Zpět na článek

Diskuze: Arctic Sound S111: přenosný zvuk

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kapa_193
kapa_193
Level Level
5. 8. 2010 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty mas zo sebou problem, ja som ti vysvetlil vo vseobecnosti ako sa da rozsirit a vyrovnat fr. charakteristika, ty si tu vypisoval konkretne nieco. najprv si vravel ze to neide, uz uzznas ze to neide a pchas mi do ust to, ze tieto bedne zahraju 50hz, to si nenormalny, ja vo vseobecnosti ti vravim ze co a ako a ty z toho robis kovbojku. Proste nema cenu ti nic pisat. Cely cas iba pisem, ze v aktivnych bednickach moze byt zosil, co vyrovna Fr charakteristiku, stavany na mieru bednicke a reprobox hra krajsie ako keby bol klasicky pasivny a k nemu obycajny zosilovac. najprv si to nepochopil a teraz tu hras mudreho. Ja som to nevymyslel, robia to vyrobcovia spotrebnej elektroniky a snazil som sa ti objasnit princip, a ty tu potom robis extremy z toho.

kapa_193
kapa_193
Level Level
5. 8. 2010 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No precitaj si za sebou a je to to iste, vravel som ze signal do repraku ktory ma vyrovnanu FR charakteristiku az od 150Hz mozes poslat signal taky, ze box ako celok uz moze hrat aj od 50Hz. Ono si to pochopil a teraz to tu akoze vysvetlujes. Ja len stale vravim, ze reproduktor ktory normalne nehraje 50Hz/ze ma tam vesci pokles ako sa podla normy uvadza, v aktivnej bedni so zosilovacom prisposobenym tomuto repraku, jeho Fr charakteristike uz bedna bude hraj aj krasne 50Hz, jebo zosilovac popridava co basaku neide a poubera kde ma prevysenia a tak umelo vyrovna Fr charakteristiku AKTIVNEJ BEDNI. Casto sa to robi a aj preto niektore Hifiveze s malou bednicou hraju krasne, lebo zoilovac tam je namieru boxom a pridava a ubera frekvencie ktore treba aby zvuk bol co v najsirsom Fr rozsahu. Keby tam bol klasicky zosilovac, hralo by to onicom lebo tie male repracky by nehrali pod 100Hz ani prd, a oni predsa budu hrat, len sa im prisposobi zosilovac, konstrukcne reprak na to pripravia... pochopilô si tu myslienku a to je dobre,.....

pavel.hromadka
pavel.hromadka
Level Level
5. 8. 2010 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa_193 Já nejsem akustik ani elektrotechnik, ale podle mého ten nemalý pokles účinnosti malé reprosoustavy na nízkých frekvencích teoreticky sice vyrovnat lze, ale vzhledem k tomu, že 1) diskutujeme pod článkem o repro napájených z USB a 2) pokud si dobře vzpomínám, z hlediska přenášené energie hudbě dominuje oblast basů, se obávám, že ten zesilovač by měl v praxi skutečně problém, aby se docílilo vyrovnané charakteristiky soustavy vzhledem k původnímu signálu.

kapa_193
kapa_193
Level Level
5. 8. 2010 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedno aj druhe je to iste, tam je to iba inak napisane, proste upravis signal zosilovaca tak ze pridas frekvencie ktore reprak hraje horsie a tak potom to hraje dobre, cely cas som ti to vysvetloval a vecsina zabudovanych zosilovacov je takto prisposobovana osadenym reprakom.... Snazil som sa ti to vysvetlit a teraz sa chytas na slovickach, no pochopil si to a to je dobre.

tief
tief
Level Level
5. 8. 2010 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nic proti, ale Visaton rozhodně nejsou hi-end (vyrábí je tuším Německá Vifa), jsou o něco výše než klasický český Tesly (Tesla Valašské Meziřící, průměry nad 25cm se dělají ručně) ;)

