Zvukové karty a jejich vývoj - 3. část
Poslední díl seriálu o vývoji zvukových karet a jejich standardech se bude zabývat střípky, které se nám do předchozích dvou dílů nevešly. Budou to ostatní výrobci zvukových řešení, s nimiž se dnes můžete setkat a kteří stojí za úvahu. Dále nesmíme zapomenout na stále kvalitnější integrované kodeky a nakonec se podíváme i na moderní 3D audio technologie v herním průmyslu.
12.2.2007, Jan Vítek
Zvukové karty a jejich vývoj - 2. část
Minule jsme pokryli vývoj populárních zvukových zařízení pro PC od jejich pravěku v podobě PC Speakeru po nástup operačního systému Windows, kdy kralovaly karty Sound Blaster AWE32. Zanedlouho nastoupil subsystém DirectX a jeho součást DirectSound, díky čemuž se vyřešily ty největší problémy z kompatibilitou karet. Nový standard ale přinesl i příležitost pro další výrobce zvukových karet, kterým se otevřela nová cesta k proražení na trh.
24.1.2007, Jan Vítek
Zvukové karty a jejich vývoj - 1. část
Zvuk bývá dnes často opomíjená součást multimediální výbavy domácích počítačů, alespoň v porovnání s kvalitou grafického výstupu společně výpočetní sílou a technologiemi grafických karet. Avšak zvukové karty se svými standardy prošly neméně zajímavým vývojem, jenž u PC odstartoval daleko dříve, než karty 3Dfx VooDoo nastolily éru 3D akcelerátorů. A právě zvukovým kartám pro domácí PC bude věnován tento článek.
10.1.2007, Jan Vítek