Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
dnes 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dneska mne vzdálená IT podpora u nás v práci nutila restartovat si počítač po tom, co mi na dálku na NTB něco dělali. Takže teď už vím, co to bylo. 😎

Kogaku CZ
Kogaku CZ
Level Level
včera 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"... rovněž přinesla také nemálo problémů. Nebylo jich málo, takže ..."

To je panečku vytříbený sloh - s takovým by se dala děla kariéra i na iDnes! :-D

Věčný Pracant
Věčný Pracant
Level Level
včera 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trapaci kdo v dnešní době bude kupovat kartu s 8gb paměti. Avatar, Last od Us 11 giga zabírají.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. Zapomínáte na to, že těch 336W měl celý počítač, tedy CPU, GPU a vše ostatní (a otázkou je, co vše, protože ten test opomenul otestovat odběr těch ostatních komponent, alespoň náznakem). Ono zkuste si představit nějaké jiné podobně vytížené CPU a GPU a nejsem si jist, zda to bude nějaký zázrak. A když si vezmeme, že ten člověk se cíleně snažil to vytížit pro co nejvyšší spotřebu (když minule jako rekord dosáhl 220 W), tak to asi nebude tak žhavé.

Pali P.
Pali P.
Level Level
dnes 05:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ja súhlasím, celý počítač. A to je aj údaj, ktorý je podstatný. Avšak ak odrátame CPU + GPU, zvyšok asi nie sú až také rozdiely v jednom segmente naprieč rôznymi architektúrami.

Veľa bežných používateľov, a to reálne aj ja niekoľko takých poznám, si myslí, že "veď Apple nič nič nežerie". Myslia si to tak paušálne, lebo veď ARM od jablka. A ono sa ukazuje, že to až tak celkom pravda nebude aj napriek všetkým optimalizáciám, ktoré sa dajú na tak uzatvorenej a unifikovanej platforme dosiahnuť. Naviac Apple mal u TSMC exkluzivitu najlepšieho procesu šitého na mieru. To má tiež významný vplyv na spotrebu. A o túto exkluzivitu práve v tomto období prichádza. Bude zaujímavé aj tento aspekt sledovať, čo to spraví.

Ja osobne produkty Apple nepovažujem za ničím výnimočné a asi sa to tak skoro ani nezmení.

rickyaff
rickyaff
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. diit je rovnako pofiderny "IT" web ako napr. ddworld

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 09:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic zásadního pro Nvidii. 50-70 tisíc za gpu nejsou opravdu doporučené ceny.
Pamatuji si jak 1080 Ti stála 23-25 000 a 2080 Ti už vylezla k 30 000.
Dnešní gpu za 60-70 nebo klidně i 100 000 je naprostá šílenost.
Ceny jak ojetého auta...
Já měl a budu mít vždy strop pro gpu 25 000. A i to mi příjde dost za jednu komponentu i kdybych měl měsíční plat 40 000kč.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

apple logicky spadl dalo se to cekat, protoze ocekava mensi prodeje novych telefonu ktere maji citelne podrazit kvuli pametovym cipum... vyrobu omezuji defakto vsichi na trhu, kteri sou u svych produktu zavisli na dostupnosti a cene pametovych cipu, bohuzel je to tak..

Don Q
Don Q
Level Level
25. 1. 2026 21:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimořádně náročný projekt, technologicky i finančně. Konkurence pro Starlink to není, tohle bude pro úplně jinou klientelu. Cílová skupina - cloud/datová centra, telekomy a korporace; koncoví uživatelé budou brát službu přes resellery nebo virtuální kapacitu.

Náklady budou vysoké (vývoj, výroba a vypuštění satelitů s optickými terminály, vysoce přesné lasery a výstavba pozemních stanic). Provoz - údržba, sledování, aktualizace softwaru, pozemní stanice rozptýlené geografie, řízení spektra a bezpečnost. Komplexita infrastruktury - redundantní pozemní uzly, adaptive optics, záložní RF spoje a síťová integrace do datových center.

Odhad ceny pro enterprise: cílová efektivní linka 1–10 Gbps symetricky, typická potřeba záložního high-capacity spoje, cloud trunk, DR (smluvní doba: 1–3 roky).

Odhad ceny (měsíčně za linku):

Základní enterprise (1 Gbps, SLA ~99.9%, prioritní přístup, záložní RF): 8000–20 000 USD / měsíc.

Střední (5 Gbps, SLA ~99.95%, redundance více stanic): 30 000–80 000 USD / měsíc.

Velké enterprise/datovécentrum (10 Gbps+, SLA ~99.99%, dedikovaná kapacita + low-latency routing): 80 000–250 000 USD / měsíc.

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
25. 1. 2026 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by mě zajímalo, jak tohle přepraví přes Pacifik. Nebo je takovýto trajekt schopný plavby i na širém moři?

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
25. 1. 2026 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek Jo, tak není. Nedalo mi to a mrknul se na to - přeprava je specializovanou těžkotonážní lodí. Zajímavé, i taková monstra se přepravují ještě většími monstry. No, klobouk dolů.

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek Trajekt, to je takový lepší přívoz. Bude jezdit mezi dvěma terminály a u nich se při vykládce a nakládce v pohodě dobije.

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
včera 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jivy Jasný, jen mě při těch jeho rozměřech, 130 m už není žádný prcek, zajímalo, jestli by dal cestu z loděnice na místo určení z pohledu plavebních schopností. Díky omezenému dojezdu by to samozřejmě loď nedala, ale jestli by třeba bylo možné jí do cíle dotáhnout. Ale nic, prostě jí "naloží" a převezou. 🙂

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
25. 1. 2026 17:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"128 bude na střední orbitě, a ty mají mít na starosti optické připojení."

víme jak funguje optika, já ji mám a mám hadici od poskytovatele až domu, tady povede hadice od satelitu až k zákazníku?

Ale proč né, nedávno jsem se ptal na o2 co to znamená internet hd, proč se do háje nevyrábí bezdrátová zmrzlina, když valíme klíny do hlavy tak pořádně.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Ne, tou optikou se zcela jistě myslí laserové spojení, stejně jako u Starlinku.
Pořád je to optika, data jsou přenášena světlem 🤷🏻‍♂️

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
včera 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 mno ale člověk bere že něco má určité standardní vlastnost, a když se řekne optika tak to že to nejde zarušit počasím, poletujícími zvířaty atd. a to u laseru jde

Jirka Brichta
Jirka Brichta
Level Level
včera 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas a jaké bys očekával počasí mezi nízkou a střední orbitou ? střední hustota vlaštovek i rorýsů se tam bude blížit nule

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
včera 17:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka Brichta ony si ty satelity na te optice povídají spolu? A jak se ten optický internet dostane k zákazníku na zem? Je to tím pádem stále optika když k zákazníku je použito něco jiného? Eu má takové pravidlo že pokud něco nesplňuje kritéria pro danou věc tak to nemůže mít takové jméno. Třeba máslo musí mít daný obsah tuku. Tak by optika neměla snad mít jinou komunikaci než optiku, nebo ano? Jde tím zajistit parametr ping 10ms na seznam co mám? Nebo na dns servery 1.1.1.1, 8ms?

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
včera 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas satelity mezi sebou komunikuji pomoci laseru ktery je blizky optickemu oboru… cca vlnova delka 400-800 nm… cili nejsou to centimetry (radiove mikrovlny) ani pikometry (RTG). Proto optika.

Je to vysoce smerove, neda se to prakticky odposlouchavat, ani rusit.

Diky komunikaci mezi satelity na vyssi obezne drahy dosahnete na vzdalenejsi base-station.

pokud by satelity mezi sebou nekomunikovali musel byste mit base station treba kazdych 1000km. Coz v evrope neni problem, ale treba pro lode v oceanu uz je to blbost.

Samozrejme kdyz budete komunikovat v ramci evropy, pak ping bude treba tech 10ms. Sice musi radiova vlna urazit 400km nahoru a 400km dolu, ale zase leti ve vzduchu o cca 40% rychleji nez optika ve skle. Kdyz budete potrebovat komunikovat “pres kopec” muzou to byt stovky ms. Ale dostanete to tam.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
25. 1. 2026 17:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pro hráče má funkce jako Game Boost / Acceleration, Mobile Game Mode, GEar Accelerator, ROG_First, OpenNAT, Gaming Port a Gaming Network. O vyšší bezpečnost se stará AiProtection a nechybí ani podpora pro VPN."

se směji takovým hovadinám, a než hovadiny nestačil by pořádný net? A opačně když nemám pořádný net pomůžou nějak tyto hovadiny?

jo ano z pingu 555ms budu mít ping 500ms, na hraní velmi pomůže 🤣🤣🤣, můj mikrotik nic takového nemá a na seznam mám do 10ms 😁😝

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vzhledme k tomu ze v retailu ma Intel s bidou 5% tak to asi nikoho trapit nebude.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Musíte to psát pod každý článek o Intelu?
1, Vybíráte si záměrně jeden malý segment trhu (navíc v omezené oblasti)
2, Vybíráte si záměrně jedno krátké období, kdy se to takto stalo.

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Existují datoví analytici a existují propagandisté.
Ti první se snaží získat a souběžně hodnotit co nejvíce dat, ti druzí vyzobávají z dat to, co se jim hodí pro podporu jejich tvrzení.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 13:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jivy to neni jenom jeden prodejce, stejne bidne cisla ma Intel dlouhodobe i na Amazonu .. https://diit.cz/clanek/amazon-proda-5x-vice-procesoru-amd-ale-za-intel-plati-zakaznici-vic U ceskych prodejcu je to velmi podoben v TOP10 se intely objevuji velmi sporadicky a nejprodavanejsi procesorem dlouhodobe je 9800X3D kterych jenom ALza prodala 10 000ks+.. Aktualne na ALza.cz je v TOP10 jenom samy procesor od AMD, nejlepe prodavany Intel je az Intel Core Ultra 9 285K na bidnem 14. miste proto rikam ze obycejnych lidi se naky omezeni vyroby vubec ale vubec nedoktne protoze 90-95% lidi v retailu kupuje procesory od AMD..

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Kousek dál tady jsou oficiální statistiky prodejů a Intel pořád prodává 60 % CPU do stolních PC.
Ať je to kolik chce, pokud by vypadl ať už Intel, nebo AMD, tak by to znamenalo, že ten druhý může začít zdražovat, takže tohle nemůže být jedno jakémukoliv soudnému uživateli.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 16:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jivy 99% objemu je ovsem OEM a to normalni lidi co si stavi PC nezajima.. ty kompy se prodavaj do velkycj korporatu bank apod.. A zde pokud bude mene procaku na dalsic 3 roky nikoho netrapi, kompy ve firmach se obvykle obnenuji jednou za nekolik let, vetsinou se snazi firmy mit ty kompy co mozna nejdele v chodu aby usetrili. Jak rikam obycejnych lidi jako ty nebo ja se tohle proste nedotkne protoze 95% z nas kupuje procaky od AMD, takovy sou proste statistiky reatil trhu a podtrhuji to prodejni cisla Mindfacotry, podrhuji to prodejni zebricky amazonu i ty nasi cesky Alzy... A pocitam ze zebricek na Heurece bude naprosto stejny.

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Chjo. Tohle přeci není o tom, co kupuji já, nebo kdokoliv jiný tady na fóru, ale o tom, jak trh zareaguje na omezení výroby ze strany objemově největšího dodavatele. Nižší nabídka, na straně jedné, vede k růstu cen, minimálně tehdy pokud poptávka nepoklesne nejméně stejným tempem.
To nelze vyloučit, protože poptávku přiškrtí růst cen pamětí. Každopádně radovat se z toho, že snižuje nabídka je krátkozraké. Je možné, že Intel správně odhaduje pokles poptávky, což by znamenalo i pokles zájmu o nová PC a vysychání trhu.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jivy trh kde intel prodava nejvic tohle prezije protoze tam neni nutne kupovat HW neustale. nehlede ze pokud budes nutne potrebovat do firmy nakoupit 1000ks kancelarskych PC nebo notebooku tak proste koupis alternativy s procesory AMD, ty se z toho jako firma nezhroutis.. ve finale ti je uplne fuk jakej HW v tom je, stejne tomu skoro nikod v OEM poradne nerozimi.. vetsina tech sestav stejne slouzi jenom na office/teams/web apod.. zadny velky dela na tohle nikdo nepotrebuje

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
včera 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Je to furt dokola ta stejná písnička..... Takže nás přenesu opět na konec té písničky, kdy vždycky přestaneš reagovat. Takže: AMD nemá dostatek kapacit.

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos 1. Nevím o velké firmě, kde by zaměstnanci měli primárně stolní PC. Dnešní standard je NTB + dock + monitor, klávesnice, myš. Statistiky čipů pro NTB jsou zvlášť.
2. Pokud jde o CPU, pro výrobce trhy OEM a hobby IT splývají, jedná se v principu o stejné čipy.
3. Výpadek výroby, v jednom segmentu ovlivňuje ceny i v sousedních segmentech. Takže jestliže AI odsává čipy z ostatních segmentů, vede to k tomu, že ceny se začnou zvedat bez ohledu na výrobce i pro koncové zákazníky.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jivy ono je ve finale uplne fuk zda je to stolak nebo notes... jde o HW.. tak sem to myslel.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe dostatek kapacit nema ani INTEL kdyz musel vyuzit sluzeb TMSC :) dneska nema defakto nikdo dostatek kapacit.. a to Intel prodava nejmene za poslednich nekolik let a jeo podil se neustale zmensuje a i presto nestiha vyrabet dostatek cipu vlasntnimi tovarnami ktery mas celkem pozehnane..

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Není to fuk z hlediska statistik tržních podílů, ty se vedou odděleně.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
včera 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Je absolutně nepodstatné, co jsi teď napsal. Stav je takový, jaký je. Kdyby teď mělo AMD nahradit z části Intel, tak na to AMD nemá kapacity.

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 12:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Není továrna jako továrna, respektive FAB jako FAB. Intel dlouho zamrznul na 14 nm a derivátech a podobně i 7 nm a derivátech. Dnešním požadavkům odpovídá technologie 4 nm a lepší.
Intel si svoje zaostávání uvědomil a mohutně zainvestoval do nejnovějších technologií, jenže tady názorně vidíme, kde je problém současného nedostatku čipů. Moderní litografie jsou řádově dražší, než ty starší a jejich instalace a odladění trvá desítky měsíců, což napíná rozpočty i těch největších investorů, jako jsou Intel a TSMC. Intel v současnosti rozbíhá svoje 18A a 14A kapacity a teprve po jejich úspěšném náběhu si bude moci finančně trochu vydechnout. Názorně jsme viděli, že to dostalo Intel na pokraj propasti. Pro AMD by to bylo za hranicemi snů. Pokud by se gross výroby CPU dostalo do závislosti na jediném dodavateli, TSMC, nikomu by to neprospělo.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 14:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe nejake rezervy AMD urcite ma.. samozrejme by ze dne na den nenahradily celej Intel.. to je jasne. Kdyby nemeli rezervy jak by dokazali jinak ten pomer neustale zlepsovat ve svuj prospech ze? kdyby neprodavali posledni roky vic jak intel..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
včera 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Ano, ukusují kousíček po kousíčku. Ale ty si to představuješ tak, že AMD najednou sebere Intelu 20% jeho produkce. To je nemožné. Stejně tak si to myslíš u grafik. Však se podívej, kolik AMD dodá čipů za rok. Je to asi 3 miliony ks.Zvednout to o 3miliony na 6 milionů znamená zvednout svoje kapacity o 100%. Naproti tomu NV dodá za rok cca 40 milionů. Zvednou to o 3 miliony pro ni znamená zvednout kapacity o 7,5%. Nehledě na to, že jak sám píšeš, kapacity jsou omezené. Takže když chce někdo svoji kapacitu zvednout, tak se jinému musí snížit. Nebo se musí zvednout výtěžnost. Takže ono to není tak jednoduché jak si myslíš.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Pokud je to 5x více, tak to není 95:5, ale 83:17. Takže si dokonce sám sobě odporujete, ta čísla nejsou podobná. A znova, těch 5% bylo dosud nejhorší číslo v jednom týdnu v jednom obchodě v jedné zemi. Ale Vy z toho budete do zblbnutí žít ještě 5 let.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala pokud je i na ALze nejlepsi procesor az na 14. miste v prodejnosti a do TOP10 se dlouhodobe zadny Intel nedostava tak ty cisla proste odpovidaji.. 95% je pro AMD opravdu realnych..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Není to pravda. Účelově si vybíráte data, která pak lživě záměrně prezentuje. Vybíráte si jeden účelově nejhorší týden v jednom obchodě v jedné zemi, a to navíc opakovaně. Ještě jednou to zmíníte, a opravdu ten ban dostanete.

Jen tak pro zajímavost. Prošel jsem si prodeje AMD a Intelu na Mindfactory a dlouhodobý průměr Intelu (od uvedení Raptor Lake) činí 14,9 %.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 14:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ale cisla z Mindfactory.de jsou naprosto stejny.. tam to taky vychazi pro Intel v retailu tak moc spatne.. heureka je to samy.. z TOP20 je jenom jeden procesor Intelu :) tohle proste vychazi vsude mozne. Intel proste v klasickym retailu umrel a vsichni to vedi.. Oni si "lepi rany" defakto opravdu jenom v OEM, hotovy sestavy apod.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
včera 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Kolik je to tuksů těch tvých top 20 na Heurece od každýho kusu? Kolik je to kusů na Amazonu? Kolik je to kusů na celém světě? Zase nevíš? Nedivím se. Neví to nikdo. A klasicky, zase tě zajímá jen MF a Heureka.... Zbytek světa ti je jedno..... Je to trapné a ubohé.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Jak stejný? Ukázalo se, že 5 % není pravdou, takže najednou zase změníme metriku, aby "to vyšlo"?

Mimochodem, stejná statistika z Alzy ukazuje, že Intel má 20% podíl na trhu v českém retailu.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala za jake casove obddobi alza ukazala naky statistiky prodeju? za posledni tyden/mesic?

