@maraou
"A jestli si nekdo pritahne elektrokolobezku z noname dovozu za par tisic, kde je osizeno uplne vse od vodicu, konektoru az po battery managment, tak budiz to jeho volba." v tomto se ale musím některých kteří se nevyznají v elektrotechnice zastat. Nemusíte mít nic z dovozu, třeba u mě v ově "čínský" Hadex, koupíte tady a nevíte že to je čína jak vyšitá, a obchodů zaměřených na čínské výrobky je hodně.
@maraou
"akumulátory si ve většině případů nesou vlastní okysličovač" a jak si vykládáte toto? Ono jo dnes už jsou auta s lfp ale ty co měli li-ion apod. nezmizeli. A toto jsou auta, neřeší to problém hoření elektrokoloběžek atd. To stále používá na 99,8% li-ion.
v hoření ev bych problém neviděl, spíše v tom že to na rozdíl od ice nejde uhasit. Z různých stran chodí taková info že už mám tak velkou nedůvěru že 18650 skladuji mimo byt. Čet jsem: reklama společnosti, na sprinkler. Na hasicí přístroj proti zahoření elektrokoloběžky. Naprosto využívají neznalost problému, akumulátory si ve většině případů nesou vlastní okysličovač, takže jak sprinker vodu v hasičáku vyplítvá tak koloběžka začne hořet znovu. Tak sama hasiči nemají metodiku jak auto uhasit, tak co nezničí na autě oheň zničí voda. Oni celé auto ponoří do káďe s vodou. Většinou když ví že hoří elektromobil tak si i ten kontejnér na vodu vozí.
@Boboš Řimbaba
🤣🤣 podobného názoru je přítulka od otce, používám kde jaká usnadnění. Ostatní věci zvládám, proč se zatěžovat trivialnostmi. Hlavně její příklad horší paměti, když máš kde co napsané, musím si pamatovat trtiviálnosti když si je mohu psát. Vím jak extra dobře to funguje u otce, nepřeje protože si nepamatuje data narození. Já je mám od všech známých napsané tak přeji. Protože otec je bastlíř jako já, a když si chce jeho přítulka cvičit paměť na "ostrých" datech, tak bych ji vyrobil kuličkovou bombu, s číselným zámkem. Do kolikati čísel by si kód pamatovala, než jednou nebude vědět. A copak ta kuličková bomba udělá pak až uběhne čas. 💥
@akulacz
zhruba podobný názor, beru že pokud se použije ai s rozmyslem dokáže dělat nudnou práci za lidi a hlavě s mnohem lepším výsledkem. Třeba už dlouho nasazena u pojišťoven, kdy zkoumá zda nejde o pojistný podvod. A porovná podání zda už v milionech podání nebylo něco takového použito. Fotka atd. Ale někteří ty informace od ai berou za pravdu, a už jsem si ověřil že to jsou spíše někdy misinformace. Hlavně x ai/grok, totálně pitomá ai. Vůbec nechápu jak na tom musk založil grokpedii. Wikipedii beru jako slovo boží. S tím má zkušenost i pan Šurkala, zadejte do různých ai toto. "robot tesla optimus bez rukou, generuj obrázek" Jen grok nepochopil, vo co go?
já taky jsem velmi nedůvěřivý (a pokud to není složité, tak mám vybavení), a naposledy mi servis potvrdil proč jsem nedůvěřivý, chtěl jsem znovu nalakovat okrasnou lištu kterou jsem podřel, řekli mi že ji pak neumí hezky nalepit z5, byla přilepená oboustranou páskou. Odřeninu z5 nalakovali lakem na opravy, výsledek? Mohl jsem si to nalakovat sám temperkami, jak to bylo zhnusené. Pak jsem to musel sundat a nastříkat. A normálně jsem lištu nalepil z5, jen asi myslím více jak mechši v servisu. Tak jsem to z5 nalepil silikoniovým tmelem kde mám dost času na to abych to udělal hezky.
Jako aditivum leji vif, u předchzího auta do nafty nyní benzín. Je prý nejlepší.
@Milan Šurkala
no to mi nemusíte věřit, mi mozek funguje takto že to co chci si pamatuji roky, ostatní dokážu uipozadit tak že je střelím druhý den nevím. Tady to byl zrovna parametr hmotnost na který jsem se zaměřil, proto říkám váš mozek funguje lépe tak si najdu nějaký článek co jste psal před rokem a zopakujete ho přesně.
no já nevím jak záměrně nafukuji hmotnost ev, ale všiml jsem si jednoho že pokaždé jak se píšou parametry ev, taktně se zapomene udat jeden parametr.
taky už se i řešilo že se zvedne hmotnost pro skupinu řidičského průkazu B, že do toho se ev nemusí vejít.
