuse lightning
test shader 3 - directional phong lightning
test shader 4 - point phong lightning
test shader 5 - spot phong lightning
test shader 6 - directional anisotropic lighting
test shader 7 - fresnel reflections
test shader 8 - BRDF-phong/anisotropic lighting
test shader 9 - car paint shader (multiple layers)
test shader 10 - environment mapping
test shader 11 - bump environment mapping
test shader 12 - bump mapping with phong lighting
test shader 13 - self shadowing bump mapping with phong lighting
test shader 14 - procedural stone shader
test shader 15 - procedural wood shader
test shader 16 - procedural tile shader
test shader 17 - fur shader (shells+fins)
test shader 18 - refraction and reflection shader with phong lighting
test shader 19 - dual layer shadow map with 3x3 bilinear percentage closer filter
test shader 20 - glare types: cross and
test shader 21 - gaussian non photorealistic rendering (NPR) – 2 different shaders
test shader 22 - outline rendering + hatching
test shader 23 - water colour like rendering
Obrázky z benchmarku:
Jak jsme se již mohli přesvědčit v některých předchozích recenzích, značně navrch má v tomto testu ATi, jejíž grafické karty dokážou lépe profitovat z technologického náskoku, který mají díky plné implementaci DirectX 9.
Poslední verzí je 1c (publikováno 19.10.2003), která odstraňuje problémy, které se vyskytovaly u systémů Win 98 a WinME a také problémy s DirectInput. Stahovat ji můžete ZDE