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 18:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe ja se bavim o aktualnim prodeji a pokud se aktualne do TOP20 nejprodavensjcihb procesoru dostane jenom jeden zastupce Intelu tak to asi znaci o tom ze se opravdu Intel procesory aktualne moc neprodavaji.. to snad dava logiku ne? zlast kdyz je tento jeden jediny zastupce az na 14. miste.. a jeste se jedna o celkem stary model s predesle generace..

jivy
jivy
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos AMD se vydalo na cestu menší 'poloviny' duopolu výrobců CPU ve chvíli, kdy prodali svoje výrobní kapacity. To jim na jednu stranu šetří spoustu peněz, které by je stála výstavba a údržba vlastních FABů, ale zároveň je to činí závislými na výrobních kapacitách druhých, zejména TSMC, ale teoreticky i Intelu.
Je super, že se snaží přicházet s novými technologickými řešeními, ale představa, že by dlouhodobě převzali roli lídra trhu pokud jde o objemy není příliš reálná.
To nesnižije jejich význam. Bez AMD by pokrok nešel tak rychle, jak to vidíme v posledních dekádách.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos No a to je právě ono, Vy si vybíráte nějaký vhodný týden v jednom obchodě, aby Vám to vyšlo. To už je naprostá demagogie.

Takže Mindfactory ukázal, že za posledních 3,5 roku měl Intel 15% podíl, Alza ukazuje 24% podíl (já totiž úplně zapomněl na Arrow Lake). A pokud se podíváme na posledního 1,5 roku od uvedení Ryzenu 9000 (v podstatě srpen 2024) a Arrow Lake (v podstatě listopad 2024), abychom měli čerstvější data, tak Arrow Lake je na Alze na 17 %, přičemž se prodával kratší dobu než Ryzeny. Všechno ukazuje na to, že v těch Vašich oblíbených retail obchodech má Intel zhruba 20% tržní podíl a ne 5 %. Nechte už toho.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jivy oni je prodat ale museli jinak by zkrachovali a muze za to jenom Intel ktery po 10 let manipuloval OEM trh kde uplacel kde mohl aby nikdo nekupival nic od AMD za coz byl souzen a odsousez, tohle roztocilo spiralu cervenych cislem u AMD az AMD muselo prodat svy tovarny arabasum aby se vubec zachranili pred totalnim koncem spolecnosti.. Otazka je kde by dneska AMD bylo kdyby tyhle praktiky tenkrat Intel nedelal protoze v te dobe melo AMD slusne naslapnuto, melo lepsi procesory nez Intel a meli i dostatecny vyrobni kapacity obsadit dle tehdejsich odhadu az 30-40% trhu.. pri tehdejsi kapacite svych tovaren.... Intel nam na desetileti doslova pos... celej CPU trh a ve vysledku to byla jenom brutalni stangnace na pomalych 4 jádrech.. kdyby se AMD pomoco Lisy Su nedokazalo vratit tak dneska mame mnohem ale mnohem slabsi a mnohem drazsi procesory od Intelu jeste ke vsemu deravy jak reseto :)

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 19:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Alza meni zebricky podle aktuaniho denni, vetsinou to plati pro posledni tyden prodejů.. Mindfactory.de taky udava zebricky prodejnosti po tydnech.. a mam dojem ze CZC to delalo ve svy dobe kdy jeste existovalo taky po tydnech.. ono nedava moc logiku to delat v delsim casovym horizontu kdyz se ty ceny neustale meni a co mohlo byt mega vyhodne jeden tyden uz nemusi platit ten dalsi. Vsak Alza je vasim partnerem pokud vim, tak se muzete zeptat ne?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 19:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Jeden 5% týden prostě neznamená, že je Intel na 5 %. Nemůžete se dívat na jeden "vhodný" týden a pak to aplikovat dlouhodobě.

Tady třeba statistika za poslední týdny v témže obchodě, který Vy tak propagujete a na jejichž statistikách to stavíte: 12,62%, 12,05 %

https://x.com/TechEpiphanyYT/status/2015756609880981590
https://x.com/TechEpiphanyYT/status/2013516767289651298

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
včera 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Jak je vidět, absolutně nechápeš matematiku. Vybíráš si čísla tak, jak se ti hodí dle jednoho týdne v jednom shopu. Nevíš, jak žebříčky fungují, nevíš, kolik se čeho prodalo. Ty vlastně nevíš prakticky nic. Víš jen, že v jednom týdnu měl intel 5%. No... co k tomu říct.... Jsi k smíchu.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 21:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ja to neaplikuju na dlouhodobe ja ty cisla jasne beru jako aktualni, proste to jak se intem prodava ted a posledni mesice nedelam z toho nakou statistiku za poslednich 5 let prece to jsem nikde nepsal

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
včera 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos A zase lži.... Musíme to trpět???

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
včera 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos "proste to jak se intem prodava ted"

Jenže on tohle neprodává ani teď. Těch 5 % bylo jeden týden v jednom obchodě v jedné zemi, ale Vy to do zblbnutí opakujete už několik týdnů jako aktuální hodnotu skoro pod každým článkem, který řeší AMD vs Intel. Jak je vidno z aktuálních statistik toho samého zdroje, tato hodnota aktuální není. Skáče nahoru a dolů, v průměru se za poslední dobu pohybuje bezpečně nad 10 %. Účelově si prostě do zblbnutí vybíráte jeden extrémní týden.

Alza říká, že Arrow Lake má za celou dobu asi 17% podíl, celý Intel za poslední roky 24 %, Mindfactory za poslední roky 15%, Mindfactory za poslední týdny přes 12 %. Ale Vy pořád chrochtáte blahem nad 5 %, které to mělo jeden týden.

Říkáte o sobě, že jste HW recenzent, a jako novinář byste měl podobné bludy vyvracet a uvádět na pravou míru, a ne je šířit. Jste ostudou novinařiny.

jpsix
jpsix
Level Level
25. 1. 2026 03:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

konečne pekná fotka a aspoň správa čo mi urobila neskutočnú radosť

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jpsix A proč jste tak škodolibý?

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 10:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala divná reakce od redaktora. Já si myslel, že redaktor by měl být nezávislý. Cybertruck je hrozný projekt a je fajn, že si to lidé uvědomují a tento projekt nepodporují. Možná na to máte jiný názor. Můžete nám ho klidně sdělit, ale myslím, že velký zájem zrovna od "Vás" nevyvolá.

