Galerie 2
Apple vás upozorní e-mailem na přístup k webovému rozhraní iCloud
Aktualita Ostatní Cloud Apple

Apple vás upozorní e-mailem na přístup k webovému rozhraní iCloud

Radan Tuhý

Radan Tuhý

Přibližně týden po medializaci úniku fotografií celebrit přichází první ze slibovaných opatření, které má údajně pomoci zamezit podobným situacím v budoucnu. Po přihlášení na iCloud.com vám přijde e-mail.

Reklama

Jak mnozí z vás určitě zaznamenali, minulý týden vyšel najevo poměrně masivní

únik soukromých fotografií celebrit

. To vyvolalo odpovídající diskuzi ohledně bezpečnosti dat v cloudovém řešení Applu a potažmo v cloudu celkově. Na to hlavní představitel Applu, Tim Cook, zareagoval prohlášením, že dojde k posílení bezpečnosti dat ve službě

iCloud

.

Zřejmě jedna z prvních viditelných změn je právě rozesílání e-mailového upozornění, které obdržíte po přihlášení k webovému rozhraní služby iCloud. Jelikož by se mělo jednat o globální nastavení, vyzkoušeli jsme se tedy k účtu iCloud přihlásit i my. Během 10 minut skutečně dorazil e-mail s upozorněním.

Apple vás upozorní e-mailem na přístup k webovému rozhraní iCloud

Dle dostupných informací by podobné upozornění mělo uživatelům služby přijít také po přihlášení z nového zařízení, případně pokud jsou obnovována nějaká data ze zálohy.

Podobná upozornění chodila uživatelům již delší dobu, ovšem pouze v případě změny hesla, přidání nového ověřeného zařízení nebo po vygenerování klíče pro obnovu dat.

Ve své podstatě jde o dobrá opatření, jen je otázkou, nakolik budou efektivní. Pokud by se nám tedy někdo neoprávněný přihlásil k účtu, dostaneme sice e-mailové upozornění, ale až poté, co k tomu dojde.

Lepší by zřejmě bylo věnovat více úsilí prevenci, tedy například integraci dvoufaktorového ověřování do chybějících služeb. Kromě toho by přišel vhod i přístupový log, který mají i některé konkurenční služby (např. Google nebo Dropbox).

Zdroj:

Mashable


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama