Zpět na článek

Diskuze: Čína vyslala první astronauty na svou novou vesmírnou stanici

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

bison
bison
Level Level
20. 6. 2021 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čína môže vo vesmíre robiť tajné výskumy nepodobné čínskemu vírusu, na ISS by to nebolo možné, dúfam, že čoskoro prídu na Zem aj výsledky ich práce.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
20. 6. 2021 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison Keby len to. Čo myslíte, prečo poslali sondu na odvrátenú stranu Mesiaca a vozítko na Mars? Stačí sa pozrieť, ako si robí územné nároky v Čínskom mori.

wrah666
wrah666
Level Level
21. 6. 2021 01:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Ano, ČÍNSKÉ moře, Čínské nároky. Podobně, jako máme my nároky na Českou kotlinu. Někdo holt byl "Země Koruny České", zatímco jiní tvořili odjakživa jen "Horní Uhry!" Za mírně rasistickou (nebo jak to nazvat) narážku se stydím, ale on je to bohužel historický fakt. Slovensko vyloboval Masaryk a přiklepli mu ho v rámci ublížení Rakousko Uhersku, jinak jste dodnes žili na cizím.

PS: a krom toho, že Čína má v čínském moři jaksi oprávněné nároky, tak je tam taková maličkost: Znáte přísloví, že silnější pes mr.á? Ehm, že se rozmnožuje? Čína je momentálně jeden ze dvou nejsilnějších psů na světě, tož vesele zabírá. A podotkl bych, že daleko decentněji než USA. Čína například zatím nevybombardovala žádnou zemi do doby kamenné, nevedla vyhlazovací válku vůči civilnímu obyvatelstvu a tak podobně. A že po tom, jak se u nich chovali za druhé světové Japonci, by měli naprosto podložený nárok.

DavidM1
DavidM1
Level Level
21. 6. 2021 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Čína jenom vraždí vlastní obyvatestvo a provádí genocidu nejen v Tibetu.
Nic jako čínské nároky neexistuje,jediný nárok má na placení odškodného za svůj virus.
Čína by měla zavzpomínat jak to dopadlo když válčila.Nařezáno dostala posledních 100 let naprosto pravidelně:)))

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
21. 6. 2021 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Zabudol si užiť tabletky? Čo do toho motáš CZ a SK?
Ja som len podotkol, že Čína nestavia vo vesmíre stanicu, aby robila vedecké pokusy pre blaho ľudstva. Okrem toho, ak sa volá niečo Čínske more, tak to neznamená, že v celom tom mori je jej územie. To by potom aj India mohla tvrdiť, že všetko v Indickom je jej územie. Nárok majú len do určitej vzdialenosti od pevninského územia.
Ale takí istí sú Rusi. Stačí sa pozrieť, ako rozširujú vojenskú prítomnosť vo svojom sektore Arktídy.
https://euractiv.sk/section/obrana-a-zahranicie/news/rusi-posilnuju-pritomnost-za-polarnym-kruhom-nato-je-nejednotne/

wrah666
wrah666
Level Level
21. 6. 2021 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Ano, ve SVÉM sektoru Arktidy. Platnou mezinárodní smlouvou je řečeno, že jde o jejich sektor. Tudíž si v něm mohou "posilovat přítomnost" dle libosti. A NATO je po tom zcela prd, pokud se drží v onom SVÉM sektoru. Což se drží a víc ani nepotřebují. Vzhledem k obrovské rozloze Ruska je jejich i patřičně obrovské procento rozlohy Arktidy. Smolík že?

wrah666
wrah666
Level Level
19. 6. 2021 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že NASA a spol mohou docela litovat, že Čínu vykopli z projektu budování ISS. Mohla být o kolik modulů větší a produkovat víc výsledků experimentů pro všechny.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
19. 6. 2021 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Inu, dali Číně impuls, aby se snažila sama. Každým podrazem, který jí provedou, Čína nakonec zesílí. Stejně jako Rusko.

wrah666
wrah666
Level Level
19. 6. 2021 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka A sami můžou brečet. Kdysi druhořadá mocnost Čína by dneska zaplatila celý provoz ISS ze svého :) Btw, uvidíme, ale podle mě začně první KOMERČNÍ vesmírné provozy budovat právě Čína. Krásná korelace s aktualitou o 140 miliardách vyrobených čipů.. Mám takovou vizií.. Kam by se dal dostat "běžný" křemík, pokud by při výroběš nebyl przněn gravcitací. Ani při krystalizaci monokrystalu, ani při dopování atd. Ostatně, už jen samotná možnost, v patřičném okamžiku ochladit waffer na -200C.. A tím pádem donutit struktury ke krystalizaci.. Bijte mě do hlavy, ale já tam vidím neskutečný potenciál (a viděl jsem xy vědců se vyjádřit podobně) Čipy, schopné zvládnout 6 nebo 7 ghz se uživí okamžitě a při jejich ceně je cena za "zvednutí" kilogramu víceméně podružná.

DavidM1
DavidM1
Level Level
20. 6. 2021 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Jojo,Rusko zesílí tak že zavedou splachovací záchody pro všechny? To Rusko jehož ekonomika a HDP je horší než Italie a je pod úrovní Floridy? :))) Můžeme jenom sledovat jak Rusko krachne a modlit se ať to není moc krvavé.
A čína zmítaná generační nespokojeností s totalitou bude mít úplně jiný problém než vesmír...Soudruzi melou z posledního a moc dobře to vědí,proto restrikce...

wrah666
wrah666
Level Level
20. 6. 2021 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Spíš se modli, aby nedošlo ani k jednomu. Krach Ruska znamená, že nebudou jezdit autíčka a v zimě bude trochu chladno. A problémy v číně by zdražily (nejen) běžnou elektroniku minimálně na dvojnásobek.

snajprik
snajprik
Level Level
20. 6. 2021 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Rusi su žobraci, ale zarabaju 2x tolko čo my :) Napriklad slovensko vykazuje velke HDP, lenže 99% s toho sa odvadza do zahraničia, tak že slovaci s toho nevidia pomali ani cent, tak že slovensko žije s toho čo zoderie s ludi a česko na tom nieje o nič lepšie. Tak že ano maju male HDP ale všetko ostava v Rusku a nie ako u nas v zahraniči ... Rusko pred par rokmi malo HDP 200 miliard to zdedil Putin, a za par rokov je to skoro 2000 miliard, v čislach polepšilo si o 1000% mi sme pred par rokmi mali hovno a mame stale hovno :) Treba sa pozerať na realne čisla. Rus zarobi 2500€ ale byvanie stoji ho zopar kopejok, strana zopar kopejok, benzin plyn skoro zadarmo, nema dlhy ma stali prijem. Nas tak zoderu s rôznymi daňami poplatnami, a tak sme brutalne zadlženy, že ak dostaneš nadchu a budes nepraceshopny tak ti zahranična banka vezme všetko a skončiš pod mostom. U nas každy slovak je zadlženy 7000€ cez hypoteky, + ešte nas štat zadlžil desiatkami tisic € na osobu, že sme ostali zahraničnymi otrokmi do konca zivota, a ani česi neodskakuju velmi od nas, tiež mate rovnakych blbcov vo vlade ako my. :)

DavidM1
DavidM1
Level Level
20. 6. 2021 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Kravina a opět kravina. To že padne zločinecká Junta kolem Puťky a k dalšímu zhroucení Ruska(ano Rusko se již ekonomicky zhroutilo) neznamená že nebude plyn ale pouze to že EU nebude financovat nákupem surovin hybridní válku proti Evropě...
Problém Čína dávno má,mladí chtějí či žijí z velké části západním západním způsobem života dřímající iPhone a lemtají Coca Colu Nějaký boj medvídka Pú je jim ukradený a je vynucen restrikcí a špehováním.Z dlouhodobého hlediska neudržitelné.Pokud elektroniku nevyrobí zlodějská Čína,Indie jistě...

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
20. 6. 2021 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Vietnam, Malajzia, ... Nie je problém kdekoľvek inde postaviť továrne.

wrah666
wrah666
Level Level
21. 6. 2021 00:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Jistě, není problém jít a vybudovat jednu továrnu. Nebo deset. U desítek tisíc narazíte na takové maličkosti, jako třeba, že potřebujete postavit pár set bloků elektráren, nebo vybudovat cesty a přístavvy, aby se to neskutečné množství surovin dostalo tam a pak zase odtamtud. A mezitím by u všeho co Čína dnes vyrábí (a to si zjistěte, co všechno vyrábí a v jakém počtu, ASI budete velmi překvapený) byla situace asi jako je dnes s elektronikou, potažmo obzvláště s grafickými kartami. Přát si nestabilitu v Číně je hodně špatný nápad.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 6. 2021 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Kdyby to bylo tak snadné tak v Indii roste jedna fabrika za druhou, ale neroste. A to průměrný plat Inda je 4.800Kč a Číňana 23.000 Kč, (Rusa 15.000 Kč a ve Vietnamu dokonce jen cca 2000 Kč). Kromě bolywoodu v Indii není nic a ještě dlouho nic nebude, je to velká země kde je civilizace jen v "pár městech" zbytek žije ve středověku. Potřebujete infrastrukturu, spolehlivé dodavatele energií, další pomocné řetězce a tisíce dalších věcí. Indie je 50 let za Čínou, ale nevypadá to že by Čína nějak chtěla Indi pomoct ten náskok stáhnout. Navíc globalisté a ekologisté nechtějí civilizovat svět, protože to zvyšuje spotřebu surovin, vody, energií a dnešního ďábla CO2.