Já EV fandím, ele kdyby v tom bylo méně politiky, myslím, že by to nemělo tolik odpůrců. Směr kterým se EV vydalo se mi zatím moc nelíbí. Tak trochu jsem doufal, že tentokrát opravdu půjde i o ekologii, ale opět jde jen o prachy a za ekologii se to pouze maskuje.

EDIT: nevím co si o Vás myslet. Ze začátku jsem Vás neznal a přišel jste mi zajímavý a věcný. Jenže nyní si vás představuji jako obraz v zrcadle, před kterým stojí Stratos. (jasně, přeháním, ale ne dost)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Moc nerozumím Vaší reakci. Jen se ptám, proč někdo někomu přeje takový neúspěch a má z toho radost. Kde v tom vidíte problém s nezávislostí, opravdu nechápu, dokážete mi to vysvětlit? Tady přece vůbec nejde o Cybertruck, Teslu, elektromobilitu nebo cokoli, co by s tím mohlo mít něco společného.

jpsix
jpsix
Level Level
25. 1. 2026 03:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no chybaju este elektricke tanky, sanitky, hasicske a policajne auta, elektricke rakety (pri starte a vo vesmire to robi kurevsky bordel)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jpsix Co se týče sanitek, hasičských a policejních aut, tak ta se už v elektrických verzích začínají objevovat. V případě policejních obzvlášť.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
25. 1. 2026 14:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jpsix už né jednou se stalo že při stíhání pachatele muselo policejní ev vystřídat něco se spalovacím motorem, bo pachatel prý nechtrěl počkat až se policejní ev dobije 🤣🤣

na patrolování jsou dobrá, jak já říkám správné užití, kolem komína ale na stíhání ne

tank, a vznikne nová profese, ženista s prodlužovákem

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
25. 1. 2026 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Nechápu tyto imbecilní komentáře. 🤔 Stejně tak bylo lepší na divokém západě honit lupiče na koni zase koňmo, než tehdejším automobilem, protože kůň by mnohem spolehlivější. 😐

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
včera 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek a já vůbec nechápu imbecilii uživatelů, nebo vlastně chápu, je to jako rusko naše propaganda tak lže že popíráme i fakta.

holt, problém je v tom že si někteří umí informace najít, tak jim nejde jen tak nalhat něco jiného 1,2

a píšu že na patrolování jsou dobrá ale stíhání nejde, ale jak vidím imbecilie dělá své

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
včera 19:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas No jo, s omezenci, kteří nevidí minulost a hlavně dopředu a nemají žádné vize, se těžko diskutuje. Nu, zapalte si doma oheň, já si holt zatopím v plynovém kotli - to je taková věc, která ohřeje vodu, která následně ohřívá ústřední a podlahové topení. Ale sorry, to vy přece nemůžete chápat, protože zemní plyn hoří a bouchá, takže určitě nejde využít, jediné palivo je tudíž dříví. 😮

khimari
khimari
Level Level
25. 1. 2026 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V pořádku, klidne 3x-7x dražší, stejně není co hrát 🙃

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rekl bych ze podle chovani nvidia to vypada ze Nvidia ukoncuje celou herni divizi... chudaci vyrobci hernich GPU co delaji jenom Nvidie, tyto vyrobce ceka krusne obdobi a nekdo z nich to mozna neprezije...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
24. 1. 2026 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Jakto? Vždyť NV přestane tlačit na výrobce, Abe dělali karty za MSRP. Takže mají volnou ruku. To je špatně pro výrobce?

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe k cemu jim je ze muzou prodavat za kolik chteji kdyz nebudou mit co prodavat :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
24. 1. 2026 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Však nvidia čipy dodává. A NV karet se prodává 10x tolik co AMD karet...

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Nvidia prave cipy prestala dodavat :) zrejme si necetl aktualni novinky pise se o tom vsude.. karty pomalu mizi z obchodu a ceny raketove rostou..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
25. 1. 2026 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Prosím, pošli mi odkaz na informaci, kde se píše, že NV přestala dodávat čipy do grafik. Děkuji

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
25. 1. 2026 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Nvidia RTX 50-series GPU production reportedly 'paused,' but company insists it will 'continue to ship' all cards

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 17:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe ano zapauzovali to na 6-9 mesiců.. to se ti zda jako maly interval?

https://www.techspot.com/news/111025-nvidia-reportedly-cutting-rtx-50-series-production-focus.html

pro nektere mensi vyrobce GPU to muze byt doslova likvidacni...

uz jsem si o tom psal s nekolika vyrobci GPU a vsichni jsou na nvidii silene nasrany protoze je nikdo nevaroval.. to oznamena prislo jako rana z nebe a vsichni se ted bojej o praci..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
25. 1. 2026 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Tak ještě jednou pro tebe. Zkus si to dát aspoň do překladače, když neumíš anglicky.

reportedly 'paused,' but company insists it will 'continue to ship' all cards

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe vyrobci GPU maji trosku jiny interni informace.. ale ver si cemu chces..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
25. 1. 2026 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Mam interni informace od 3 výrobců a vsichni svorně tvrdí, že čipy mají a grafiky dodávají. Má se očekávat nějaké zpomalení, ale ne zastavení dodávek.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
25. 1. 2026 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Jinak tvůj zdroj MLID není zrovna věrohodný

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe a od jakych konkretne? :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
25. 1. 2026 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos To ti nemůžu říct. Jsou to interní informace. Každopádně raději budu věřit jim než tobě, jakožto největšímu lháři na české IT scéně.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe ok dobre :) verim ti, naopak nebudu verit lidem se kterejma se znam 10+ let a kteri v tech spolecnostech co vyrabeji grafické karty a ne jenom to pracuji kolikrat jeste dele.. :)

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
včera 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Nikdo to neřekl na plnou hubu, ale náznaky už nějakou dobu mohli pozorovat. Jednak pohyb cen pamětí, nebo oznámení že nebudou dostávat balíčky včetně pamětí. Když pak si šli vyjednat vlastní dodávky, tak jim muselo být docela jasno jakým směrem to půjde.

