Galerie 3
Asus očekává výrazný růst na trhu s PC a komponentami
Aktualita Ostatní Asus

Asus očekává výrazný růst na trhu s PC a komponentami

Jan Vítek

Jan Vítek

2

Asus se nedávno se svými investory podělil o své finanční výsledky za poslední kvartál a také nastínil, jaký bude zbytek tohoto roku. Má velice pozitivní výhled, který počítá se silným růstem prodejů počítačů i jednotlivých komponent.

Reklama

Pro Asus je PC byznys zdaleka největším a nejziskovějším segmentem a už v druhém letošním čtvrtletí v něm bylo zaznamenáno zlepšení, ovšem to pravé má teprve přijít. Kryptokocovinová krize je tak zdá se zažehnána a nyní se mohou PC společnosti navrátit k růstu a vyšším ziskům, jak naznačují už zlepšené výdělky a vyšší tržby za uběhlý kvartál. 

Asus očekává výrazný růst na trhu s PC a komponentami

Asus vidí potenciál především v herních noteboocích, telefonech a pak v tenkých a lehkých noteboocích. Chce se také více rozvíjet na trzích pro kreativní profesionály, k čemuž použije v podstatě své výkonné řady notebooků pro hráče, jen s upravenou výbavou a především designem. Firma se také pochlubila, že zaznamenala růst na trhu s herními notebooky, který v jejím případě v první polovině roku překonal růst celého trhu. 

Asus očekává výrazný růst na trhu s PC a komponentami

To samé a ještě více platí pro tenké a lehké notebooky, jejichž dodané množství pro Asus meziročně vzrostlo o 40 %, zatímco celý trh rostl o 27 %. To znamená, že takovéto notebooky pro Asus představují už 57% podíl ze všech notebooků, které dodává na trh, takže jde o mimořádně důležitou kategorii. 

A konečně tu máme onen výhled na výsledky právě probíhajícího kvartálu, v němž Asus očekává celkově o 20 % více dodaných PC a notebooků a o 15 % více dodaných komponent (v obou případech je to mezikvartální srovnání). 

Asus se také připravuje na další možné dopady obchodní války mezi USA a Čínou. Je to sice Tchaj-wanská společnost, ale vyrábí řadu produktů v Číně, a tak si už nyní raději na půdě USA udržuje velké skladové zásoby na dva až tři měsíce a vyjednává se svými dodavateli o možnostech přesunu výroby. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama