Vzhledem ke stále nedostatečné softwarové podpoře ray tracingu na kartách NVIDIA by jeho absence na Radeonu VII nemusela tak moc vadit. Ovšem v případě DLSS už to může být zcela jiné, takže co chce AMD dělat?
Zásadní rozdíl mezi ray tracingem a DLSS je ten, že v prvním případě jde o kvalitu grafiky, zatímco v druhém o výkon, přičemž ray tracing musí hráčskou obec přesvědčit také o tom, že se jej vyplatí zapínat. Bezesporu má však velký potenciál do budoucna.
	Pokud se začnou ve větší míře objevovat hry, které jako nové nebo i starší tituly zavedou podporu DLSS, bude to pro NVIDII a sérii RTX 2000 znamenat velkou výkonnostní vzpruhu, takže ani není divu, že se AMD bude chtít na tuto konkurenci zaměřit. Jak dobře víme, DLSS je technologie anti-aliasingu využívající jádra Tensor. Díky tomu se ulehčí hlavním jádrům CUDA a výkon jde výrazně nahoru.
Podpora technologie DLSS je či bude aktivována na následujících titulech, takže už je opravdu třeba počítat s tím, že NVIDIA bude mít díky nim značnou výhodu.
- Ark: Survival Evolved
 - Anthem
 - Atomic Heart
 - Battlefield V
 - Dauntless
 - Final Fantasy 15
 - Fractured Lands
 - Hitman 2
 - Islands of Nyne
 - Justice
 - JX3
 - Mechwarrior 5: Mercenaries
 - PlayerUnknown’s Battlegrounds
 - Remnant: From the Ashes
 - Serious Sam 4: Planet Badass
 - Shadow of the Tomb Raider
 - The Forge Arena
 - We Happy Few
 - Darksiders III
 - Deliver Us The Moon: Fortuna
 - Fear the Wolves
 - Hellblade: Senua’s Sacrifice
 - KINETIK
 - Outpost Zero
 - Overkill’s The Walking Dead
 - SCUM
 - Stormdivers
 
Adam Kozak, Product Marketing Manager firmy AMD, nám tak pozradil, že se chystá obdoba DLSS, a sice DirectML. Jak už název napovídá, jde o technologii od Microsoftu pro API DirectX 12 podobně jako DirectX Ray Tracing (DXR). Půjde stejně jako v případě DLSS o anti-aliasing založený na strojovém učení, ale je otázka, co to přinese v případě využití na Radeonu VII oproti klasickým způsobům vyhlazování hran.
Je totiž jasné, že stejnou výhodu jako v případě DLSS nezískáme. Tam jde o využití jader Tensor, která by jinak zůstala ladem, a uvolnění hardwarových prostředků jader CUDA. Radeon VII žádné "hardwarové zálohy" nemá, takže v jeho případě může jít pouze o to, že DirecML bude pracovat efektivněji.
Pak jde i o to, že DLSS podporuje celá řada RTX 2000, zatímco Radeon VII je tu sám a zda DirectML bude k dispozici i pro starší Radeony, toť otázka. Nicméně AMD se může chlubit svým hardwarem v konzolích PS a Xbox a DirecML by se mohlo prosadit právě i díky tomu. Uvidíme.
Ještě tu máme také doplňující informace o AMD Navi, kterážto generace má být představena v červnu na E3. AMD je prý velice spokojeno s dosavadním vývojem a chce, aby hotové produkty přišly na trh někdy v červenci. Takže uvidíme hned dvakrát.