Nejhorší by pro ně asi bylo kdyby jim NV, ale i AMD sypaly čipy v původních objemech, pro které nebudou paměti. Takhle se úměrně tomu kolik se podaří vyškrábnout pamětí, nastaví dodávka čipů. Ono jich určité objemy budou na skladech a další ne úplně malé je ve výrobě, odkud dalších několik měsíců budou stále docházet v původních velkých objemech. Takže čipů po celou tu pauzu může být dostatek, ale budou k nim scházet paměti. Zastavení výroby čipů na sklad je pak velmi rozumný nápad a tím že je dále nebudou nutit prodávat za msrp jim trochu rozvážou ruce...

Likvidační to pro některé být může, zvláště když jim bude klesat poptávka i po jiných produktech které vyrábějí, protože spousta zákazníků odloží upgrade nebo nákup nového PC, ntb...

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@akulacz Nvidia ma malo pameti pro cipy protoze veskery objemy presunula do AI, tohle AMD neudelala, naopak AMD zvedla objemy dodavani balicku u 9070XT + VRAM.. protoze moc dobrej vedej ze je to aktuane nejprodavanejsi grafika v retailu coz dakladaji dlouhodoby statistiky treba z Mindfacotry.. ALZA uz taky reaguje a na prvnim miste prodejnosti je 9060XT a na druhem je 9070XT, prodeje predrazenych RTX 5000 VIDITELNE brutalne klesly uz i na ALZE ktera byla dycky "zelenejsi" protoze cesky zastoupeni nvidie zde investuje celkem dost penez do propagace uz poslednich 10 let.. banner na AMD tam nenajdes, ale bannery a clanky o Nvidia technologiich tam najdes desitky.. Ale aspon se potvrzuje ze vetsina lidi proste nehodla priplacet za stejny vykon u nivide 60+ % to je proste psychicka hranice kterou asi nikdo nechce akceptovat.. :)

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
včera 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos "AMD zvedla objemy dodavani balicku u 9070XT + VRAM" to je podle mě špatná interpretace, správná bude nejspíše taková, že většina pamětí, které se podaří sehnat za akceptovatelnou cenu, bude distribuovat s 9070XT (kde zákazník spíše přistoupí na vyšší cenu) na úkor ostatních modelů. I tady se tak dá očekávat, že celkové objemy výroby budou postupně klesat a ceny stoupat.

Asi ne tak rychle jako u NV která měla celkově vyšší dodávky a používá více postižené paměti u kterých budou ceny růst rychleji. Tam už se nejspíše skladové zásoby karet s levně pořízenými paměťmi vyčerpaly a nové karty už chodí už za vyšší ceny a ještě v nedostatečných počtech, proto třeba u té oblíbené 70Ti tak rychle rostou ceny...

Tím že se část zákazníků přesune k AMD se stejný jev akceleruje i tam, sice s nějakým zpožděním, ale pokud extrémně neklesne poptávka, nebo se nezlepší situace tak k tomu stejně dojde...

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@akulacz u nvidie je problem ze jejich vyroba hernich GPU se defakto zastavila. AMD bezi stale dal.

nvidia
nvidia
Level Level
Grafická karta: NVIDIA
včera 12:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Citujem: u nvidie je problem ze jejich vyroba hernich GPU se defakto zastavila. AMD bezi stale dal

Zdroj toho tvrdenia že nvidia skoro nevyrába a amd vyrába dalej,či zase len samé účelové lži ?

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 14:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Za posledny kvartal predala nVidia 11,1 miliona cipov, zatial co AMD iba 0,8miliona. Aj kebyze sa nVidia uplne zastavi vo vyrobe, tak by AMD trvalo 55,5 roka kym by vyrobilo tolko co nVidia za posledne 3 mesiace.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
včera 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iperitas No ~3,5(13,75 kvartálů) roku by zadání odpovídalo spíše.

Stratosova myšlenka by fungovala, pokud by daná situace postihla pouze NV, nebo pokud by se mezi mezi výrobci pamětí vyskytl nějaký hráč, který by se rozhodl výrobu GDDR6 navýšit místo utlumování (což by pro něho ale nebylo příliš ekonomicky výhodné), nebo přišel nějaký nový třeba z Číny.

Teď se dá čekat že i objemy výroby AMD budou klesat, jen ne tak rychle - může se jim zlepšovat podíl na trhu, který se ale celkově smrskne...

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@akulacz Mas pravu, namiesto delenia som nasobil, ale aj tak je to hrozne velka doba, ked ti produkcia vypadne na mesiac tak mas casto uz firmu v ohrozeni, po 3 rokoch by si na nejaku firmu ludia uz ani nespomenuli. Na AMD by zabudni uz aj po pol roku.

hakaluk
hakaluk
Level Level
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
24. 1. 2026 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Grafiky od AMD nikdo neřeší💩🤗🤣

hakaluk
hakaluk
Level Level
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
24. 1. 2026 15:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja su v klidu koupil jsem něco do zásoby 🤗Rok 2026 bude asi pěkná katastrofa. Především RAM, GPU a SSD stojí tolik, co dřív celý počítač💩🤑 Ale pro nás co máme kvalitní PC základ, buduou levnější nová CPU🤗🤑

Iperitas
Iperitas
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
24. 1. 2026 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bude zas kvikotu ked niektore extra funkcie pojdu len na nvidia kartach a AMD pride so zastaralou verziou o 2 roky neskor. 🤣

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 1. 2026 21:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iperitas Stratos za ...3..2..1...😭😭😭

A odměnou mi bude za zmínku jeho jména, další nálet palců 👎aspoň 100x🤣hrdina💪
Ani nevím kam mi to dává, tolik komentářů tady nemám snad ani od doby co se zde objevil, asi to dělají jeho další duplicitní profily.

mittar
mittar
Level Level
včera 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iperitas To zas bude kvikotu až to budou chtít rozběhat 12GB nVidiati :D

snajprik
snajprik
Level Level
24. 1. 2026 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedna vec je kolko serverov bežia na Intelu, ale zaujimavejšie kolko serverov dnes sa stavia na Intelu :) AMD u novych serveroch čo sa skladaju ma podiel už cez 50%

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik tak stavet dneska server na intelu postrada smysl..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 1. 2026 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik No však toto je statistika toho, kolik se staví na Intelu.

gepard2
gepard2
Level Level
24. 1. 2026 16:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala To bych právě řekl, že to bude pro AMD více procent. Posledních 9 let staví Intel servery jenom blázen.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 1. 2026 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Očividně ne. Vždyť ta statistika tam má i "revenue", tedy se dívá na počty kusů a cenu prodaných CPU. Nedává smysl, aby jedna metrika sledovala nově prodaná CPU a druhá používaná CPU. Obojí jsou nově prodaná CPU, jedna z pohledu počtu kusů, druhá z pohledu peněz.