kapa_193
kapa_193
Level Level
5. 8. 2010 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Este raz vravim ze to co pises plati, no u kativneho boxu sa da vysledna frekvencna charakteristika upravit tak, aby bola taka aka chces. Mas reproduktor ktory ma na 50Hz pokles -9dB, zabudovany zosilovac je tak spraveny, ze ma na 50Hz zosilnenie +9dB, reproduktor je na to konstrukcne stavany, ma dostatocne Xmax a uz ten box hraje aj 50Hz. Toto sa da a aj sa roby u spotrebnej elektronike, hifiveže, domace kina, PC repraky.... Nikto nu nic neporusi, iba vyrovna frekvencnu charakteristiku. Zbytocne sa rozpisujes, mas pravdu ale o boxe ako takom, no ten box meras nedeformovanym signalom, no ja prave vravim o tom zosilovaci, ze ten je tak stavany, ze rozsiry a upravy frekvencnu charakteriostiku. Tak kde reprak ma pokles, prida, kde ma prevysenie, uberie, neviem co sa ti zda nepochopitelne, to nieje moj vymysel, neviem co mi tu davas citat, ja ti len vravim ze to tak robia, nie ja ale vyrobcovia a ze to funguje, je samozrejme, ze to funguje do urcitej miery a ze to sa neda pouzit vsade, no robi sa aj takto a ked to nevies pochopit tak je to skoda pre teba...

kapa_193
kapa_193
Level Level
4. 8. 2010 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozpravas o reproduktore a mas pravdu, no ja rozpravam o aktivnej bedi, co je uz ina vec. Nechapem, ze si to nepochopil, samozrejme ze co vravis plati pre reproduktor, no nemusi pre aktivny box. V subbasoch k PC sa pouzivaju v lepsom pripade male, no vysokozdvyhove repraky, primerov 10-16cm ktore normalne v kasickej bedni na kalsickom zosilovaci nehraju nejako pod 100Hz, no konstrukcne ich na to pripravia, maju velke Xmax, zosilovac ktory tam zabuduju naekvalizuju tak, aby spravil to ze box bude hrat aj 50Hz, reprak to zvladne vychylkou, konstrukcne je tak vyrobeny...., proste to nehral no zosilovac ma na 50Hz +9db napriklad a uz box to hraje, proste reprak to nehral , no box uz to hraje...., dufam, ze to pochopis....

kapa_193
kapa_193
Level Level
4. 8. 2010 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mas svoju pravdu, no ty rozpravas o reproduktore /samostatny menic/ a tu je udaj od reproboxu aktivneho. Aj ja som takto rozmyslal kym mi to niekto neobjasnil. Jedna vec je ta, ze ten repracik to zahrat nemoze, no aktivny reprobox mozno ano. Budeme vo vseobecnosti, nie prave o tomto sete.... proste mas box s reprakom sirokopasmovym co hraje +-6dB od 150 do 12.000Hz. No v bednicke tomu prisposobia zosilovac, daju tam ekvalizer, procesor, ktory presne pozna zabudovany reprak a vyladia to tak ze bude to hrat od 50Hz do 18kHz +-6db krasne, proste tam ten zabudovany zosilnovac ma predradeny procesor/ekvalizer ktory prida a uberie frekvencie ktore treba, samozrejme ze reproduktor musi mat urcite predpoklady. Takto vela vyrobcov to robi a tak sa da dosiahnut...... Najcastejsie to robia na magnetofonoch, hifiveziach, MP3 prehravacoch, telkach, proste to naekvalizuju na dane reproduktory. Skus klasicky MP3 prehravac pripojit k zosilovacu a zistis, ze zvuk z neho uz je upraveny aby dodavane lacne sluchadla hrali ako za ligu....napriklad....Proste aktivne reproboxy mozu mat zosilovac upraveny pre potreby daneho osadenia...., keby boli bez zosilovaca a ty k boxom pripojil klasicky zosilovac, hralo by to celkom inak..... Druha vec je ta a s tym sa da suhlasit, ze vela vyrobcov si parametre cuca z prstu a pise co najkrajsie cisla......

kapa_193
kapa_193
Level Level
4. 8. 2010 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

normalne je tam XP, dam vypnut, vypne sa ale USBcka fachcia, je to divne, no pohladam nieco, este som nemal cas nakolko notas na neprenasa, zena to ma namiesto desktopu.

kapa_193
kapa_193
Level Level
4. 8. 2010 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kupil som taketo bednicky /uplne rovnake iba znacka ina.../ manzelke k notebooku MSI a velka spokojnost. Este ked sa troska pohrate s ekvalizerom, trocha pridat vysky a basy...., tak to hraje velmi dobre nato ake su malinkate a lacne..... Nazvucia perfektne celu miesnost 3,5x3m v normalnom rozsahu aj na hudbu a film. Jednina vec, ze ked notebook vypnem, USBcka mam stale po napetim a repraky idu dalej a je ich trocha pocut/rusenie/... pri zapnutom notebooku to nepozorujem.... Mozem iba suhlasit s recenziou a odporucit, su vyborne.... http://www.media-tech.eu/page.php?lang=uk&do=details&pid=1863

Reklama
Reklama