DavidM1
DavidM1
Level Level
21. 6. 2021 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ovšem že není...:Stačí se podívat na vesnice kde Rejžák často ještě tahá pluh s buvolem:)))
Čína vyrostla jenom díky západu a jeho investicím,západ zase Čínu může zničit stejně snadno jak jí pomohl.
Řada výrobců odešla z Číny do jiné části Asie a řada ještě odejde.Bude to trvat to ano,ale trend je jasný.Budoucnost je Indie,ne zlodějská Čína.
https://www.euro.cz/byznys/ani-cina-ani-usa-nebo-singapur-nejrychleji-rostouci-vyspelou-ekonomikou-sveta-by-se-letos-mohla-opet-stat-indie-uvadi-oecd
Rusko je dnes zcela mimo.Nikoho vlastně nezajímá protože mimo surovin nemá vůbec ale vůbec nic.

DavidM1
DavidM1
Level Level
21. 6. 2021 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Neblábol.

Průměrný Ruský plat je 14 200 ,důchod poloviční:)))

https://www.bankovnipoplatky.cz/realna-mzda-v-rusku-balancuje-kolem-nuly-prumerny-rus-bere-14-178-korun-38838

Ruské HDP na osobu je na úrovní Afriky.To že Rusko neinvestuje do čehokoliv je snadno dohledatelné,potom to nemá v Rusku vypadat takto:)
https://www.youtube.com/watch?v=ixaR_IyVLfU
Krásná to země...

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
21. 6. 2021 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Stačí kľúčové továrne. Netreba vo Vietname stavať továrne na všetok brak, čo sa vyrába v Číne.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
21. 6. 2021 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Hej. India je tak zaostalá, že má dokonca vlastný vesmírny program. :-)

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
22. 6. 2021 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka To právě už západ nedokáže. Značná část západních firem má 50% odbytu v Číně, a stále roste. Takže pokud tohle chcete zlikvidovat, tak zlikvidujete západ. Mnoho firem by chtělo odejít z Číny, ale sami přiznávají, že to není jednoduché a vůbec to není levné a to je jenom část komplikací. Nemůžete přesunout jen jednu továrnu, ale desítky na sebe navazujících, jinak si dost zkomplikujete logistiku. Západ nedokáže zastavit Čínu, jen zpomalit. Ale někteří si stále myslí že západ je pořád pupkem světa.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
22. 6. 2021 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka To má i Severní Korea a dá se z toho něco usuzovat ?

wrah666
wrah666
Level Level
22. 6. 2021 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ono jich zas tak mnoho není. Většina firem tam má obrovské kšefty. Odchod z Číny by si přáli hlavně politici. A potom mladí teoretici. Obvykle toho ražení, že v životě neodpracovali jedinou hodinu poctivé práce a rozhodně to ani nemají v plánu. Takoví mají z Číny opravdovou hrůzu :) Zatímco výrobci a obchodníci jsou pragmatičtí, těm jde prostě o prachy.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 6. 2021 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Vzhledem k tomu že ISS končí životnost, ještě přijdou s prosíkem jestli si můžou na Nebeský palác.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
21. 6. 2021 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu K čemu? Když budou mít vybudovanou základnu na Měsíci!
Budování ISS bylo ukonceno diky zastaveni letu raketoplánů ktere maji největší podíl na vynášeni nakladu k ISS diky rozměrům nakladniho prostoru a operačních schopností a zázemí pro posádku.
A tento handicap se zaváděním raket SS/SH od SpaceX opet brzy pomine, protože kromě Měsíční verze SS, je plánována i nakladni verze SS.
Musel bych byt hodně naivni abych si myslel ze NASA bude vyuzivat pouze svuj program SLS, urcite bude vyuzivat i SS/SH stejne jako to delaji s Falconem 9

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 6. 2021 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Jo tak tu měsíční základnu chci vidět na ní si ještě dlouho počkáme :) Hlavně to financování :D Za další, základna na měsíci má být před-stanice na Mars což jsou taky investice. Mnoho experimentů se tam (Měsíc) dělat nedá, protože je tam gravitace, i když menší než na zemi. Takže orbitální vesmírná stanice má stále smysl. Evropa je bez peněz a jediná motivace Američanů pro tyhle drahé špásy je být lepší než Čína, tak držme Číně palce ať jim to dobře jde a tím motivuje západ se víc snažit.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
21. 6. 2021 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Neviem, ale mne to pripadá, že ako USA "uzbrojilo" ZSSR a tým pádom majú teraz celkovú ekonomiku dosť zlú (áno, sú tam boháči, veľké moderné mestá, ale keď to spriemerujete na hlavu, tak to už tak dobre nevyzerá). A teraz nechajú Číňanov, nech sa ekonomicky vyčerpajú budovaním nebeských palácov, orbitálnych staníc a programov Mesiac a Mars. Lacná záležitosť to fakt nie je, zvlášť keď si musia sami prešlapať cestu a všetko si vyvinúť (pokiaľ už neukradli technológie ako majú vo zvyku).

andir
andir
Level Level
21. 6. 2021 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 dost pochybuji že toho někdo lituje aby jim čína kradla a kopírovala co jen může :D

Reklama
Reklama