Galerie 4
AMD ukázalo Radeon Pro Vega 64 a 56 s až 25 TFLOPS
Aktualita Grafiky a hry Radeony Radeony Rx 5xx AMD

AMD ukázalo Radeon Pro Vega 64 a 56 s až 25 TFLOPS

Jan Vítek

Jan Vítek

6

Společnost AMD prozradilo nové informace o profesionálních grafických kartách nové generace, a to konkrétně Radeon Pro Vega 64 a Vega 56. Ty nám nabídnou až 16 GB paměti HBM2 a také výkon až 25 TFLOPS.

Reklama

AMD tak už oficiálně představilo nové karty Radeon Pro Vega pro profesionální nasazení, ovšem to neznamená, že budou v příštích několika dnech na trhu. Však vedle nich tu jsou také akcelerátory Radeon Vega Frontier Edition a pak herní Radeon RX Vega, přičemž Radeon Pro Vega se zařadí mezi ně.

AMD ukázalo Radeon Pro Vega 64 a 56 s až 25 TFLOPS

Jisté je, že v základu půjde vždy o ta samá GPU, která nabídnou maximálně 64 Compute Unit, čili 4096 Stream procesorů a také 256 texturovacích jednotek. Nyní se už také můžeme podívat na to, jak tato GPU vypadají, ovšem je třeba poznamenat, že nejde o fotografii, co AMD zveřejnilo, ale o uměle vytvořený obrázek z marketingového oddělení, jenž se tak bude spíše jen inspirovat tím, co by ukázala opravdová fotografie čipu. Z obrázku tak nelze dělat závěry toho, jak je dané GPU veliké, o což se aktuálně mnoho lidí snaží. Nelze tak říci, zda toto GPU bude mít plochu necelých 500 mm čtverečných, nebo jinou.

AMD ukázalo Radeon Pro Vega 64 a 56 s až 25 TFLOPS

Na obrázku ale můžeme jasně vidět, že součástí čipu, respektive pouzdra, bude jeden velký křemíkový Interposer umístěný pod samotným GPU i paměťmi HBM2, ale nic jiného jsme nečekali. Paměti HBM2 budou dvě, což nám dává k dispozici 2048bitové rozhraní a pak už bude záležet pouze na tom, zda půjde o 1,6 Gb/s na pin nebo 2 Gb/s. Pravděpodobnější je rozhodně 1,6 Gb/s, takže výsledná propustnost by tak byla 409,6 GB/s. A pokud se AMD v rámci GPU Vega opravdu nechystá využít čtyři čipy HBM2, a tedy 4096bitové rozhraní, pak můžeme jeho rozhodnutí propašovat i mezi herní karty paměti HBM2 jako spíše špatné rozhodnutí. Právě ty totiž velice pravděpodobně mají být hlavním důvodem tak pozdního nástupu GPU Vega. Propustnost mírně nad 400 GB/s totiž dnes není nic, co by GDDR5X pohodlně nezvládly.

AMD však možná nemělo moc na výběr, pokud nechtělo utrácet peníze za vývoj a tape-out grafických čipů Vega pro HBM2 i GDDR5X, což by vyžadovalo nemalé náklady navíc. Takto může vyvinout v podstatě jen jedno GPU, které využije ve třech různých řadách karet. Výkonnostní rozlišení pak zajistí deaktivované části čipu a rozdílné takty.

Co dalšího ale vidíme na zveřejněném obrázku? Vypadá to na rozdělení na dvě poloviny po čtyřech jednotkách, čili každá by měla mít celkem 512 jader a 32 texturovacích jednotek.

GPUPolaris 10 XTVega 10 XT
Proces

14nm

14nm

Shader Enginy

4

4

Stream Procesory

2304

4096

Výkon

5,8 TFLOPS
5,8 (FP16) TFLOPS

12,5 TFLOPS
25 (FP16) TFLOPS

Render Output Unit

32

64

Texture Mapping Unit

144

256

Hardware Thread

4

8

Paměťové rozhraní

256bit

2048bit

Paměti

8GB GDDR5

až 16GB HBM2

Vega XT by měla být schopna dosáhnout až 25 TFLOPS, což je pochopitelně Half-Precison (FP16), přičemž Single Precision (FP32) pak bude přesně poloviční. A jak bylo zveřejněno, bude tu Radeon Pro Vega 64 a 56, což je bezpochyby odkaz na počet Compute Unit. Slabší Vega 56 by tak měla mít 3584 shaderů a nedivili bychom se, kdyby to platilo i pro herní verze. AMD uvádí v jejím případě výkon 22 TFLOPS v FP16.

AMD ukázalo Radeon Pro Vega 64 a 56 s až 25 TFLOPS

Radeon Vega Frontier Edition vstoupí na trh 27. června, takže za tři týdny. Herní RX Vega mají následovat někdy poté a kdy dorazí Radeon Pro Vega, toť otázka.

Zdroj:

wccftech


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama