Zpět na článek

Diskuze: BMW testuje V2G nabíjení: elektromobily jako zdroje záložní energie

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jardadoma
jardadoma
Level Level
21. 7. 2021 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nijak detailně to nesleduju, ale v jaké fázi je vývoj nočních fotovoltaických elektráren?
Dobíjet se pry bude hlavně v noci.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
21. 7. 2021 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Zajišťuje se tím také to, aby se akumulátor až tak nadměrně neopotřebovával."

Rád by som to vysvetliť. Lebo všade sa tvrdí, že nabíjanie a vybíjanie opotrebováva batériu a batéria má určitý počet cyklov plného nabitia a vybitia. Zapojením do Gridu a čiastočným vybíjaním pre pokrytie špičiek sa predsa bude postupne počet cyklov znižovať a aj opotrebenie. Takže sa BUDE nadmerne opotrebovávať. To nadmerne sa predsa vzťahuje k tomu, že by nebola zapojená do Gridu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
21. 7. 2021 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Vysvětlím. Je rozdíl, kdyby tam bylo napsáno "aby se akumulátor až tak nadměrně neopotřebovával" a "aby se akumulátor nadměrně neopotřebovával". To, že se bude nadměrně opotřebovávat, je přeci naprosto jasné. Cílem je, aby toto "opotřebení navíc" nebylo "až tak" extrémní. Ta slova "až tak" jsou tam schválně, aby bylo jasnější, že jde o tu míru opotřebení navíc (bohužel nestačilo). Je rozdíl, pokud to auto takto v průběhu dne nabije a vybije třeba půlku baterky (navíc by se tím zvyšovalo riziko, že přijdete k autu zrovna ve chvíli, kdy je na polovině), a když takhle nabije/vybije třeba 5-10 %.

Při V2G máte obvykle vyhrazen jen malý rozsah blízko plného nabití. Potřebujete zajistit, aby se tam dalo uložit a využít pár kWh, ale zároveň i to, že i kdyby byla zrovna vysoká poptávka, tak aby se to auto nevybilo natolik, že by nikam nedojelo (např. to nevybije pod 80-85 %, záleží na nastavení).

wrah666
wrah666
Level Level
20. 7. 2021 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A opět jako s xy jinými: není na to dělaná infrastruktura. Idea "smart grid" je fajn, ale rak nějak se zapomíná n to, že města jaksi již jsou elektrifikována. A to s určitými specifikacemi sítě. A předělat to bude hodně stát. A to nemyslím jen peněz. A ASI by to chtělo začít od nějaké společné dohody o standartu. Těžko se někdo pustí do předělávání odběrné sítě, aby se pak ukázalo, žer vše bude jinak a on jí předělával podruhé.

PS: jinač stále tvrdím, že současný elektromobil je nejenže neekologický, ale jeho použití je víc než omezené. Ano, při cestě Praha-Brno-Praha nejedu na otočku. Ale jaksi v tom Brně potřebuji zaparkovat v cíli cesty. A ne hledat, kde náhodou stojí nabíječka. A cestou řešit, jestli nemám ubrat na 100 km/h a vypnout topení/klimu, abych vůbec dojel. A také by mi dost vadilo, že každý rok přijdou v noci hajzlíci permoníci a vymění mi nádrž za menší.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 7. 2021 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 O tom lidé v oboru dávno vědí, ale odpovědí od ekofanatiků nepřichází, podle mě to ani řešit nechtějí, protože kdyby zabředli do problémů asi by se jim zhroutila jejich bublina a tím i jejich svět. Největší sranda je, že EU v globálním měřítku patří k těm nejmenším znečišťovatelům a auta jsou na tom úplně zanedbatelná. Kdyby ti fanatici za něco stáli, tak by měli začít nejdříve elektrifikovat MHD, vytlačovat kamiony na koleje. Jenže to jsou investice státní, kdežto elektroauto si musí člověk zaplatit sám, takže je vidět že na tu ekologii mít ani nikdy nebudeme.

Simik
Simik
Level Level
22. 7. 2021 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 To je divné. Nedávno jsem se na tomto serveru dozvěděl o pokroku v infrastruktuře jako důkazu o překotném vývoji EV aut :-)

P.S. Plzeň-Praha-Brno jezdíme v práci na otočku běžně. Některé přístroje prostě počtákům nesvěříme.

Reklama
Reklama