Galerie 3
AUO a 3M chtějí přinést 4K Quantum Dot panely do mainstreamu
Aktualita Monitory AUO 3M

AUO a 3M chtějí přinést 4K Quantum Dot panely do mainstreamu

Jan Vítek

Jan Vítek

Společnosti AU Optronics a 3M ohlásily, že vytvořily novou technologickou alianci, která si vzala za úkol přivést do mainstreamu televizní panely a monitorové displeje s technologií Quantum Dot, které nabídnou vysoké rozlišení.

Reklama

V případě televizorů to tak má být 4K a monitory zase nabídnou počítačovému světu blízké rozlišení Ultra HD. Technologie

Quantum Dot

ale není horká novinka, která přinese do světa monitorů zásadní změnu. Jde o využití speciálního filmu QDEF (quantum dot enhancement film) s biliony polovodičových nanokrystalů, který se využije pro podsvícení. Takové pak dokáže produkovat bílé světlo s ideální vlnovou délkou, jež zajistí přesnější barevné složky, čili červenou, zelenou a modrou, díky čemuž takový monitor či televizor získá větší gamut a lepší pokrytí barevných prostorů. Půjde tedy stále o technologii LCD, jejíž barvy ale mají být bohatější a celkově lepší, a to právě díky podsvícení.

AUO a 3M chtějí přinést 4K Quantum Dot panely do mainstreamu

Společnost AU Optronics tak bude dodávat samotné LCD panely a 3M zase technologii QDEF a výsledkem mají být televizory a monitory splňující ITU-R Recommendation BT.2020 (čili Rec. 2020). Budou tak podporovat rozlišení 3840 x 2160 a 7680 x 4320 a 10bitovou či rovnou 12bitovou barevnou hloubku.

AUO a 3M chtějí přinést 4K Quantum Dot panely do mainstreamu

Od AUO se tak dočkáme panelů s Quantum Dot o úhlopříčce až 85", přičemž jejich masová výroba bude odstartována ke konci tohoto roku. Otázka je, jak se využití technologie Quantum Dot podepíše na jejich ceně a také kteří zákazníci budou tyto panely odebírat. Společnost AUO přitom dodává panely kde komu, takže to mohou být firmy jako Apple, Dell, Hewlett-Packard, Panasonic, Sony, Toshiba a mnoho dalších. Právě společnost Sony byla první, která v roce 2013 nabídla televizory s QDEF a nyní je prodává také Samsung či LG. Nyní by se tato technologie mohla tedy rozšířit i do světa LCD monitorů, a tak je možné, že se stane hitem příštího roku a podobně jako LED podsvícení i novým reklamním tahákem.

Zdroj:

KitGuru


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama