Aerolinky British Airways zažívají velmi krušné chvíle. Obrovský výpadek IT služeb zapříčinil, že nefungovalo prakticky vůbec nic. Mnoho letů bylo v sobotu zrušeno, lidé se nedostali k zavazadlům ani ke stránkám společnosti.
Letectví je dnes naprosto závislé na informačních technologiích a hodně nepříjemně se o tom přesvědčila společnost
British Airways
. Té v sobotu vypadly v podstatě veškeré IT systémy, takže byly zaznamenány problémy po celém světě. Nefungovaly nejen webové stránky nebo mobilní aplikace, ale také aplikace na letištích. Postižena byla i call centra, na letištích nebylo možné se odbavit a problémy jsou i s třízením zavazadel. Na letištích Heathrow a Gatwick se tak začaly tvořit kupy lidí, kteří se nemohli nikam dostat a společnost na svých sociálních sítích vyzývala zákazníky, aby na letiště ani nejezdili.
Nejprve byly zrušeny všechny sobotní lety do 18. hodiny večer, později byly zrušeny naprosto všechny lety v sobotu. Podle společnosti stojí za problémem masivní problém s dodávkami elektřiny u jejich operačních IT center. Podle všeho nemělo jít o teroristický útok. Nejhorší pro British Airways je to, že šlo o výpadek v době prázdnin, kdy cestuje zvýšené množství lidí. Mick Rix ze skupiny GMB se pak k problému vyjádřil, že si za to British Airways může sama i tím, jak loni výrazně zredukovala své IT oddělení a nechala jej outsourcovat z Indie.
Otázkou je, jak moc tento problém zasáhne BA finančně, neboť musí nabízet občerstvení a ubytování postiženým, zavazadla distribuuje na vlastní náklady a také poskytuje možnost zrušení svých letů bez storno poplatků. Dnes v neděli už část systémů běží, letadla z Gatwicku létají téměř podle klasického letového řádu, z Heathrow je to stále o něco horší. Společnost vyzývá, aby zákazníci nadále nejezdili na letiště, pokud nebyl jejich let potvrzen.
Zdroj:
,
,