Larrabee a fuze je pravdepodobne neco dost jineho. Fuze od AMD ma byt spojenim klasickeho CPU a kalsickeho GPU do jednoho balicku (a snad i na jeden kus kremiku), Intelovsky +-ekvivalent jsou nektere varianty Nehalemu (Havendale). Je to reseni heterogeni. Co prinasi Intel je unifikovana masivne paralelni architektura s x86-64 instrukcni sadou. Zda se bude hodit na hry netusim (48xx i 2x0 jsou pekne rychle kusy kremiku), ale vsadim boty, ze po ni skoci spousta vyvojaru, vedcu a inzenyru, kterym jsou dnesni top procesory malo, GPU se jim programuji s obtizemi a maji dobre paralelizovatelne ulohy.
Limity jsou na procesory (pocitano podle soketu), ne na procesorova jadra, takze ten limit neni tak tvrdy, jak by se mohlo zdat (ale na druhou stranu je to stale pekny opruz, pokud vezmu v uvahu Solaris, xBSD nebo Linux).
XP Pro maji omezeni na 2 CPU, Home na jeden.
U Vist je situace popsana tady: http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_editions_final.asp (edice Business N, Business, Enterprise a Ultimate podporuji 2 procesory, ostatni 1)
Vsadil bych se, ze minimalne u Vist SP1 nebude to omezeni ani tak v kodu jadra jako spise v licencni politice. Takze s trochou hrani <em>nejspis</em> technicky pujde Visty SP1 provozovat na ctyrcestnem stroji, ale pravne to koser nebude.