Taky co vím se dělal test a svodidla většinu ev nezastaví, čím to asi bude? Ale taky by to mohlo být že zbytečně nafukují hmotnost ev.
@Milan Šurkala
"Nevíte, co je to za auto, ale víte, že je o tunu těžší. To je zajímavé." a co je na tom zajímavého, díval jsem se na specifikace před rokem, holt jen vím že to bylo o tolik těžší, i ten nástřelk kapacity byl odhadem. Schválně si zde najdu článek rok starý a doufám že mi tam popíšete slovo od slova co jste psal. Mě totiž předtím zajímal parametr hmotnost o jiný jsem se nezajímal, asi tak zajímavé.
@Lukáš Meistner
to máte naprosto v pohodě, já to mám taky docela nahovno. Je tady v ově jen jedna čerpací stanice, tankuji jen BA98, jsem nedůvěřivý tak díky tomu že auto je sportovní tak kupuji jen toto a leji vlasní aditivum vif. Tak čerpám vlastně veškeré výhody, ba98 je levnější jak jiná srovnatelná paliva, a mám jistotu že tam to aditivum je. Můžu načerpat jakékoliv prémiové palivo ale popisy jako verva racing,100+, atd. jsou vždy jen obchodní název, na stojanu to je že z hlediska zákona to je ba98. takže pokud bych si stěžoval že auto hůře jede, tak leda na lampárnu. Pokud by tam coi naměřila 98 oktanů tak je vše vpořádku
@Milan Šurkala
tak v tom nemohu sloužit, bo vždy nejsem schopen si zapamatovat typ jeho mercedesu, ale co se týče karoserie tam rozdíl je. Ale určitě jeho 150kWh akumulátor neváží 20kg, to vím určitě. Nicméně jak píšu takové aku vozy se pohybují vždy 2-3t, nemyslím dacia spring s tou i když mám plně nabito tak je to srovnatelné jako rezerva u spalováku
@rpajik
A co není pravda? Otec má elektroauto s podobným výkonem jako já benzín a on má o tunu více. "A už hele v garáži" a to je jedna z podmínek, mít dům a kde nabíjet. Já bydlím ve něstě auto mám ve veřejné garáži nemám kde dobíjet. Další podmínka jak říkáte je mít spalovak na delší cesy, elektrika je na známé trasy kolem komína.
@Lukáš Meistner
já to nikdy nedělal, ale prý to moc nejde. Jen cpu vylapovat. Odpověděl vám trol, vždy to říkám že sklerózou moc netrpím. Neříkal jste že ho máte zablokovaného? 😎
@pidalin
u těch past bych totálně neřešil přestup tepla, dávám lidem cokoliv, rozdíl je naprosto zanedbatelný. Spíše bych řešil nějakou trvanlivost, zabývám se pc o něco délé a jednou se mi stalo že na chipsetu, takže tam ji nedal uživatel ale výrobce mobo, byla "pasta" lepidlo, že se mi chladič nepovedl sundat a když jsem si pomohl šroubovákém tak šel chladič dolů i s chipsetem. Takže u klientů neřeším přestup tepla. Ale sám jsem honič teploty a na cpu mám kov, a ten se chová podobně jako rtuť takže ho tam je nátěr. tzn. mikrometrová tloušťka. Tak tenkou vrstvu snad ani s pastou nejde udělat.
takže na běžné použití naprosto neřešit přestup, jen přívětivost instalace
@Milan Šurkala
Já to nikam nestočím, jen jak vidím vám chybí širší pohled. Schody do nebe ukazují že i když si čína myslí že vyrobili super pokročilé auto tak ukázali celému světu že ne. Takže tu čím dál více stoupá pravděpodobnost že jech tvrzení mají tu samou vypovídající hodnotu jako ta od intelu.
@gepard2
Velmi podobný názor mám já. Elektromotory atd. velmi dobré, znám z práce, naprosto dokonalá možnost regulace pomocí frekvenčních měničů. Celé ev padá na akumulátorech kdy se dostáváme do sféry hmotnosti tanků když chceme slušný dojezd. A aby se vyrovnali spalovákům tak jsou nabíječky v megawatech. Uvědomují si někteří že tu elektřinu nikdo nesere ale že ji vyrábějí elektrárny. A kolik bude třeba skokově elektřiny když se najednou bude nabíjet megawatou 1000* aut? Elektrozaslepenci řeknou vyrovnávací akumulátor. Ten zvládne po sobě během dne 100*aut?