Ostatně když se podíváme na příjmy divizí, serverová divize Intelu stále přináší o trochu více peněz (4,7 mld) než ta od AMD (4,3 mld). Obě v tom mají i AI akcelerátory, ale dobře víme, že ty od AMD jsou úspěšnější než ty od Intelu. Takže zatímco u Intelu bude většina těch příjmů z Xeonů, u AMD ty EPYCy budou tvořit jen část, když ne úplně tak malý kus toho budou Instincty (ty se odhadují na třetinu, takže cca 1,5 mld - tzn. na CPU zbydou 3 mld). I tady by to sedělo s tím, co říkají ty grafy.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 20:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Intel mel serverovy trh silene obsancovanej a hodne velkym vyrobcum platil, vyhrozoval apod.. aby dlouho nenabizely velkou nabidku s konkurenci.. mame servery od HP a kdyz nam posilaj kazdy rok nabidky novyhc serveru tak 80% nabidky je postavenych na Intelu i kdyz jsou ve vsech ohledech horsi nez ty s AMD.. taky cenove dost ty Intelovsky podbizi... Je to podobny jako OEM, kde Intel uplaci uplne stejne.. stale vidime TOP modely hernich notebooku na procesorech Intelu i kdyz to nedava zadnou logiku sou to zravy "svi.." predrazeny a nemaji tam co delat kdyz AMD ma soucasnou nabidku mobilnich procesorů uplne ale uplne nekde jinde.. Bohuzel takova je realita, Intel ma sttale velmi "dlouhe prsty" V retailu kde Intel zadny tyhle taktiky delat nemuze, protoze zde kupuji jednotlivci a normalni lidi ma Intel s bidou 5-10% trhu.. kdyby OEM a Serverovy trh fungoval stejne tak uz Intel mozna ani neni, protoze by proste nemel co vyrabet...

AlfonsvonKrakenstein
AlfonsvonKrakenstein
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 18:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Ty máš nějaký bližší vztah s tím číslem 50%?

Jsem si myslel, že jen strat je tatar, co neumí počítat, ale koukám, že jsem tu našel jeho parťáka 😆 který střílí čísla a neumí to ani obhájit

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AlfonsvonKrakenstein Jj, snajprik je v tomto mistr. Když má velmi dobrý den, tak trefí alespoň řád.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel mel hlavne brutalni stesti v tom ze serverovy trh je silene zpomaleny a trva roky nez se firmy "vyvazou" z aktualnich dlouholetych smluv a taky server se nemeni kazdy rok ale treba jednou za 5-10 let.. Jiank by AMD melo minimalne zt tak 50%...

gepard2
gepard2
Level Level
24. 1. 2026 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Na druhou stranu 9 let od vydání prvního Epyc je poměrně dlouhá doba na to, aby si s tím trh poradil. Překvapuje mě, že pořát vládne Intel.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Intel dost uplaci a trvalo celkem dlouho nez velci serverovy hraci na trhu zacal prodavat poradny servery s AMD.. trvdosijne furt firmam anbizely 90% nabidky na Intelech..

gepard2
gepard2
Level Level
24. 1. 2026 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos No tak jestli o nákupu rozhoduje manažer, tak se není co divit. Já už 9 let kupuju pouze Epyc.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 bohuzel vetsinou je to tak, v OEM o nakupu HW vetsinou rozhoduji jedinci co o tom nemaji ani paru.. smutna to realita OEM, proto se tam furt prodava Intel tak jak se prodava..

Radek Bilíček
Radek Bilíček
Level Level
25. 1. 2026 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Tohle platí v oblasti nákupu firemních PC, či nákupu PC pro státní sféru, kde stále u značek jako Dell, HP, či Lenovo převládá konzervativní Intel procesor.

Pryč je doba, kdy i menší, středně velké firmy si pořizovali vlastní servry.

Nákup servrových procesorů je o dlouhodobé analýze trhu a logicky je tam vždy zpoždění v rozhodování, protože jde o obří investice.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Bilíček ano presne tak, jenom diky tomuhle Intel stale "preziva"..

gepard2
gepard2
Level Level
25. 1. 2026 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Ale podle této logiky by měl Intel časem zmizet a být nahrazený AMD. 9 let je z dlouhodobého hlediska stále krátká doba? Ty servery z doby prvních Epyců jsou dávno za zenitem, já už Epyc kupoval a 2x - 3x pro každý projekt, bo technologie (a výkon) pokročily.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 to rozhodne ne, ale to co ted intel predvadi za to by si zaslouzil padnout na hubu jeste vic.. vsak jenom diky Intelu a jeho porusovani zakonu, za coz byl souszen a odsouzen, jsme tu pred lety meli 10 let dobu "temna" a ted se mu to proste vraci jak bumerang, bozi mlyny melou pomalu ale jiste...

