Chystaný titul Age of Empires IV ukazuje, že strategiím ještě neodzvonilo, ovšem to neznamená, že půjde ve všech ohledech o stále stejné hry. Jejich rozvoj dokládá třeba nová funkce pro nastavení obtížnosti.
Age of Empires IV je titul, na jehož dostupnost si ještě nějaký ten pátek počkáme. Dosud jsme o něm věděli velice málo, ale nedávno byl ukázán alespoň trailer ukazující útok Mongolů na opevnění hájené Angličany. Nicméně samotná hra má být ještě v raném stádiu vývoje a zatím není ještě ani v alfaverzi, takže mluvit o jejím vypuštění na trh je velice předčasné. Máme tu ovšem něco jiného.
Interview s Adamem Isgreenem, který na sérii Age of Empires pracuje jako kreativní ředitel, přineslo i otázku, jak budou lákáni noví hráči a jak chtějí vývojáři z Relic zajistit, aby je hra bavila. Isgreen odpověděl, že klíčový bude jednak design kampaní a dále to, co dosud žádný titul dané série nenabídl. Nyní ale už počítače mají dost výkonu na to, aby se využila funkce označovaná jako "analytic-based tutorialising".
To znamená, že systém bude analyzovat náš styl hry a na jeho základě může udílet rady. Jde tak o průvodce či rádce do začátku, který obvykle nabízí všem ty samé rady v ten samý čas, ale to může být pro řadu lidí otravné, protože prostě už mohli dávno zjistit, jak hýbat s kamerou, zoomovat nebo přesunovat jednotky. Čili nový systém průvodce hrou by měl zjistit, že už něco umíme a pak logicky i to, že něco neumíme a to by se přitom mohlo v dané situaci hodit. V takovém případě nám to daná hra může nabídnout.
Lze si představit, že půjde o nějakou formu AI, která může, ale nemusí běžet v cloudu. Ostatně Microsoft počítá s tím, že jeho nové hry budou využívat sílu cloudu a asi nejlepším příkladem může být chystaný Flight Simulator, který se ve své chystané podobě bez cloudu nemůže obejít. To už jen proto, že autoři vymodelovali celý svět a tato mapa zabere kolem dvou petabajtů dat, která se budou průběžně stahovat ze serverů.