Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

PCI-E hitparada - výsledky testů

4.11.2004, Martin Štěpánek, recenze
PCI-E hitparada - výsledky testů
Po dvou předchozích částech, kdy jsme si grafické karty jen představovali, je dnes konečně čas podívat se detailněji na výkon oné šestnáctky statečných. Mezi nejzajímavější patrně bude patřit porovnání mezi GeForce 6600, 6600GT a Radeonem X700Pro.
Ještě než začneme s tabulkami a grafy, které jsem připravil, je nutné říct si pár slov o nastavení benchmarků a testů, které jsem při měření používal.

Ještě pro úplnost, při testování jsem použil sestavu:
    • Základní deska: Intel D925XCV
    • Procesor: Intel Extreme Edition Prescott 3,4GHz, 2MB cache, LGA 775
    • Paměť: 2x 256MB DDR2 4-4-4-8
    • Pevný disk: Western Digital WD 2500
    • Ovladače nVidia: ForceWare 66.81 (s WHQL)
    • Ovladače ATi: Catalyst 4.10 (s WHQL)

Testované karty:

Ikona Odkaz na databázi
Frekvence pamětí
Frekvence jádra
Velikost RAM
Počet pipelines
HIS Radeon X300SE
200 MHz
325 MHz
128 MB
4
Leadtek GeForce PCX 5750
250 MHz
425 MHz
128 MB
4
HIS Excalibur Radeon X600Pro
256 MHz
400 MHz
256 MB
4
Abit RX600 Pro Guru
256 MHz
400 MHz
256 MB
4
MSI Radeon X600XT
365 MHz
500 MHz
128 MB
4
Asus Radeon X600XT
370 MHz
500 MHz
128 MB
4
HIS Radeon X600XT
378 MHz
500 MHz
128 MB
4
MSI GeForce 6600
275 MHz
300 MHz
256 MB
8
Leadtek GeForce PCX 5900
350 MHz
375 MHz
128 MB
8
Leadtek GeForce 6600
300 MHz
275 MHz
128 MB
8
Asus GeForce PCX 5900
350 MHz
377 MHz
128 MB
8
Sapphire Radeon X700Pro
432 MHz
425 MHz
256 MB
8
Leadtek GeForce 6600GT
500 MHz
500 MHz
128 MB
8
Asus Radeon X800XT
500 MHz
500 MHz
256 MB
16
MSI Radeon X800XT
500 MHz
500 MHz
256 MB
16
Sapphire Radeon X800XT
500 MHz
500 MHz
256 MB
16


Herní testy:

Ikona Odkaz na databáziMapaNastavení obrazuKvalita obrazu
Call Of Dutymp_dawnville4x FSAA & 8x AFvery high
Doom 3demo1bez vyhlazování
4x FSAA & 8x AF
very high
F1 Challenge 99-02Monte Carlo4x FSAA & 8x AFIkona Odkaz na databázi
Far CryFortbez vyhlazování
4x FSAA & 8x AF
Ikona Odkaz na databázi
Halo: Combat EvolvedIkona Odkaz na databázibez vyhlazováníIkona Odkaz na databázi
PainkillerC5L1bez vyhlazovánívery high
Serious Sam: The Second EncouterThe Grand Cathedral4x FSAA & 8x AFIkona Odkaz na databázi
Splinter CellIkona Odkaz na databázibez vyhlazovánívery high
Unreal Tournament 2004default
Primeval
bez vyhlazování
4x FSAA & 8x AF
Ikona Odkaz na databázi
WolfensteinRadarbez vyhlazováníIkona Odkaz na databázi
Syntetické testy:
    • 3D Mark 2001SE
    • 3D Mark03
    • 3D Mark05

Pro uživatele s Radeonem X800, je nutné před začátkem testování v 3D Marku03 nainstalovat upravenou knihovnu Directcpl.dll ze stránek Futuremarku.


Call Of Duty

Možnost testovat tuto hru je i v programu Bench´emAll, bohužel mi tento prográmek vyhazoval velmi prapodivné výsledky. Proto jsem použil utilitu ze serveru Guru3D.





Pro testování je k dispozici vše potřebné. I s rozlišením by neměl být problém.





Na závěr ještě několik možností nastavení. Samozřejmě jsem použil vše na maximum.

Doom 3




Klikněte pro zvětšení

K testování jsem použil pouze utilitu Bench´emAll. Zde stačí vybrat timedemo (použil jsem demo1) a kvalitu nastavení, jakou požadujete.

Far Cry




Klikněte pro zvětšení

Před začátkem testování nesmíte zapomenout nainstalovat verzi 1.2, která rozšiřuje možnosti shaderů. I zde je testování více než jednoduché, jelikož v utilitě Bench´emAll stačí navolit požadouvanou mapu a rozlišení.


Serious Sam: The Second Encounter

Ještě než začnete s testováním nebo samotným nastavováním, ujistěte se, že máte verzi 1.07, jinak to nepůjde. Zde je podobná situace jako v případě Call Of Duty. Sice je možné hru pustit přes Bench´emAll, ale samotné demo se již nepustí. Proto nezbývá než pustit test ručně. K tomu je potřeba nainstalovat addon ze serveru 3D Center.org (Benchmarking: 32bit_HQ++ settings by 3DCenter.org). Aby jste spustily tento addon: Menu/Options/Execute Addon/




Klikněte pro zvětšení




Klikněte pro zvětšení




Klikněte pro zvětšení

Tom Clancy´s Splinter Cell



Klikněte pro zvětšení

Spuštění je velmi jednoduché, stačí pustit pomocí Bench´emAll. K testu používám mampu 1_1_1Tbilisi.

Unreal Tournament 2004



Klikněte pro zvětšení

Zde jsem rovněž využil služeb utility Bench´emAll, ale pro testování se zapnutým FSAA a AF jsem použil mapu Primeval ze serveru 3D Center.org.

Painkiller




Klikněte pro zvětšení

Podobně jako Wolfstein nebo Quake III, je i ve hře Painkiller benchmark její součástí (nutno mít verzi 1.15). Benchmark se pouští pomocí konzole, kde stačí napsat BENCHMARK C5L1 (C5L1 znamená mapu, která je použita).

Wolfenstein: Enemy Teritorry




Klikněte pro zvětšení

Jak jsem již psal, benchmark je součástí hry. K vyvolání je nutné otevřít konzoli a podobně jako u starého dobrého Quake III napsat:
      Timedemo 1
      zmáčknout - Enter
      demo radar
      zmáčknout - Enter
K testování jsem použil mapu Radar se záznamem od Mirka Jahody.
ss


Halo: Combat Evolved



Klikněte pro zvětšení

Pro spuštění benchmarku napiště do příkazové řádky umístění hry HALO. Benchmark spustíte přidáním –timedemo" na konec adresy. Vypadat by to mělo následovně:

"C:Program FilesMicrosoft GamesHalohalo.exe" –timedemo

Spuštěním této hry se použije nastavení, které bylo v vybráno ve hře. Výsledky se ukládají do souboru timedemo.txt. Při spuštění několika testů za sebou, nové výsledky se uloží vždy nakonec.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.