George eLzyx
George eLzyx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos já třeba také nakoupil servery s Intelem, byť jsem chtěl AMD. Proč? vMotion mezi clustery, ale i pobočkami. Když jsou všechny pobočky Intel only, tak nemůžeš jít úplně proti korporátní strategii a hlavně si dovolit ztratit možnost live migrace bez restartu. Stretegie, kterou jsem prosazoval byla - upgradujme všude backupy na AMD, u těch nám v rámci poboček nevadí ty restarty virtuálek. Když pak jedna pobočka přejde na AMD only, tak má na vzdálené pobočce aspoň ten backup. Ale nerealizovalo se to. Korporát ...

hakaluk
hakaluk
Level Level
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
24. 1. 2026 12:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná koupím 9850X3D 🤑 Ale až k tomu bude třeba nějaká gamesa zdarma, což bývá většinou v létě. Jako zlepšení herního výkonu 2-3% (FPS) o proti  9800x3D, mi přijde hrozná bída. Takovej styl zlepšování kdysi prováděl taky Intel🤣 Uvidíme třeba se hecnu dříve, ale  9800x3D mi zatím stačí, ale mohlo by to být lepší na 4K💩 Tam mají soudruzy s AMD ještě rezervy👇

▶️God of War Ragnarok RTX 5070 Ti + 7 9800x3D, 1080p, 1440p, 4K: https://youtu.be/PMM7keXUl_A

▶️God of War Ragnarok RTX 5070 Ti + i7-13700K 1080p, 1440p, 4K: https://youtu.be/bV97xNW71o8

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hakaluk vykon narostl v prumeru o 4% a o stejné % narostla i cena vuci 9800X3D takze ja s tim nemam problem.

Bulba1976
Bulba1976
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 1. 2026 11:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A on někdo, kromě Muska, očekával, že to propadákem neskončí? 🤣 Jj, jen hypování nestačí. Dříve nebo později se realita vyjeví. Stejně jako u FSD a zanedlouho i u AI.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podle me se jedna o kravinu pri tom mnozství ve kterem se ty procesory prodavaji jsou 3 mrtvy procaky nic doslova kapkou v mori, ale je dobre ze to ASUS nepodcenil a stejne udela naky vysetrovani.. zrejme si od tech lidi stahne ty desky, da jim misto toho nove a proste ty desky podrobne prozkouma zda tam neni naka vyrobni vada nebo naka chyba v tom BIOSu.. Skoda ze podobny prikladny pristup k zakaznikovi nema i Nvidia ohledne jejich problemů, kterych maji za posledni 2 roky pozenhnane.. vetsinou to dopada tak ze veskerou vinu svali na zakaznika..

Vladislav sejk
Vladislav sejk
Level Level
24. 1. 2026 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Mě také odešel. Běhal nějakých 14 dní a pak uprostřed hraní černá obrazovka a pc už nenaběhlo. Na desce při zapnutí zůstane svítit dioda dram a tím to končí

hakaluk
hakaluk
Level Level
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladislav sejk Mozna by jsi mel rict, jak bylo slozene PC, co ji nastavil v BIOSU. Jinak 14 dní byl fakt asi vadný kus. Díky

Marek
Marek
Level Level
25. 1. 2026 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladislav sejk Mně se na 9800X3D stalo přesně to samé! Černá obrazovka, deska hlásila DRAM chybu a konec. Reklamace CPU naštěstí uznána.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 1. 2026 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Jaké 3 procesory? Když dělali průzkum po kauze na ASRocku, tak už tehdy to byla tříciferná čísla. Jen tady v diskuzích máme 3 případy, což je vzhledem k tomu, jak malinký vzorek lidí to je, překvapivě vysoké číslo.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
24. 1. 2026 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Citace z odkazu, který jsi poslal: "Zdá se, že úmrtí procesoru Ryzen 9800X3D mohou být ještě častější než problémy s nestabilitou procesorů Intel 13. a 14. generace. "

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe statistika cisla z reklamaci rikaji neco jineho..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level Level
24. 1. 2026 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Já jen cituji tvůj odkaz.... nic víc.

hakaluk
hakaluk
Level Level
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 11:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe "problémy nestabilitou procesorů Intel 13. a 14. generace" Jsou jen fake keci💩💩💩. Běžná příčina nestability je špatně sestavené PC, Nesprávně nastavený BIOS a u AMD je ještě nutné častěji Flashovat BIOS. Rok a pul jsem měl RYZEN 7 7800x3D tento CPU potřeboval opravdu velkou peči, jinak stabilita a mikro lagy jsou velmi časté. Pak jsem přešel na RYZEN 7 9800x3D🤑, což bylo velké vysvobození! Ale stále má AMD co zlepšovat, předeším hraní ve 4K. Dále jsem zkoušel RYZEN 7500F, 9600x zde jsou jen mirkro lagy v případě že používáš GPU výkonu RTX 5070+ Jinak fungují docela slušně. Ale upřímně 3,5 roku mám také i7-13700K, zde žádné problémy nemám, všechny hry jdou neskutečně plynule a žádná černá smrt!

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 11:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hakaluk to rekni memu znamemu kteremu behem 3 let umerl jeden 13900K a pak i 14900K :) Desku mel ASUS za 18tis vsechno na default, jediny co v BIOSU menil bylo XMP na ramkach, nakonec presel na 9800X3D a to to byl brutalni zaritej Intelista mnoho let.. ale dosla mu trpelivost. statistiky reklamaci na ALZE jsou neuprosne.. 13900/14900K proste umiraj jak na bezicim pase u KS ediic je to jeste mnohem horsi..

hakaluk
hakaluk
Level Level
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Vsak sám sis odpovedel🤣🤣 "Desku mel ASUS za 18tis vsechno na default, jediny co v BIOSU menil bylo XMP na ramkach 13900/14900K" A ještě hrál beztak na Full HD?💩 V tom to případě je lepší koupit RYZEN 7 9800x3D👍🫵🤣

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 1. 2026 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hakaluk hral ve 4K@144Hz s RTX 4090 STRIX.. komp za celkem velky penize..

hakaluk
hakaluk
Level Level
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos To jo, ale peníze nejsou všechno. 🙃Tak jestli nebude dělat nic, tak odpálí aji ten RYZEN 7 9800x3D👏 A krom toho bez tak koupil ASUS, který polde nejnovějších klepů má problémy🤑💩

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 1. 2026 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel čelí vysoké poptávce. 🤣🤣🤣

hakaluk
hakaluk
Level Level
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
23. 1. 2026 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektní úspora🤑 Ušetříme za nové RAM koupíme místo za 12 000,- Kš jen za 11 500,-Kč🤑🤑 Skvělý tah.🤣Společnost AMD dále podotkla, že si hráči nemusí kupovat rychlé varianty pamětí DDR5, neboť např. mezi DDR5-4800 a DDR5-6000 je výkonnostní rozdíl méně než 1 %. To je způsobeno tím, že díky velké cache procesor nemusí tak často do RAM

Reklama
Reklama