@Milan Šurkala
opravdu je vám to záhadou? Chcete říct že korejci po nich chtěli aby ty akumulátory byli méně kvalitní?
A nějak jste zapomněl napsat proč ten test schodů do nebe nevyšel, taky na objednávku jihokorejců? A to že jim nefungoval zádržný systém taky spáchali jihokorejci, parchanti.
Přeložím si to takto, já jsem náchylný k dezinformacím. A vy všechno pr co prohlásí číňaňi jim přičtete k dobru a to co se jim nepovede se nepočítá.
@Milan Šurkala
Vím že jste elektro zaslepenec, já jsem realista. Nehážu vše do jednoho pytle, ale kolik potřebujete důkazů že čínský pokrok není takový jako říkají? Tady máte že jejich akumulátory nejsou tak kvalitní jako odjinud.
Tady máte jak ryze čínská automobilka selhala jak se chtěla pochlubit jak její auto vystoupá schody do nebe, a navíc poškodili zábradlí, nevypovídá to částečně o něčem? Nebo snad ultra chytří číňaňi nemohli vymyslet zádržný systém který bude fungovat.
Když pitomí britové to vystoupat dokázali a navíc ani zádržný systém nepotřebovali? Bavili jsme se předtím, že čína má dle vás aktuálně nejvíce přihlášených patentů. A já říkal jsou ale ty patenty k něčemu?.
"náchylnost člověka věřit různým dezinformacím" a já bych právě řekl že naprosto nejsem jen jsem realista, a když si přeberu různé skutečnosti, tak právě naopak nevěřím různým "pr" číny jako vy
@zetde
přeberte si to jak chcete, stačí? To je drát který používají trolůejdusy jako přívod k motorům. 25mm2 to máte změřené? Mám to k bodovačce, víte jak je ten kabel tlustý? Nehledě nac to jak to při 8 metrech musí být těžké a tvrdé. 5-10kg musí mít určitě
@Milan Šurkala
já bych právě řekl že chápu, a dle mě jdou tyto dvě věci ruku v ruce. Nebo co vlastně vy myslíte, že jsou bez problémů schopni vymyslet Perpetuum mobile ale nemají nikoho kdo by to dle jejich plánů vyrobil?
dost by mě zajímalo jakou reálnou kapacitu vlastně člověk dostane, pokud vím otestuje se omezený počet kusů pak se udělá certifikát o shodě a tím to haslo. I u běžného auta je motor cca +-20%
@maraou
Proto jsem často docela skeptický jak se zde i jinde píše o jejich děsném pokroku.
A pak nevím jaká může být kvalita u extra levných věcí přímo z číny. Mám auto v garáži, tak musím napřed cca 15 minut pěšky do garáže. A už zdálky poznám u cesty zaparkované MG, auto které má komponenty jako mám na bicyklu. Tzn. naprosto nulová rezerva, vše uděláno tak že splňuje naprosté minimum.
A to tak mají i u elektroniky, když něco dělám tak dimenzuji třeba vodiče na 10A, číňan tyto samé vodiče použije na 100A
Zrovna je to období kdy se to celkem pozná, často se dívám v obchodech na startovací kabely. Většinou výroba čína, často člověk s nima nenastartuje, slabý průřez ale většinou izolace na 100kV, aby vypadali tlusté. Není nad moje pravá 16mm2 měď ale dost těžké, už jednou jsem startoval chlapa, kdy říkal že už to pomocí kabelů zkloušeli a nic. Motor neměl v pořádku tak veškerý proud šel z mého auta, ale moje kabely nemají problém přenášet trvale stovky ampér. Nakonec nastartoval.
@maraou
předpokládám že nemá. Toto už vím že když tam chtějí firmy vyrábět ale pak výrobky prodávat za nekřesťanské ceny (apple) tak tam posílají své kontrolory kvality. Lidé z číny to mají asi v povaze, když to jde tak kvalitu ojebu. Sám to znám i z práce. náš dodavatel tam něco vyrábí, a nejsou to zrovna levné komponenty. Předpokládám že ty věci co kdysi dodával a letěli v apolo 11 nevyráběla čína. Řešili jsme náhodné poruchy, pak jsme zjistili chybějící cín na svorkách atd.
@Martan67
@Martan67 nestrašte. Budu zase za toho kdo si dle pana Šurkaly najde důvod proč do chůdáka intelu kopnout, nedávno jsem četl nějaké uniky a panther lake měl slabý st a podobně mizerný mt, i když intel musel jít se slíbeným tdp výše. Jedna věc tady velmi nehraje, že dost webů se odkazuje na ten samý obrázek popř. stejné score. 1, 2, 3, 4