PCI-E hitparada - výsledky testů
4.11.2004, Martin Štěpánek, recenze
Po dvou předchozích částech, kdy jsme si grafické karty jen představovali, je dnes konečně čas podívat se detailněji na výkon oné šestnáctky statečných. Mezi nejzajímavější patrně bude patřit porovnání mezi GeForce 6600, 6600GT a Radeonem X700Pro.
Kapitoly článku:
- PCI-E hitparada - výsledky testů
- Výsledky - 3D Mark05 (průběhy grafů)
- Výsledky - 3D Mark05, 3D Mark03, 3D Mark2001SE
- Kvalita obrazu
- Výsledky - Detaily výkonu s FSAA
- Výsledky - F1 Challenge 99-02 (průběhy grafů)
- Výsledky - Doom3
- Výsledky - Unreal Tournament 2004
- Výsledky - FarCry
- Výsledky - PainKiller a Wolfstein ET
- Výsledky - HALO a Splinter Cell
- Výsledky - Serious Sam: SE
- Porovnání grafických čipů
- Závěr
Ještě než začneme s tabulkami a grafy, které jsem připravil, je nutné říct si pár slov o nastavení benchmarků a testů, které jsem při měření používal.
Ještě pro úplnost, při testování jsem použil sestavu:
Testované karty:
Herní testy:
Syntetické testy:
Pro uživatele s Radeonem X800, je nutné před začátkem testování v 3D Marku03 nainstalovat upravenou knihovnu Directcpl.dll ze stránek Futuremarku.
Možnost testovat tuto hru je i v programu Bench´emAll, bohužel mi tento prográmek vyhazoval velmi prapodivné výsledky. Proto jsem použil utilitu ze serveru Guru3D.
Pro testování je k dispozici vše potřebné. I s rozlišením by neměl být problém.
Na závěr ještě několik možností nastavení. Samozřejmě jsem použil vše na maximum.
K testování jsem použil pouze utilitu Bench´emAll. Zde stačí vybrat timedemo (použil jsem demo1) a kvalitu nastavení, jakou požadujete.
Před začátkem testování nesmíte zapomenout nainstalovat verzi 1.2, která rozšiřuje možnosti shaderů. I zde je testování více než jednoduché, jelikož v utilitě Bench´emAll stačí navolit požadouvanou mapu a rozlišení.
Ještě než začnete s testováním nebo samotným nastavováním, ujistěte se, že máte verzi 1.07, jinak to nepůjde. Zde je podobná situace jako v případě Call Of Duty. Sice je možné hru pustit přes Bench´emAll, ale samotné demo se již nepustí. Proto nezbývá než pustit test ručně. K tomu je potřeba nainstalovat addon ze serveru 3D Center.org (Benchmarking: 32bit_HQ++ settings by 3DCenter.org). Aby jste spustily tento addon: Menu/Options/Execute Addon/
Spuštění je velmi jednoduché, stačí pustit pomocí Bench´emAll. K testu používám mampu 1_1_1Tbilisi.
Zde jsem rovněž využil služeb utility Bench´emAll, ale pro testování se zapnutým FSAA a AF jsem použil mapu Primeval ze serveru 3D Center.org.
Podobně jako Wolfstein nebo Quake III, je i ve hře Painkiller benchmark její součástí (nutno mít verzi 1.15). Benchmark se pouští pomocí konzole, kde stačí napsat BENCHMARK C5L1 (C5L1 znamená mapu, která je použita).
Jak jsem již psal, benchmark je součástí hry. K vyvolání je nutné otevřít konzoli a podobně jako u starého dobrého Quake III napsat:
ss
Pro spuštění benchmarku napiště do příkazové řádky umístění hry HALO. Benchmark spustíte přidáním –timedemo" na konec adresy. Vypadat by to mělo následovně:
"C:Program FilesMicrosoft GamesHalohalo.exe" –timedemo
Spuštěním této hry se použije nastavení, které bylo v vybráno ve hře. Výsledky se ukládají do souboru timedemo.txt. Při spuštění několika testů za sebou, nové výsledky se uloží vždy nakonec.
Ještě pro úplnost, při testování jsem použil sestavu:
- Základní deska: Intel D925XCV
- Procesor: Intel Extreme Edition Prescott 3,4GHz, 2MB cache, LGA 775
- Paměť: 2x 256MB DDR2 4-4-4-8
- Pevný disk: Western Digital WD 2500
- Ovladače nVidia: ForceWare 66.81 (s WHQL)
- Ovladače ATi: Catalyst 4.10 (s WHQL)
Testované karty:
Frekvence pamětí | Frekvence jádra | Velikost RAM | Počet pipelines | |
HIS Radeon X300SE | 200 MHz | 325 MHz | 128 MB | 4 |
Leadtek GeForce PCX 5750 | 250 MHz | 425 MHz | 128 MB | 4 |
HIS Excalibur Radeon X600Pro | 256 MHz | 400 MHz | 256 MB | 4 |
Abit RX600 Pro Guru | 256 MHz | 400 MHz | 256 MB | 4 |
MSI Radeon X600XT | 365 MHz | 500 MHz | 128 MB | 4 |
Asus Radeon X600XT | 370 MHz | 500 MHz | 128 MB | 4 |
HIS Radeon X600XT | 378 MHz | 500 MHz | 128 MB | 4 |
MSI GeForce 6600 | 275 MHz | 300 MHz | 256 MB | 8 |
Leadtek GeForce PCX 5900 | 350 MHz | 375 MHz | 128 MB | 8 |
Leadtek GeForce 6600 | 300 MHz | 275 MHz | 128 MB | 8 |
Asus GeForce PCX 5900 | 350 MHz | 377 MHz | 128 MB | 8 |
Sapphire Radeon X700Pro | 432 MHz | 425 MHz | 256 MB | 8 |
Leadtek GeForce 6600GT | 500 MHz | 500 MHz | 128 MB | 8 |
Asus Radeon X800XT | 500 MHz | 500 MHz | 256 MB | 16 |
MSI Radeon X800XT | 500 MHz | 500 MHz | 256 MB | 16 |
Sapphire Radeon X800XT | 500 MHz | 500 MHz | 256 MB | 16 |
Herní testy:
Mapa | Nastavení obrazu | Kvalita obrazu | |
Call Of Duty | mp_dawnville | 4x FSAA & 8x AF | very high |
Doom 3 | demo1 | bez vyhlazování 4x FSAA & 8x AF | very high |
F1 Challenge 99-02 | Monte Carlo | 4x FSAA & 8x AF | |
Far Cry | Fort | bez vyhlazování 4x FSAA & 8x AF | |
Halo: Combat Evolved | bez vyhlazování | ||
Painkiller | C5L1 | bez vyhlazování | very high |
Serious Sam: The Second Encouter | The Grand Cathedral | 4x FSAA & 8x AF | |
Splinter Cell | bez vyhlazování | very high | |
Unreal Tournament 2004 | default Primeval | bez vyhlazování 4x FSAA & 8x AF | |
Wolfenstein | Radar | bez vyhlazování |
- 3D Mark 2001SE
- 3D Mark03
- 3D Mark05
Pro uživatele s Radeonem X800, je nutné před začátkem testování v 3D Marku03 nainstalovat upravenou knihovnu Directcpl.dll ze stránek Futuremarku.
Call Of Duty |
Možnost testovat tuto hru je i v programu Bench´emAll, bohužel mi tento prográmek vyhazoval velmi prapodivné výsledky. Proto jsem použil utilitu ze serveru Guru3D.
Pro testování je k dispozici vše potřebné. I s rozlišením by neměl být problém.
Na závěr ještě několik možností nastavení. Samozřejmě jsem použil vše na maximum.
Doom 3 |
K testování jsem použil pouze utilitu Bench´emAll. Zde stačí vybrat timedemo (použil jsem demo1) a kvalitu nastavení, jakou požadujete.
Far Cry |
Před začátkem testování nesmíte zapomenout nainstalovat verzi 1.2, která rozšiřuje možnosti shaderů. I zde je testování více než jednoduché, jelikož v utilitě Bench´emAll stačí navolit požadouvanou mapu a rozlišení.
Serious Sam: The Second Encounter |
Ještě než začnete s testováním nebo samotným nastavováním, ujistěte se, že máte verzi 1.07, jinak to nepůjde. Zde je podobná situace jako v případě Call Of Duty. Sice je možné hru pustit přes Bench´emAll, ale samotné demo se již nepustí. Proto nezbývá než pustit test ručně. K tomu je potřeba nainstalovat addon ze serveru 3D Center.org (Benchmarking: 32bit_HQ++ settings by 3DCenter.org). Aby jste spustily tento addon: Menu/Options/Execute Addon/
Tom Clancy´s Splinter Cell |
Spuštění je velmi jednoduché, stačí pustit pomocí Bench´emAll. K testu používám mampu 1_1_1Tbilisi.
Unreal Tournament 2004 |
Zde jsem rovněž využil služeb utility Bench´emAll, ale pro testování se zapnutým FSAA a AF jsem použil mapu Primeval ze serveru 3D Center.org.
Painkiller |
Podobně jako Wolfstein nebo Quake III, je i ve hře Painkiller benchmark její součástí (nutno mít verzi 1.15). Benchmark se pouští pomocí konzole, kde stačí napsat BENCHMARK C5L1 (C5L1 znamená mapu, která je použita).
Wolfenstein: Enemy Teritorry |
Jak jsem již psal, benchmark je součástí hry. K vyvolání je nutné otevřít konzoli a podobně jako u starého dobrého Quake III napsat:
- Timedemo 1
zmáčknout - Enter
demo radar
zmáčknout - Enter
ss
Halo: Combat Evolved |
Pro spuštění benchmarku napiště do příkazové řádky umístění hry HALO. Benchmark spustíte přidáním –timedemo" na konec adresy. Vypadat by to mělo následovně:
"C:Program FilesMicrosoft GamesHalohalo.exe" –timedemo
Spuštěním této hry se použije nastavení, které bylo v vybráno ve hře. Výsledky se ukládají do souboru timedemo.txt. Při spuštění několika testů za sebou, nové výsledky se uloží vždy nakonec.